Listing 1 - 10 of 526 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het speelbord van 'Tijd voor kwaliteit' is in 6 vakken onderverdeeld. Elk vak staat voor een welbepaald aspect van kwaliteitszorg (personeels-, vrijwilligersbeleid...). De spelers (4 tot 12) moeten over ieder aspect vragen beantwoorden. De vragen behandelen concrete voorbeelden en zijn in de eerste plaats gericht op de sociaal-culturele sector. Door de vragen te beantwoorden, staan de spelers stil bij kwaliteitszorg binnen de eigen organisatie. 'Tijd voor kwaliteit' is gericht naar beroepskrachten of vrijwilligers uit de sociaal-culturele sector
Non-profitsector --- Kwaliteitszorg --- Spel
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This groundbreaking book shows nonprofits a new way of operating in our increasingly connected world: a networked approach enabled by social technologies, where connections are leveraged to increase impact in effective ways that drive change for the betterment of our society and planet
Non-profitsector --- Sociale media --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Fondsen werven heeft (vooral) met geld te maken. Het inzamelen van gelden kan uiteraard alleen maar slagen indien een organisatie bij de mogelijke donors het nodige vertrouwen heeft verworven. Daarbij moeten mogelijke schenkers er van overtuigd zijn dat de organisatie hun vertrouwen waard is en dat de gelden die ze overmaken optimaal en nuttig zullen besteed worden. Privégelden zijn voor veel instellingen en organisaties een noodzakelijke aanvulling van de overheidssteun die ze ontvangen. Hardliners zijn echter van oordeel dat het de taak van de overheid is om in te staan voor een aantal voorzieningen in de social-profitsector. De inbreng van privégelden is volgens hen uit den boze en leidt er alleen maar toe dat de overheid zich ontheven voelt van één van haar basisverantwoordelijkheden. De trend, waarbij een aanzienlijk deel van de werking van een organisatie komt uit privéfondsen, moet volgens hen onvermijdelijk leiden tot een terugkeer naar het paternalisme en de liefdadigheid van vroeger. De realiteit is vandaag echter dat de overheid niet meer bij machte blijkt te zijn om financieel te voorzien in alle financiële noden van de instellingen uit de social-profitsector. In het beste geval komt er een opstartfinanciering of worden de meest elementaire werkingskosten door de overheid gefinancierd. Voor de rest moeten heel wat instellingen en organisaties de boer op, op zoek naar externe financiering. Er zijn zelfs organisaties die voor hun basiswerking van deze privégelden afhankelijk zijn.Fondsenwerving is een begrip dat uit de Verenigde Staten is overgewaaid naar Europa. Veel meer dan bij ons zijn burgers in de Verenigde Staten er van overtuigd dat iedereen in de mate van zijn mogelijkheden mee moet instaan voor de financiering van sociale, culturele, politieke of religieuze projecten. 'Fundraising' is daar dan ook een bekend begrip. In dit boekje wordt haarfijn uit de doeken gedaan hoe u een goede fondsenwerving kan opstarten en waar u zeker aan moet denken voordat u begint
Non-profitsector --- Financiering --- Sponsoring --- Marketing
Choose an application
Non-profitsector --- Financiering --- Sponsoring --- Marketing
Choose an application
Operationeel management in de dienstverlening biedt een volledig overzicht van het vakgebied. Het behandelt de basisconcepten van operations management en legt de relatie met de overige managementtaakgebieden in een dienstverlenende organisatie. Klantgerichtheid loopt als een rode draad door het boek, aangezien de klant in de dienstverlening altijd centraal staat. Leerdoelen, figuren, vragen en opdrachten dagen de student uit om met de theorie aan de slag te gaan. Daarnaast leren studenten aan de hand van de aansprekende casuïstiek actuele operationele vraagstukken oplossen.In deze derde editie zijn de voorbeelden en casussen grondig herzien. Nieuw is de focus op ontwikkelingen in hedendaags klantgedrag, ingegeven door de mogelijkheden en uitdagingen van sociale media. Ook is er meer aandacht voor het omgaan met negatieve klantervaringen en voor digitale ontwikkelingen die het de organisatie en de klant gemakkelijker maken, zoals het gebruik van apps.www.pearsoneducation.nl
Non-profitsector --- Dienstverlening --- Organisatieleer --- Management
Listing 1 - 10 of 526 | << page >> |
Sort by
|