Listing 1 - 10 of 169 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beroepsonderwijs. --- Didactiek. --- Leerstrategieën. --- Volwasseneneducatie.
Choose an application
Choose an application
Coöperatief leren betekent dat leerlingen actief en betrokken samenwerken. Wie werkt met Coöperatieve Leerstrategieën, geeft zijn onderwijs zodanig vorm dat elke leerling meedoet en dat iedereen tot zijn recht komt. Om dat te bereiken zijn er didactische structuren: gestructureerde samenwerkingsvormen waarbij leerlingen specifieke stappen volgen, gericht op interactie met elkaar en/of de lesstof. Een aantal eenvoudig uit te voeren didactische structuren vindt u op deze kaarten.
5 minuten spelletjes. --- Coöperatieve leerstrategieën. --- Samenwerkingsvormen.
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactics --- Orthopedagogics --- leerstrategieën --- leerstoornissen --- leermethoden --- leerproblemen --- leerstijlen
Choose an application
Als IB’er wil je vooral weten wat effectief werkt in de praktijk en hoe je leerkrachten kunt ondersteunen bij hun zoektocht om het beste onderwijs aan hun leerlingen te geven. Zelfsturing kan ‘wortelschieten en groeien’ wanneer leerlingen frequent de kans krijgen hun cognitieve en metacognitieve vaardigheden expliciet te ontwikkelen. Dit betekent dat je niet alleen veel aandacht moet schenken voor de aanpak van vraagstukken, maar leerlingen vooral ook moet uitdagen om na te denken over de manier waarop zij het beste kunnen leren. In deze TIBtool ontdek je o.a. welke leerkrachtvaardigheden er nodig zijn om zelfsturing te stimuleren en hoe je als IB’er de schoolvisie op zelfsturing het beste kunt onderzoeken binnen je team. Christian van den Brekel is werkzaam als meerscholendirecteur bij stichting INNOVO. Eerder heeft hij gewerkt als leraar, IB’er, locatiedirecteur en (integraal) directeur op diverse basisscholen in Midden-Limburg. Daarnaast is hij werkzaam geweest voor de Stichting Beroepskwaliteit Leraren en heeft hij deelgenomen aan onderwijsprojecten als ‘Balintmethode’ (Leraar24) en ‘Inspirator’ (RdMC, Open Universiteit).
Didactics --- leerstrategieën --- zelfsturing --- motivatie --- aandacht --- basisonderwijs
Choose an application
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactic strategies --- Teaching --- leerstrategieën --- didactische werkvormen
Choose an application
In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend. Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en de inzichten worden snel weer vergeten. Daarnaast zorgt een sterke nadruk op de prestaties dat studenten voorbij gaan aan wat ze persoonlijk leuk of interessant vinden. Ze gaan leren omdat het moet en kunnen het plezier in hun studie verliezen. In Effectiever studeren ligt de nadruk op leren aan de hand van veertien leerstrategieën. Hierbij gaat het niet om het eindresultaat, maar vooral om de weg daarnaartoe. Wetenschappelijk onderzoek van het Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs (GION) heeft aangetoond aan dat studenten die leerstrategieën effectief weten te gebruiken, beter presteren en gemotiveerder zijn voor hun studie. Dit wetenschappelijk onderzoek ligt aan de basis van dit boek. Alle leerstrategieën die het leren bevorderen worden uitgebreid besproken. Per leerstrategie worden praktische tips gegeven waarmee docenten en studiecoaches studenten kunnen helpen om de betreffende leerstrategie onder de knie te krijgen.Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8719_Effectiever-studeren
Studiemethoden --- Leerstrategieën --- Hoger onderwijs --- Studenten --- 450.8 --- Studiemethode --- Leerstrategie --- Student
Listing 1 - 10 of 169 | << page >> |
Sort by
|