Listing 1 - 10 of 169 << page
of 17
>>
Sort by

Book
Op zoek naar een krachtige beroepsgerichte leeromgeving : fundamenten voor een onderwijsconcept voor de bve-sector
Author:
ISBN: 9050032850 9789050032858 Year: 2000 Publisher: 's-Hertogenbosch : CINOP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studeren met stijl: leerstrategieën testen en verbeteren
Author:
Year: 2001 Publisher: Baarn HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
5 minuten coöperatief.
Author:
Year: 2021 Publisher: Helmond : Onderwijs maak je samen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coöperatief leren betekent dat leerlingen actief en betrokken samenwerken. Wie werkt met Coöperatieve Leerstrategieën, geeft zijn onderwijs zodanig vorm dat elke leerling meedoet en dat iedereen tot zijn recht komt. Om dat te bereiken zijn er didactische structuren: gestructureerde samenwerkingsvormen waarbij leerlingen specifieke stappen volgen, gericht op interactie met elkaar en/of de lesstof. Een aantal eenvoudig uit te voeren didactische structuren vindt u op deze kaarten.


Book
Leerstrategieën, leren en verantwoordelijkheid
Author:
ISBN: 906283454X Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Coöperatieve leerstrategieën : research, principes en de praktische uitwerking : beknopte uitgave
Author:
ISBN: 9789461181473 Year: 2013 Publisher: Amstelveen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Krachtig anders leren met de Kernvisie methode
Authors: ---
ISBN: 9789490520076 Year: 2014 Publisher: Veenendaal Wizard Wise

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Zelfsturing in de klas : zo doe je dat! 8 aanraders
Authors: ---
ISBN: 9789463172035 Year: 2020 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als IB’er wil je vooral weten wat effectief werkt in de praktijk en hoe je leerkrachten kunt ondersteunen bij hun zoektocht om het beste onderwijs aan hun leerlingen te geven. Zelfsturing kan ‘wortelschieten en groeien’ wanneer leerlingen frequent de kans krijgen hun cognitieve en metacognitieve vaardigheden expliciet te ontwikkelen. Dit betekent dat je niet alleen veel aandacht moet schenken voor de aanpak van vraagstukken, maar leerlingen vooral ook moet uitdagen om na te denken over de manier waarop zij het beste kunnen leren. In deze TIBtool ontdek je o.a. welke leerkrachtvaardigheden er nodig zijn om zelfsturing te stimuleren en hoe je als IB’er de schoolvisie op zelfsturing het beste kunt onderzoeken binnen je team. Christian van den Brekel is werkzaam als meerscholendirecteur bij stichting INNOVO. Eerder heeft hij gewerkt als leraar, IB’er, locatiedirecteur en (integraal) directeur op diverse basisscholen in Midden-Limburg. Daarnaast is hij werkzaam geweest voor de Stichting Beroepskwaliteit Leraren en heeft hij deelgenomen aan onderwijsprojecten als ‘Balintmethode’ (Leraar24) en ‘Inspirator’ (RdMC, Open Universiteit).


Book
Coöperatieve leerstrategieën : handboek coöperatief leren
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: Amstelveen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Didactische werkvormen en leerstrategieën: een handleiding voor de onderwijspraktijk
Authors: ---
Year: 1983 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effectiever studeren met leerstrategieën voor het hoger onderwijs
Author:
ISBN: 9789024430468 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend. Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en de inzichten worden snel weer vergeten. Daarnaast zorgt een sterke nadruk op de prestaties dat studenten voorbij gaan aan wat ze persoonlijk leuk of interessant vinden. Ze gaan leren omdat het moet en kunnen het plezier in hun studie verliezen. In Effectiever studeren ligt de nadruk op leren aan de hand van veertien leerstrategieën. Hierbij gaat het niet om het eindresultaat, maar vooral om de weg daarnaartoe. Wetenschappelijk onderzoek van het Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs (GION) heeft aangetoond aan dat studenten die leerstrategieën effectief weten te gebruiken, beter presteren en gemotiveerder zijn voor hun studie. Dit wetenschappelijk onderzoek ligt aan de basis van dit boek. Alle leerstrategieën die het leren bevorderen worden uitgebreid besproken. Per leerstrategie worden praktische tips gegeven waarmee docenten en studiecoaches studenten kunnen helpen om de betreffende leerstrategie onder de knie te krijgen.Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8719_Effectiever-studeren

Listing 1 - 10 of 169 << page
of 17
>>
Sort by