Listing 1 - 10 of 294 << page
of 30
>>
Sort by

Book
De kracht van portfolio's
Authors: --- ---
ISBN: 9065084673 9789065084675 Year: 2001 Publisher: Amersfoort : CPS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteit onderhouden : actief bewaken en verbeteren van de kwaliteit van opbrengsten en onderwijsleerprocessen
Author:
ISBN: 9789013082418 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groei in je groep. 50 activiteiten om een groeimindset te stimuleren in de onderbouw [ + groeikaarten ]
Authors: ---
ISBN: 7435124383334 Year: 2018 Publisher: Nederland : Platform mindset,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren met portfolio's : gebruiksmogelijkheden in het primair onderwijs
Authors: ---
Year: 2000 Publisher: Amersfoort : CPS. Onderwijsontwikkeling en advies,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De groeischool
Authors: ---
ISBN: 9789463675956 9463675957 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Inspirezzo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Juist in de context van een school zijn zowel leerlingen als leraren enorm gebaat bij een cultuur met een sterk vertrouwen in het eigen leervermogen. Het stimuleert persoonlijke ontwikkeling en het heeft een positief effect op resultaten; op ieder denkbaar terrein. Dit boek laat aan de hand van het begrip growth mindset zien hoe je dit vertrouwen in het eigen leren kunt versterken.


Book
How we learn : learning and non-learning in school and beyond
Author:
ISBN: 9781138689800 1138689807 9781138689817 1138689815 Year: 2017 Publisher: London: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'How We Learn' deals with the fundamental issues of the processes of learning, critically assessing different types of learning and obstacles to learning. It also covers areas including modern research in learning and brain functions, self-perception, motivation, and competence development.


Book
Revalideren is leren : Inspiratie voor revalidatieprofessionals
Authors: ---
ISBN: 9789082215311 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Studio HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het ene moment nog de zelfverzekerde sporter, manager of automonteur, het volgende moment de patiënt in een vreemde zorgomgeving. Het ene moment nog met twee benen in de maatschappij, het volgende moment onderdeel van een zorgsysteem. Wat heeft iemand die geconfronteerd wordt met nieuwe fysieke mogelijkheden van dat zorgsysteem nodig om zijn eigen plek in de maatschappij te blijven innemen? En wat vraagt dit van jou als revalidatieprofessional en van de revalidatiesetting waarin je werkt? Revalideren is leren geeft een frisse kijk op revalidatie. Het gaat over de kracht van opleiden en daagt je uit om je ‘zorgbril’ te verwisselen voor een ‘leerbril’. De principes die ten grondslag liggen aan de manier waarop mensen leren zijn in dit boek vertaald naar de revalidatie. Deze leerprincipes bieden een nieuw perspectief en concrete handvatten om tijdens het revalideren te focussen op het leerproces van een revalidant. Met als uitkomst een revalidant die geleerd heeft hoe hij op zijn eigen manier en op basis van zijn eigen keuzes kan blijven meedoen in de maatschappij. Daarnaast biedt het boek aanknopingspunten om revalideren op basis van leerprincipes te gaan organiseren en revalidanten met een kleine organisatie en weinig vierkante meters effectiever te laten revalideren. De ideeën in dit boek bieden een nieuwe richting van denken over revalideren. Door het leerproces van een revalidant centraal te stellen, schetst dit boek het verschil tussen ‘uit handen nemen’ en ‘in handen geven’.


Book
Learning analytics explained
Author:
ISBN: 9781138931732 9781315679563 9781317394549 9781138931725 Year: 2017 Publisher: New York ;London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The art of game design : a book of lenses.
Author:
ISBN: 9780123694966 Year: 2010 Publisher: Burlington Morgan Kaufmann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Anyone can master the fundamentals of game design - no technological expertise is necessary. The Art of Game Design: A Book of Lenses shows that the same basic principles of psychology that work for board games, card games and athletic games also are the keys to making top-quality videogames. Good game design happens when you view your game from many different perspectives, or lenses. While touring through the unusual territory that is game design, this book gives the reader one hundred of these lenses - one hundred sets of insightful questions to ask yourself that will help make your game better. These lenses are gathered from fields as diverse as psychology, architecture, music, visual design, film, software engineering, theme park design, mathematics, writing, puzzle design, and anthropology. Anyone who reads this book will be inspired to become a better game designer - and will understand how to do it. * Jesse Schell is a highly recognizable name within the game industry - he is the former chair of the International Game Developer's Association, and has designed many successful games, including Disney's award-winning Toontown Online. * The book's design methodology was developed at Carnegie Mellon University's Entertainment Technology Center, co-founded by Dr. Randy Pausch of "Last Lecture" fame. * 100 'lenses' are scattered throughout the book. These are boxed sets of questions, each a different way of seeing a game that will inspire the creative process. * 500 pages of detailed, practical instruction on creating world-class games that will be played again and again.


Book
Een andere kijk op scholen
Authors: --- ---
ISBN: 9789088509841 9088509840 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een grotere rol voor de leerling zelf, opbouwen van vertrouwen, vanuit visie, met een meer filosofische, holistische blik naar onderwijs kijken. Dit zijn kreten die de auteurs aan het hart gaan en die de basis vormen voor dit boek. Hiermee willen zij een bijdrage leveren aan het vormgeven van een nieuw, niet meer knellend onderwijssysteem door opnieuw naar het instituut school te kijken.Een kijk vanuit de voordelen: hoe zou je die voordelen optimaal kunnen vormgeven? Een kijk vanuit de leerlingen: wat hebben zij nodig voor hun ontwikkeling en waar hebben zij zelf behoefte aan? Een kijk vanuit de toekomst: wat moet er eigenlijk geleerd worden?Dit derde boek in de trilogie Een andere kijk op? combineert de kennis en ervaring van de drie auteurs op het gebied van (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs, psychologie, (ortho)pedagogiek en onderwijsontwikkeling. De auteurs willen hiermee inzichten bieden om antwoorden te kunnen vinden op de brandende vragen over hoe het verder moet met ons onderwijs.Een andere kijk op scholen nodigt uit tot nadenken over de inrichting van het huidige reguliere onderwijs. Elke dag werken veel leerkrachten, docenten en ondersteunend personeel zich uit de naad om onze kinderen een goede start te geven in hun leven. Als je echter goed naar hen, de ouders en de kinderen luistert, weet je dat er dingen moeten veranderen.(https://www.swpbook.com/boeken/114/onderwijs-algemeen/2260/een-andere-kijk-op-scholen)

Listing 1 - 10 of 294 << page
of 30
>>
Sort by