Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teaching practice is for teachers and trainers on pre-service training courses. It provides a task-based approach to making the most of teaching practice. Chapters systematically cover the main schalleges for new teachers including: planning lessons, presenting and practising new language, working on skills, managing classroom activities, correcting and giving feedback. Teaching practice also includes a chapter for the those coming new to teacher training.
Engelse taal --- didactiek --- klasmanagement --- lessen --- schrijfvaardigheid --- leesvaardigheden --- spraakkunst --- fonologie
Choose an application
In dit boek wordt onder klassenmanagement verstaan: een verzamelbegrip voor vaardigheden van de leraar die te maken hebben met het plannen, voorbereiden, organiseren, begeleiden en evalueren van onderwijsleersituaties. Het is een vervolg op Klassemanagement in de onderbouw (in 1994 verschenen bij het CPS) en richt zich op de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs. Een greep uit de inhoud: Klassenmanagement: waar gaat het om?; Pedagogische kwaliteiten van de leraar; Managementvaardigheden van de leraar; Zelfstandig werken; Differentiatie. (Bron: www.cps.nl)
071328.jpg --- Klassenmanagement: basisonderwijs --- Klasmanagement --- Klassenmanagement --- Didactics --- klassenmanagement
Choose an application
Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot 'discipline, regels, straffen, belonen' wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer 'positief'. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een 'tips en tricks'-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen. Achtereenvolgens komen aan bod: Systemische benadering Motivatie Leerkracht-leerling relatie Externaliserend probleemgedrag Leeromgevingen Ouders
Klassenmanagement - Onderwijskunde. --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- 454.2 --- klasmanagement --- onderwijs --- Klasmanagement --- 450.4 Onderwijskunde --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- onderwijskunde --- Schoolmanagement --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Enseignement --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- communicatie --- didactiek --- klasmanagement --- 454.22 --- Communicatievaardigheden --- Communicatie ; onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen.
Motivatie --- Differentiatie --- Motivatie : onderwijs --- Klasmanagement --- 454.23 --- Motivatieproblemen --- Secundair onderwijs --- Motivatieprobleem
Choose an application
De auteurs beschrijven in dit cahier een praktijktheoretisch model dat bestaat uit acht bouwstenen die kunnen bijdragen tot goed klasmanagement. Goede communicatie, groepsdynamisch inzicht en situationeel leiderschap, gecombineerd met een reële pedagogische basisattitude zijn de pijlers. Verder gaan ze in op regels en afspraken in de klas, het belang van goede lessen. Ze bespreken ook een twintigtal concrete interventiestrategieën die leraren dagelijks gebruiken. Bouwen aan een krachtige leeromgeving impliceert ook dat de leerkracht valkuilen vermijdt. Naarmate het boek vordert, krijgt de lezer meer concrete aanwijzingen. Zo gaat het uitleidende hoofdstuk volledig over de praktijk. Met deze concrete tips kan de leraar wellicht met meer pedagogische slagkracht naar de klas.
#SBIB:37H0 --- Academic collection --- 371.13 --- 371.31 --- communicatie --- didactiek --- groepsdynamiek --- klasmanagement --- 454.2 --- klassenmanagement --- onderwijsstrategieën --- 454 --- Betrokkenheid --- Communicatie --- Groepsdynamiek --- Klasmanagement --- Leiderschap --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- groepsdynamica --- klasmanagement (ler) --- leiderschap --- ordeproblemen --- samenwerken --- Klasgesprekken --- Klasmanagement ; ba.o --- Methodiek --- Onderwijsstrategieën --- Ordeproblemen --- competenties --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- leermethoden --- leerproces --- leiding --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- Pedagogie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische werkvormen --- Didactiek; algemeen --- Groepspsychologie. --- Klasmanagement. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- begeleiding --- Didactic strategies --- 484.22 --- Onderwijsstijlen
Choose an application
klasmanagement --- lerarenbegeleiding --- 472.7 --- Coachen --- Klasmanagement --- Leerkracht --- Leerkracht-beginperiode --- Mentor --- Lerarenberoep: lagere school --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leraar --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Directie
Choose an application
Wie kent niet van die situaties in de groep waar de emoties hoog oplopen omdat leraar en leerling in een machtsstrijd verwikkeld raken? In dit boek leest u dat het mogelijk is om als leraar in te spelen op verschillen tussen leerlingen, warmte uit te dragen naar hen en ook afstand te nemen van de eigen emoties in confronterende situaties. Dit door gebruik te maken van vier principes: het zoek-de-behoefte principe; het preventieprincipe; het interventieprincipe; het stap voor stap principe. Moeilijk uitvoerbaar? De praktische voorbeelden en tips laten zien dat deze principes direct in de groep te realiseren zijn. Overeind blijven in uitdagende, confronterende situaties hoeft dan geen probleem te zijn.
Pedagogische psychologie ; Groepspsychologie ; Gedragsstoornissen ; onderwijs ; Leerlingbegeleiding. --- klasmanagement --- gezag --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Leerkrachten : attituden --- Relatie leraar-leerling --- Relatie leraar-klas --- 454.22 --- groepsbegeleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leerling - schoolleiders --- Conflicthantering --- Relatie leraar - leerling --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Groepsdynamiek --- Onderwijsstijl --- Gedragsprobleem
Choose an application
Vraag een willekeurige leerkracht 'Wat is de grootste uitdaging van je job?' en je zal vaak hetzelfde antwoord krijgen: het klasmanagement. Een weloverwogen klasmanagement is namelijk een voorwaarde om de leerdoelen te bereiken. Dat klasmanagement gaat niet alleen maar over de na te volgen gedragsregels en het schoolreglement.Innovatieve visies op klasmanagement benadrukken dat klasmanagement alle beslissingen omvat die een leerkracht neemt bij de planning en implementatie van instructies. Daarom beklemtoont dit boek het belang van onder meer een verstandige selectie van leerdoelen, een doordachte keuze van leerstof, een participatieve insteek bij de werkvormen, aandacht voor de klasopstelling en -inrichting, een proactieve visie op takenuitwerking en taakverdeling.De auteurs bespreken in dit boek concrete modellen, beslissingspaden en een grote waaier aan ideeën die (student) leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is expliciet niet gekozen voor een opstapeling van vrijblijvende 'tips en tricks'. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeren die 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een invloed hebben op andere beslissingen. Overigens zet het boek aan tot reflectiemomenten om de geziene leerstof bewust te betrekken op de eigen praktijk en aanpak.Klasmanagement en reflectie vormt een inspirerende handleiding voor de realisatie van een adequaat klasmanagement.Bron: https://www.lannoo.be/nl/klasmanagement-en-reflectie-2
Didactic strategies --- klassenmanagement --- reflectie (psychologie) --- didactische werkvormen --- Klassenmanagement --- Diversiteit --- Motivatie --- Reflectie --- Klassenmanagement. --- Onderwijskunde. --- Onderwijskunde --- Klasmanagement --- reflectie --- diversiteit --- Relatie leraar-leerling --- 371.213 --- klasmanagement --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Inclusie --- Maatwerk --- Onderwijs
Choose an application
Een leraar van klasse biedt docenten praktische handvatten voor hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Daarmee is dit werk een inspiratiebron voor docenten in allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn.De hoofdthema?s in het boek zijn: (1) didactiek, (2) klassenmanagement en (3) de relatie van de leraar met de klas. Een vierde thema is de continue professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. Deze thema?s worden uitgewerkt binnen de visie op onderwijs, waarin de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerprocessen en -resultaten.De auteurs laten met veel voorbeelden zien hoe docenten dat voor elkaar kunnen krijgen. Deze vijfde druk is volledig herzien en geactualiseerd.Het boek is bestemd voor beginnende en ervaren docenten, schoolleiders en begeleiders van docenten. Het verbindt theorie en praktijk en laat zien hoe boeiend het leraarsvak kan zijn. Ook is het zeer geschikt als handboek in de lerarenopleiding.Alhoewel de voorbeelden uit het voortgezet onderwijs komen, is het boek ook zeer bruikbaar voor (de opleiding van) basisschoolleraren en docenten in het hoger onderwijs.(https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9212_Een-leraar-van-klasse-vijfde-druk)
Relatie leraar - leerling --- Didactiek --- Leraren --- Onderwijs --- klasmanagement (ler) --- onderwijsontwikkeling --- Didactiek ; secundair onderwijs --- Lesgeven --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- onderwijspraktijk --- leraren-leerling relatie --- Leraar --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Klassenmanagement --- Klasmanagement --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|