Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het virtuele kunstencentrum van de toekomst : zoektocht naar een innovatief webplatform voor virtuele cultuurbeleving
Authors: --- ---
ISBN: 9789090218373 Year: 2007 Publisher: S.l. : www.lulu.com,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bezoek onze site : over de digitalisering van het culturele aanbod.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789037702903 9037702902 Year: 2006 Publisher: Den Haag : Sociaal en Cultureel Planbureau,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De virtuele cultuurbezoeker : publieke belangstelling voor cultuurwebsites
Authors: --- ---
ISBN: 9789037703573 Year: 2008 Publisher: Den Haag SCP Sociaal en Cultureel Planbureau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cultuurkijker : cultuurparticipatie gewikt en gewogen : basisgegevens van de survey "cultuurparticipatie in Vlaanderen 2003-2004"
Authors: --- ---
ISBN: 9045516365 Year: 2006 Volume: *4 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alle concepten en vraagverwoordingen uitgebreid toegelicht en gemotiveerd, zodat ze als inspiratiebron kunnen dienen voor een kwaliteitsvolle meting in verder onderzoek. In het laatste deel gaan we in op de kwaliteitsbewaking en -opvolging bij de dataverzameling. Dit boek is niet louter informatief, het wil ook een referentie bieden voor een beleidsrelevante meting van cultuurparticipatie met respect voor de principes van wetenschappelijke kwaliteit en methodologische rigiditeit. Naast de breedte van het gebruikte cultuurbegrip kenmerkt deze studie van de Vlaamse bevolking zich door de scherpte van het verkregen beeld: participatie, zowel in de publieke sfeer als thuis, wordt in fijne categorien en ongekend detail gemeten. Dit boek is het eerste in een reeks publicaties die rapporteren over dit onderzoek. In het eerste deel verduidelijken en beargumenteren we de doelstellingen van dit onderzoek. Naast een verantwoording van de onderzoeksvragen in het licht van recente cultuursociologische inzichten en beleidsevoluties geeft het de lezer een synthetisch overzicht van de actuele staat van het cultuuronderzoek in Vlaanderen en daarbuiten. Het tweede deel bevat de basisgegevens. Voor elke gestelde vraag geven we de verdeling van de verkregen antwoorden. Het cijfermateriaal geeft informatie over o.a. de participatie in gedetailleerde categorien aan de diverse culturele sectoren, smaakvoorkeuren en verwachtingen en houdingen t.a.v. cultuur en het cultuurbeleid. Daarnaast worden Wie neemt deel aan het rijke en gevarieerde cultuuraanbod in Vlaanderen en wie niet? Hoe staat het met de participatie aan diverse (deel)sectoren? Wat zijn de belangrijkste drempels voor deelname? Hoe kunnen verschillen in participatiegedrag begrepen worden? Hoe spoort participatiegedrag met bredere leefstijlen? Moet de overheid moeilijke kunstvormen subsidiren? Om deze en vele andere vragen te beantwoorden, verrichtte het Steunpunt Re-Creatief Vlaanderen in opdracht van de Administratie Cultuur van de Vlaamse Gemeenschap de survey 'Cultuurparticipatie in Vlaanderen 2003-2004'. In een representatieve steekproef van 2 849 Vlaamse gezinnen werden alle leden tussen 14 en 85 jaar uitgebreid en gedetailleerd bevraagd over hun deelname aan het culturele leven en hun houding ten aanzien van deelaspecten van cultuur. Cultuur wordt daarbij breed ingevuld: niet enkel de deelname aan de schone kunsten komt aan bod, maar ook meer alledaagse vormen van cultuurbeleving, het sociale leven en het uitgaansleven.


Book
Cultuurkijker : atlas podiumkunsten Vlaanderen: een geografische analyse
Authors: --- ---
ISBN: 9045513625 Year: 2004 Publisher: Antwerpen : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze studie neemt het cultuuraanbod en de cultuurparticipatie in ruimtelijke zin onder de loep. Het zoekt een antwoord op vragen zoals: Hoe ver reizen mensen om een dansvoorstelling bij te wonen? Blijft men voor theatervoorstellingen dichter bij huis? Wonen podiumparticipanten meer in de sterke cultuurgemeenten dan in cultuurzwakke gemeenten? Welke cultuurregio's bevinden er zich in Vlaanderen? Waar bevinden de witte vlekken zich in het cultuuraanbod? De auteurs voeren in een aantal bijdragen een onderzoek naar het geografische bereik van de podiumkunsten op basis van onderzoeksgegevens over het publiek van gesubsidieerde culturele instellingen in Vlaanderen. Dit boek bevat ook de tweede Cultuuratlas van Vlaanderen. Hij biedt een overzicht van de geografische spreiding van het cultuuraanbod en de culturele infrastructuur in Vlaanderen op basis van data uit 2001 en 2002, met een begeleidende cd-rom.


Book
Cultuurkijker : cultuurparticipatie in breedbeeld : eerste analyses van de survey 'Cultuurparticipatie in Vlaanderen 2003-2004'
Authors: ---
ISBN: 9045516373 Year: 2005 Volume: *5 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De studie gaat over de cultuurparticipatie van de Vlaamse bevolking, zowel in de publieke sfeer als thuis. Cultuur wordt breed ingevuld: niet enkel de deelname aan de schone kunsten komt aan bod, maar ook meer alledaagse vormen van cultuurbeleving, het sociale leven en het uitgaansleven. Dit boek biedt beleidsrelevante informatie over cultuurparticipatie: in de diverse hoofdstukken worden voor verschillende sectoren en deelaspecten van cultuur de kerncijfers geschetst en verklaard.


Book
Cultuur en participatie : opleiding, vorming, begeleiding.
Authors: --- ---
ISBN: 9044112082 9789044112085 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stand van zaken op het gebied van cultuureducatie in Vlaanderen. Cultuureducatie is van cruciaal belang voor de persoonlijkheidsontwikkeling, maar is niet structureel verankerd in het Vlaamse onderwijs. Bijdragen van een congres, georganiseerd door de European Association for Education, Law and Policy (ELA), waarin diverse onderwerpen aan bod komen: het maatschappelijk belang van culturele en kunstzinnige educatie, culturele diversiteit, educatiebeleid, amateurkunst, een vergelijking met de situatie in Nederland en kunsteducatie in Europa.


Book
De kunst van cultuurmarketing
Author:
ISBN: 9789046901250 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het wordt er voor culturele instellingen niet eenvoudiger op om het publiek te interesseren voor hun aanbod. De concurrentie die zij ondervinden van andere vormen van vrijetijdsbesteding is enorm. Daarom is het van groot belang dat de marketing van de culturele sector professionaliseert. Dit boek biedt de kennis die daarbij nodig is: het behandelt de gangbare marketingtheorieën volledig toegepast op de creatieve sector. Deze theoretische achtergronden worden praktisch uitgewerkt met behulp van actuele voorbeelden en cases. Ieder hoofdstuk sluit af met discussievragen en stellingen. Dit basisboek voor marketing is geschreven voor gebruik in kunst- en cultuuropleidingen die marketing als hoofd- of bijvak aanbieden. Daarnaast is het bedoeld voor professionals in culturele organisaties en individuele creatieven.Inhoud: Marketing van kunst, cultuur en creativiteit - De consument van kunst, cultuur en andere creatieve producten - De markt van kunst, cultuur en andere creatieve producten nader gesegmenteerd - Creatieve producten, diensten en merken - Over het promoten van kunst, cultuur en creativiteit - De prijs, waarde en het verwerven van inkomen - Distributie: vraag en aanbod nader tot elkaar - De multimediale wereld - Strategische marketing van creatieve organisaties - Over het nut van onderzoek


Book
1 + 1 = 3 : over samenwerkingsverbanden in de culturele sector
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789020986884 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste jaren is er heel wat beweging in de culturele sector: gezelschappen en steunpunten fuseren en nieuwe samenwerkingsmodellen worden uitgeprobeerd. Ook de overheid roept op tot samenwerking. Meestal wordt het delen van de overheadkosten, en dus een efficiëntere aanwending van de overheidsmiddelen, als argument ingeroepen. Zeker in tijden van crisis zal deze oproep nog sterker doorklinken. Het boek gaat op zoek naar de kritieke succesfactoren van dergelijke samenwerkingsverbanden. Want een structurele artistieke samenwerking is niet steeds voor de hand liggend. Kan de culturele sector op dit vlak iets leren van de profit sector en vice versa? Welke recente ontwikkelingen doen zich voor in de podiumkunstensector? En welke conclusies kunnen we trekken uit een aantal recente praktijkverhalen uit de erfgoedsector en de podiumkunstensector?


Book
XS : over kinderen, cultuur en communicatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789080912052 Year: 2007 Publisher: Brussel CultuurNet Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

XS dingt naar het hoofd, hart en handen van kinderen. Een inspiratieboek voor al wie de cultuurparticiatie van kinderen wil stimuleren. Inleiding Kinderen, zeg je? Ken en segmenteer je doelgroep Sneeuwwitje en de zeven wat? Cultuurparticipatie van kinderen met een etnisch-cultureel diverse achtergrond Smaakbepalers: op wiens vleugels vlieg je mee Op de spits: vijf debatideeën, fris van de lever Doe de test: tien succesfactoren voor een vurige romance tussen kinderen en kunst Hordeloop: drempels en hoe ze weg te werken Een kwestie van stijl: hoe kinderen aanspreken Zien, zappen, zoemen: mediagebruik en mediamix

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by