Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Content and language integrated learning. --- Fremdsprachenkenntnis. --- Schule. --- Universität. --- Zweisprachiger Unterricht.
Choose an application
Content and language integrated learning. --- Embodiment. --- Fremdsprachenlernen. --- Grundschule. --- Sachunterricht.
Choose an application
Engels --- Content and Language Integrated Learning --- Taalgericht vakonderwijs --- Vakoverschrijdend werken
Choose an application
Engels --- Content and Language Integrated Learning --- Lerarenopleiding --- Workshop --- Vakoverschrijdend werken
Choose an application
Doelstelling: Deze masterproef omvat een vergelijkend onderzoek naar het beleid en de realisering van ‘meertalig onderwijs' (Content and Language Integrated Learning - CLIL) in Vlaanderen en Nederland. Naast een algemene inleiding op CLIL wordt de status en organisatie van CLIL voor beide gebieden besproken. Vervolgens zetten we de voornaamste verschillen op een rij en analyseren we de mogelijke oorzaken van die verschillen. Middelen of methode: De algemene inleiding geeft meer informatie over het concept Content and Language IntegratedLearning, aangevuld met een historische schets, analyse van de terminologie, enz. De hoofdstukken over de organisatie en status van CLIL voorziening bestaan uit twee delen: de situatie in Vlaanderen en die in Nederland werden apart beschreven. Aan de hand van de resultaten trachten we de verschillen in het CLIL-aanbod in Vlaanderen en Nederland te verklaren. Resultaten: Uit het onderzoek blijkt dat er zich een brede kloof aandient tussen het CLIL-aanbod in Vlaanderen en Nederland. Content and Language Integrated Learning wordt in Nederland al officieel aangeboden in het secundair onderwijs, terwijl Vlaanderen pas in 2007 met één enkel proefproject van start is gegaan. Ook op primair onderwijsniveau zijn er verschillen. In Vlaanderen wordt CLIL enkel aangeboden in scholen die deelnemen aan het Brusselse STIMOB-project. In Nederland is CLIL evenmin officieel geïntroduceerd in het primair onderwijs en wordt het aangeboden via projecten, zoals bijvoorbeeld het EarlyBird project in Rotterdam.Toch is er één grote uitzondering en die geldt voor de provincie Friesland. In Friesland is CLIL een officieelonderdeel van het lager onderwijs omdat er tweetalig Nederlands-Fries onderwijs wordt georganiseerd. Bovendien wordt er geëxperimenteerd met drietalig onderwijs. Dit houdt in dat er op de Friese schoolbanken zowel in het Nederlands, als het Fries en het Engels wordt lesgegeven. Op secundair onderwijsniveau is er echter geen verschil tussen Friesland en de rest van Nederland.
CLIL. --- Comparative study. --- Content and Language Integrated Learning. --- Flanders. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving. --- The Netherlands.
Choose an application
De didactiek in dit boek is ontleend aan de kennisbasis Engels en wordt verhelderd door middel van inspirerende voorbeelden en werkvormen. Deel I van het boek gaat in op het bepalen van de beginsituatie van de les, het stellen van doelen en het toetsen van de voortgang. Deel II gaat over de invulling van de les aan de hand van didactische modellen, zoals de communicatieve aanpak en CLIL (Content and Language Integrated Learning). Deel III presenteert verschillende manieren om lessen boeiend en effectief te maken, van materialen en werkvormen tot scaffolding en internationalisering. Elk hoofdstuk eindigt met vragen die helpen het gesprek over vreemdetalenonderwijs op school in gang te zetten.Op de bijbehorende website staan uitgebreide instructies voor een groot aantal werkvormen, inclusief voorbeeldvideo?s waarin elke werkvorm wordt uitgevoerd met een groep leerlingen. Verder bevat de website opdrachten, voorbeeld- en invulbare versies van materialen zoals planners en overzichten, een aanvullend hoofdstuk over professionele ontwikkeling en nuttige links.Vreemde talen in het basisonderwijs is geschreven voor pabostudenten, leerkrachten die hun vreemdetalendidactiek willen verbeteren, en lerarenopleiders die modules vreemdetalendidactiek verzorgen. De praktijkvoorbeelden komen grotendeels uit de Engelse les, maar de didactiek en werkvormen zijn bruikbaar voor alle vreemde talen.https://www.coutinho.nl/en/vreemde-talen-in-het-basisonderwijs-9789046907955
Engels --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Content and Language Integrated Learning --- Nederland
Choose an application
Frans --- Content and Language Integrated Learning --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Frans --- Content and Language Integrated Learning --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Frans --- Content and Language Integrated Learning --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|