Listing 1 - 10 of 3378 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This study provides an overview of what is known from research about effective education in reading comprehension. The report forms the framework for a survey of the state of the art of reading comprehension at the end of primary education that will be conducted in 2021.
Choose an application
This study provides an overview of what is known from research about effective education in reading comprehension. The report forms the framework for a survey of the state of the art of reading comprehension at the end of primary education that will be conducted in 2021.
Choose an application
Choose an application
This study provides an overview of what is known from research about effective education in reading comprehension. The report forms the framework for a survey of the state of the art of reading comprehension at the end of primary education that will be conducted in 2021.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Un Français de 15 ans sur cinq ne parvient pas à un niveau de compréhension en lecture qui « lui permette de participer de manière efficace et productive à la vie de la société », indique un rapport de l'OCDE. L'immense majorité de ces adolescents sait pourtant lire. Il ne suffit donc pas de savoir lire un texte pour le comprendre.L'ouvrage se focalise sur l'analyse de l'activité de compréhension des textes écrits et sur les relations qu'elle entretient avec la maîtrise du langage oral. Il met en évidence des continuités claires entre l'apprentissage de l'oral et celui de l'écrit.L'auteur propose une synthèse des connaissances actuelles relatives au développement de la compréhension des textes et ouvre des pistes de réflexion pour fonder un enseignement susceptible de favoriser les apprentissages de tous les élèves.
Choose an application
Lecture --- Comprehension --- Lecture --- Comprehension
Listing 1 - 10 of 3378 | << page >> |
Sort by
|