Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Prentenboek --- Held --- Commercialisering
Choose an application
Televisie --- Televisiereclame --- Reclame --- Trend --- Commercialisering
Choose an application
Wereldhandel --- Wereldwinkel --- Commercialisering --- SCW --- Oxfam-Wereldwinkel, Gent
Choose an application
From 1928 to 1930, Tokyo publisher Ars issued The Complete Commercial Artist: a fully illustrated journal of commercial design for both commercial retail spaces and print design. Featuring countless original designs, its 24 volumes were dedicated to topics ranging from posters, packaging, flyers, page layout and typography to neon signage, billboards and shop window displays. Under the guidance of lead editor and writer Hamada Masuji, a passionate advocate for commercial design, the publication became the most important?and visually dazzling?document of Japanese design in its time.This generous volume from Letterform Archive Books shares hundreds of exuberant and whimsical pages from all 24 volumes of the now-rare publication. An extensive historical essay and volume-by-volume walk-throughs by art historian Gennifer Weisenfeld introduce readers to the magazine?s creators and offer analyses of their use of illustration, photography, typography and lettering, highlighting both Japanese and European influences as new forms of media sparked a global dialogue.Presented for the first time to an English audience, The Complete Commercial Artist: Making Modern Design in Japan 1928?1930 takes readers on an eye-opening tour of interwar Japan?s vibrant visual culture.Bron : https://www.copyrightbookshop.be/en/shop/the-complete-commercial-artist-making-modern-design-in-japan-1928-1930/
Japan --- Grafische vormgeving --- Vormgever --- Commercialisering --- Vormgeving --- Tijdschrift --- Interbellum
Choose an application
Kunst --- Cultuur --- Commercialisering --- SCW --- Cultureel Centrum 't Gildhof, Tielt
Choose an application
11.11.11 --- Gezondheidszorg --- Sociale bescherming --- Commercialisering --- Ontwikkelingssamenwerking
Choose an application
Opvoeding en onderwijs --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen --- Trends --- Internationalisering --- Commercialisering --- Opvoeding --- Trend --- Onderwijs --- Emigratie
Choose an application
In de (school)praktijk bestaat grote verwarring over dyslexie. Heeft het een genetische oorzaak, een neurofysiologische of komt het vooral door slecht leesonderwijs? Wetenschappers verschillen hierover sterk van opvatting en belasten daarmee de praktijk. Om over de dyslexie-industrie nog maar te zwijgen.Tien hoofdrolspelers in het wetenschappelijk debat kwamen bijeen om ieder voor zich hun gezichtspunten uit te dragen en te verduidelijken. En als je wetenschappers de gelegenheid geeft hun kijk op dyslexie uiteen te zetten en je geeft ze de kans om naar elkaar te luisteren, dan blijken de onderlinge verschillen vaak veel kleiner dan vooraf gedacht.https://www.swpbook.com/boeken/165/leerstoornis/2271/bestaat-dyslexie
Dyslexie --- Leesproblemen --- Taalverwerving --- Commercialisering --- Wetenschap --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- dyslexie --- Leesstoornissen --- Leesprobleem --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Publiek management wordt de laatste decennia gekenmerkt door talloze hervormingen. Naast het meer prestatiegericht werken door het gebruik van private managementtechnieken, is er ook de vermarkting van de publieke sector. Iets wat ook in de welzijnszorg terug te vinden is. In deze studie willen we nagaan of vermarkting effectief tot verschillen in prestaties leidt. We doen dit binnen de context van de ouderenzorg. Zo gaan we in de eerste plaats na of er verschillen zijn tussen publieke, private non-profit en commerciële woonzorgcentra op vlak van efficiëntie en toegankelijkheid. Onze kwantitatieve analyse leert ons dat deze er wel degelijk zijn, de commerciële woonzorgcentra blijken efficiënter en de social profits toegankelijker. In de kwalitatieve analyse komt echter wel naar voren dat het belangrijk is om de nodige nuance aan te brengen voor de bekomen resultaten.Naast de verschillen tussen types van woonzorgcentra, zijn we ook nagegaan of dit voor de Vlaamse en Waalse woonzorgcentra gelijk is. Deze analyse kan ons immers leren of er bepaalde contextfactoren zijn die verschillen of gelijkenissen tussen diverse types verklaren. Uit de kwantitatieve analyse blijkt dat er geen verschillen zijn op vlak van efficiëntie. Wel zien we dat de resultaten voor toegankelijkheid in Wallonië dichter bij elkaar liggen dan in Vlaanderen. M.a.w. het verschil tussen social profits en commerciële woonzorgcentra is in Vlaanderen groter, voor toegankelijkheid, dan in Wallonië. In de kwalitatieve analyse was het echter niet mogelijk om dit verschil te verklaren. Tenslotte wordt in deze studie ook nagegaan of de resultaten voor de Vlaamse woonzorgcentra geëvolueerd zijn. We doen dit door onze resultaten te vergelijken met de resultaten die verschenen zijn in het onderzoek van Verschuere, Moray en Decramer (2011). Hierdoor kunnen we nagaan of tijd de resultaten mogelijks beïnvloedt. Uit onze analyse blijkt echter dat dit niet het geval is. We merken immers geen verschillen op tuss en onze resultaten en deze van Verschuere et al. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat beide studies te snel op elkaar volgden.
Commercialisering. --- Efficiëntie. --- Kwaliteit. --- Marktwerking. --- Ouderenzorg. --- Ownership. --- Performance. --- Publicness. --- S196-sociale-economie. --- Woonzorgcentra. --- Zorgsector.
Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|