Listing 1 - 10 of 269 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Our nation's youth hold the key to our future well-being. Investing generously in them will create a "more perfect union." That is the central message of this consensus report on the "promise of adolescence" sponsored by the Funders for Adolescent Science Translation, a consortium of foundations that came together with the aim of using science to produce more equitable and positive life outcomes for youth. This report takes its place in a sequence of National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine reports exploring the science of child and adolescent development that began with From Neurons to Neighborhoods, the path-breaking Institute of Medicine study on the science of early childhood development published in 2000. Adolescence--beginning with the onset of puberty and ending in the mid-20s--is a critical period of development during which key areas of the brain mature and develop. These changes in brain structure, function, and connectivity mark adolescence as a period of opportunity to discover new vistas, to form relationships with peers and adults, and to explore one's developing identity. It is also a period of resilience that can ameliorate childhood setbacks and set the stage for a thriving trajectory over the life course. Because adolescents comprise nearly one-fourth of the entire U.S. population, the nation needs policies and practices that will better leverage these developmental opportunities to harness the promise of adolescence--rather than focusing myopically on containing its risks. This report examines the neurobiological and socio-behavioral science of adolescent development and outlines how this knowledge can be applied, both to promote adolescent well-being, resilience, and development, and to rectify structural barriers and inequalities in opportunity, enabling all adolescents to flourish. --
Choose an application
L'adolescence est un phénomène qui mêle des ressorts bio-psycho-sociaux et à ce titre nous pourrions affirmer sans risque qu'il entre dans la catégorie des phénomènes complexes…Tenter d'éclairer quelques enjeux de l'adolescence.Tel était l'objet du cycle de conférences que les PEP 66 ont organisé pendant deux ans en collaboration avec l'IRTS et le laboratoire CORHIS de l'Université de Perpignan.Modestement, nous avons souhaité observer ce phénomène à la lumière des sciences humaines et sociales, mais aussi de quelques expériences innovantes réalisées dans ce domaine. Pour ce faire, nous avons réuni historien, sociologue, psychologue, psychiatres, juristes et intervenants sociaux pour présenter leur lecture de ces problématiques en lien avec celles de notre temps.L'adolescence est un phénomène qui mêle des ressorts bio-psycho-sociaux et, à ce titre, nous pourrions affirmer sans hésitation qu'il entre dans la catégorie des phénomènes complexes. En effet, même s'il ne faut pas la confondre avec la puberté, l'adolescence intègre dans sa problématique la question hormonale, ses effets sur le corps et sur le développement psychologique. De fait, ces interactions provoquent des stigmatisations et comportements sociaux individuels et collectifs se traduisant dans des redéfinitions identitaires et des bouleversements pulsionnels.La jeunesse n'est qu'un mot, disait P. Bourdieu, en 1978, en rappelant que les divisions entre les âges sont arbitraires et très complexes. Ce faisant, Bourdieu reconnaissait une place particulière et importante au fait social de l'adolescence : « ce statut temporaire?», «?mi-enfant mi-adulte », « ni enfant, ni adulte ».Les conférences présentées dans cet ouvrage rendent compte de la diversité des questions de l'adolescence, mais aussi de ses implications dans quelques-uns des maux de nos sociétés : délinquance, conduite à risque, radicalisation.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Youth --- Youth development. --- Attitudes.
Choose an application
Choose an application
"This handbook reviews factors that impact youth development, including biological, cognitive, and emotive processes; development through social contexts; cultural diversity; risk behaviors and psychopathology; positive youth development; intervention and policy."-- Provided by publisher.
Choose an application
This book serves as a comprehensive guide to essential life skills for young people, promoting their development at home, school, and in the wider world. It covers practical skills such as cooking, organization, and financial literacy, as well as fostering mental health awareness and interpersonal communication. The author, Scott Todnem, an experienced health educator, aims to equip adolescents with the knowledge and abilities to navigate life's challenges successfully. The book is intended for a young audience, their families, and educators who support youth development.
Listing 1 - 10 of 269 | << page >> |
Sort by
|