Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Representing Wars from 1860 to the Present examines representations of war in literature, film, photography, memorials, and the popular press. The volume breaks new ground in cutting across disciplinary boundaries and offering case studies on a wide variety of fields of vision and action, and types of conflict: from civil wars in the USA, Spain, Russia and the Congo to recent western interventions in Afghanistan and Iraq. In the case of World War Two, Representing Wars emphasises idiosyncratic and non-western perspectives – specifically those of Japanese writers Hayashi and Ooka. A central concern of the thirteen contributors has been to investigate the ethical and ideological implications of specific representational choices. Contributors are: Claire Bowen, Catherine Ann Collins, Marie-France Courriol, Éliane Elmaleh, Teresa Gibert, William Gleeson, Catherine Hoffmann, Sandrine Lascaux, Christopher Lloyd, Monica Michlin, Guillaume Muller, Misako Nemoto, Clément Sigalas.
Choose an application
How have artists across the millennia responded to warfare? In this uniquely wide-ranging book, Theodore Rabb blends military history and the history of art to search for the answers. He draws our attention to masterpieces from the ancient world to the twentieth century-paintings, sculpture, ceramics, textiles, engravings, architecture, and photographs-and documents the evolving nature of warfare as artists have perceived it. The selected works represent landmarks in the history of art and are drawn mainly from the western tradition, though important examples from Japan, India, and the Middle East are also brought into the discussion. Together these works tell a story of long centuries during which warfare inspired admiration and celebration. Yet a shift toward criticism and condemnation emerged in the Renaissance, and by the end of the nineteenth century, glorification of the warrior by leading artists had ceased. Rabb traces this progression, from such works as the Column of Trajan and the Titian "Battle of Lepanto", whose makers celebrated glorious victories, to the antiwar depictions created by Brueghel, Goya, Picasso, and others. Richly illustrated and accessibly written, this book presents a study of unprecedented sweep and multidisciplinary interest.
Choose an application
Im Unterschied zu vorherrschenden Bestandsaufnahmen zum Verhältnis von Krieg und Bild, die den Status quo heutiger Kriegsberichterstattung reflektieren, widmet sich dieses Buch der Suche nach abweichenden Strategien der Kriegsdarstellung. Wissenschaftler und Künstler verschiedener Disziplinen zielen mit ihren Beiträgen darauf, einerseits Unmöglichkeiten von Gegenbildern zu reflektieren und andererseits mögliche Gegenbilder aufzuspüren, die sich einem 'Terror der Bilder' oder einer 'Dynastie der Darstellung' des Schreckens von Kriegen und Gewalttaten verweigern.
War in art. --- Image (Philosophy) --- War in art
Choose an application
Choose an application
Le 7 juin 1997, le Centre d’études d’histoire de la Défense organisait, autour de neuf intervenants, un séminaire pour aborder sous des angles variés la « peinture de guerre » aux XVIIe et XVIIIe siècles. Officiels, des artistes, tels ceux du Dépôt de la Guerre, sont les premiers à produire leurs esquisses sur le terrain et parviennent à « perpétuer une tradition de prestige et non la réalité quotidienne », par un art « à la fois intellectuel, dans la perfection abstraite de la tactique, et physique dans l’expression martiale des corps lancés dans la bataille » (Isabelle Bruller) ; tel encore un Van der Meulen qui « livre une vision des guerres de Louis XIV savamment étudiée pour servir la gloire du souverain » (Isabelle Richefort). Plus « réalistes » sont ces peintres de détails, tels le « graveur d'histoire » Callot, dont la « démarche intellectuelle et graphique n’est pas sans évoquer celle de l’enquête ethnographique de terrain » (Colette Foissey), ou Watteau qui « peint l’intraduisible en somme, l'intime espace intérieur qui se profile dans les êtres quand ils connaissent l'infortune de la guerre » (Arlette Farge). Le cadre dans lequel sont placées ces « peintures de guerre » est évoqué par un tour d’horizon des grands décors de galeries telle la « galerie de Diane » à Fontainebleau (Frédéric Lacaille), une étude plus précise, dans la même optique, de l’Escalier des ambassadeurs à Versailles qui « associe la louange allégorique du roi-héros à la représentation réaliste » (Pascal Torres-Guardiola) ; l’étude également, inattendue, d’un manuscrit inédit, qui « malgré sa destination, échappe presque totalement aux conventions » (François Robichon).
Choose an application
Choose an application
Art --- War in art --- Catalogs.
Choose an application
Choose an application
Arts --- War in art --- Exhibitions
Choose an application
War. --- War in art. --- War in literature.
Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|