Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- slaagkansen --- studiemethode-begeleiding --- studievaardigheden
Choose an application
Didactic evaluation --- slaagkansen --- prestaties --- allochtone jongeren --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Het rapport "Slaagkansen van allochtone jongeren in het onderwijs. Betrokkenen aan het woord" bestaat uit een reeks interviews. Het is geen allesomvattende en wetenschappelijk onderbouwde studie. Aan de hand van de aanbevelingen en ervaringen uit de praktijk wil de Koning Boudewijn Stichting actoren aan het woord laten die kunnen inspireren. Het gaat over directies van scholen, verenigingen van allochtonen, leraren, ouders, dtudenten en oud-leerlingen. Aan de hand van concrete voorbeelden wordt ook aangegeven hoe men kan werken aan hogere slaagkansen van allochtone jongeren in het onderwijs.
Research on teaching --- Teaching --- slaagkansen --- allochtone jongeren --- Flanders
Choose an application
Dit rapport formuleert aanbevelingen om een sterk diversiteitsbeleid uit te bouwen in het hoger onderwijs. Het geeft ook een overzicht van bestaande instrumenten in Vlaanderen en elders om meer allochtone en kansarme studenten naar het hoger onderwijs te leiden en hen zo nodig ondersteuning te bieden om te slagen.
School management --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- slaagkansen --- diversiteitsbeleid --- allochtone jongeren --- E-books --- HO (hoger onderwijs). --- Higher education. --- School management. --- allochtone jongeren. --- diversiteitsbeleid. --- slaagkansen.
Choose an application
Met de tweede peiling wiskunde in het basisonderwijs wordt in kaart gebracht in welke mate de leerlingen in het laatste jaar van het basisonderwijs de eindtermen wiskunde beheersen. Bij de eerste peiling in het basisonderwijs in 2002 werd reeds een groot aantal eindtermen wiskunde gepeild. Via deze herha¬lingspeiling uit 2009 kan een interessante vergelijking gemaakt worden met de resultaten van de eerste peiling. Deze brochure geeft een heldere kijk op het wat en waarom van peilingen en de procedures die worden gehanteerd. Naast de cijfermatige resultaten van de peiling uit 2009 biedt de brochure een inhoudelijke analyse van die resultaten. Dit vormt de voedingsbodem voor een boeiende discussie over de kwaliteit van het wiskundeonderwijs tot 14 jaar.
Research on teaching --- Didactic evaluation --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- slaagkansen --- onderwijskwaliteit --- wiskunde
Choose an application
Sociology of minorities --- Sociology of education --- Objectives of teaching --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- slaagkansen --- allochtonen --- wetenschappelijk onderzoek --- studiekeuze
Choose an application
De ware opdracht van onderwijs, kinderen tot natuurlijk leren brengen en diepgaand humaniseren, is vaak verstikt door duizend regels en systemen die niet met "leren" maar alles met "slagen" te maken hebben. De auteur schetst in 11 lezingen tegen welke muren gedreven onderwijsmensen, kinderen, jongeren en ouders te pletter kunnen lopen. Gedreven door een grote liefde voor het vak en voor de kinderen en jongeren schetst hij hoe je het slaagsysteem, de leerKazerne, die de school nu is, kunt ombuigen tot een 'leerThuis': een plek waar diepgaand leren en op een natuurlijke wijze je talent ontwikkelen alle kansen krijgt. School is voor te veel kinderen een probleem geworden. Hoog tijd om te focussen op het ware "leren".
Onderwijsvisie. --- leren leren --- slaagkansen --- Teaching --- onderwijsmethoden --- talentmanagement --- Didactic strategies --- Belgium --- Onderwijsvisie --- Onderwijs : kritische visies --- 450.4 --- Education --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolmanagement --- Onderwijsorganisatie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Dit boek is de ideale gids voor studenten met dyslexie die de stap naar het hoger onderwijs zetten. Naast algemene informatie over dyslexie biedt dit werk allerlei tips en hulpmiddelen voor dyslectici om hun studies in het hoger onderwijs efficiënt aan te pakken. Ook de ouders, leerkrachten en begeleiders van deze studenten hebben baat bij de inhoud van dit boek. Deze uitgave is het resultaat van een grondige internationale literatuurstudie in combinatie met de onderzoeksresultaten van de auteurs, en werd aangevuld met talrijke bevindingen uit de praktijk. Studeren met dyslexie is een uitdaging, maar dankzij dit werk kunnen studenten en hun begeleiders gericht aan de slag.(Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/slagen-met-dyslexie-in-het-hoger-onderwijs)
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- leerproblemen --- schoolpsychologie --- hoger onderwijs --- Dyslexie --- 464 --- Hoger onderwijs --- 616.895.5/6 --- Hoger Onderwijs --- Slaagkansen --- Leerstoornissen --- 376.54 --- volwassenen --- Kinderen met leerproblemen --- Studenten --- Leerproblemen --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- zelfhulptechnieken --- hogeschoolstudenten --- Student --- studiebegeleiding --- Dyslexie.
Choose an application
Impulsen leren beheersen, flexibel denken, plannen en organiseren ... het zijn maar enkele van de executieve functies (EF) die leerlingen elke dag nodig hebben en die volop in ontwikkeling zijn. Als leraar is het dan ook belangrijk om die vaardigheden te ondersteunen, verder te ontwikkelen en uit te dagen: ze vormen de basis voor zelfsturing en leren leren.Groeien in executieve functies geeft je een helder inzicht in wat EF en zelfsturing zijn. Vanuit situaties uit de klaspraktijk ontdek je hoe je, rekening houdend met jouw leerkrachtstijl en context, EF kunt versterken. Vanuit telkens een nieuwe focus reikt dit boek tips en werkvormen aan die EF verbeteren en de klas EF-vriendelijker maken. Samen vormen ze een totaalaanpak die het beste uit elke leerling haalt.https://www.standaardboekhandel.be/p/groeien-in-executieve-functies-hoe-zo-9789401472173
executieve functies --- basisonderwijs --- leren leren --- Didactic strategies --- didactische processen --- onderwijsvernieuwing --- Executieve functies --- zelfsturing --- Basisonderwijs --- Zelfsturend leren --- Slaagkansen --- Didactics of primary education --- Slaagkans --- 450.8 --- excecutieve functies --- Methodiek van het studeren --- Executieve functie --- Uitvoerende functies --- Gedrag ; kinderen --- Studievaardigheden --- Zelfstudie ; basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)
didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- slaagkansen --- volwasseneneducatie --- studiemethoden --- Adult education. Lifelong learning --- instroom --- didactiek --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Education des adultes --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Onderwijs voor sociale promotie ; Vlaanderen --- Permanente vorming ; Vlaanderen --- Volwassenenvorming --- Onderwijs voor sociale promotie --- Permanente vorming --- Vlaanderen --- leerpatronen --- leren leren --- onderwijs aan volwassenen --- volwassenonderwijs --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Volwassenonderwijs --- Leren --- Leerprocessen --- Onderwijs --- Onderwijs; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O329 --- 120204.jpg --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Vlaanderen. --- Learning --- Evaluation
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|