Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Voor het leren en de ontwikkeling van kinderen is altijd veel aandacht. Vaak gaat het daarbij vooral om vakken op school. Dat kinderen naast leren op school ook graag spelen, en wat eigenlijk het belang is van spelen, daar gaat dit boek over. De auteurs gaan in hoe spelen bijdraagt aan alle ontwikkelingsdomeinen en geven daarnaast achtergrondinformatie om inzichtelijk te maken hoe spelen eruit ziet. De auteurs vestigen tevens de aandacht op de omgeving waarin spelen plaatsvindt. Het boek bevat concrete suggesties voor kinderen in de leeftijd van kinderopvang tot en met het einde van de basisschool.
Spelen ; didactiek. --- lager onderwijs --- bewegingsspelen --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- lager onderwijs (doelgroep) --- spelactiviteiten --- peuters (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Spelen --- Spelend leren --- spelen --- speldidactiek (ler) --- spelen (ler) --- spelend leren --- senso --- 477.8 --- Spel --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- ontwikkelingspsychologie --- didactiek van sport en spel --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelstimulering --- Sensopathisch spel --- Sensomotoriek --- Fantasie
Choose an application
Nathalie De Martelaere gebruikt haar online aanwezigheid dagelijks om duizenden ouders en leerkrachten te inspireren met creatieve tips. Een van haar stokpaardjes zijn out of the box speeltips. Volgens Nathalie hoef je geen creatieve duizendpoot te zijn om kinderen te entertainen - maar dat kinderen spelen is wel heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Omdat ze dagelijks talloze vragen krijgt, besloot Nathalie al haar praktische, creatieve en informatieve tips op een laagdrempelige manier te bundelen in een ware speelbijbel: SPEEL! Een doeboek om te spelen, knutselen én iets bij te leren met jonge kinderen.SPEEL! staat garant voor:- Sensopathische activiteiten: prikkel alle zintuigen- Plezier verzekerd: proefjes, DIY, knutselopdrachten en meer- Eenvoudig & authentiek: 80% huis-, tuin- en keukenbenodigdheden- Educatief: speel je slim!- Laat het los: trust the process en geniet!(https://www.pelckmansuitgevers.be/speel.html#gref)
Spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- outdoor education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Affective and dynamic functions --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- aandacht --- executieve functies --- emoties --- sensomotorische ontwikkeling --- creatieve therapie --- spelen --- Spel --- Spelend leren --- Creativiteit --- Knutselen --- Sensopathisch spel
Choose an application
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,& Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Sensopathisch spel --- Zintuiglijk spel --- Spelen --- Zintuigen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs --- 416.4 --- 433.6 --- kinderen --- zintuigen --- zintuiglijke ontwikkeling --- 379.828 --- Speelgoed --- Materialen --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- zintuiglijk spel --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Wereldoriëntatie --- Spel --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
Dat kinderen naast het schoolse leren ook spelen, dat ze graag spelen en dat ze ook moeten kunnen spelen, daar is vaak weinig aandacht voor.Dit boek begint bij het begin: wat is spelen, wat is het belang ervan voor kinderen, en op welke manieren spelen ze? De auteurs vestigen daarnaast heel terecht ook de aandacht op het belang van het spelen van kinderen voor de leerkracht; om een band met ze op te bouwen, ze beter te leren kennen in hoe ze zich ontwikkelen, en te signaleren waar mogelijk extra zorg nodig is. Leerkrachten leren in dit boek ook hoe je het spelen van kinderen kan stimuleren: door ruimte te geven, materialen beschikbaar te stellen, en mee te gaan in hun beleving. Het grootste deel van het boek bestaat uit een breed en rijk overzicht van allerlei manieren van spelen met veel concrete suggesties: voor de reguliere basisschool (kleuterklas en lagere school), individueel en voor een kleine of grote groep, en gerelateerd aan verschillende vak- en vormingsgebieden. Steeds wordt het belang benadrukt van creativiteit en improvisatie, en in elke spelcategorie wordt ingegaan op de vraag wanneer extra zorg gewenst is. Het boek eindigt met de taken van de school en de leerkracht, en geeft antwoorden op de vraag hoe je meer bewust, meer gevarieerd en met meer oog voor de waarde van spelen de aandacht hiervoor kunt ontwikkelen, en wat je als school en als individuele leerkracht daarvoor moet kunnen.
Basisonderwijs. --- Spelen. --- basisonderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- Spel --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Spel --- 474.9 --- didactiek --- 622.1 --- Basisonderwijs --- Spelactiviteiten --- Improvisatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sensomotoriek --- Sensopathisch spel --- Spelen --- 796.1 --- Didactiek --- Kenmerken --- Onderwijs --- Ontwikkeling --- 471.6 --- 477.8 --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Spel; opvoeding --- Spelen : basisonderwijs --- Spelletjes : kleuteronderwijs --- 061483.jpg --- Spelen ; basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Overige onderwerpen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelactiviteit --- 433.6 --- kind, spel en speelgoed --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Orthopedagogiek
Choose an application
In het praktisch gedeelte wordt gewerkt met: 1. Materialen uit de keuken - 2. Materialen uit het huis - 3. Materialen uit de natuur - 4. Materialen uit de badkamer.
buitengewoon kleuteronderwijs --- zintuigen --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- spelactiviteiten --- peuters (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Zintuigen ; kinderen --- Sensopathisch spel --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Spelen : kleuteronderwijs --- Creativiteit --- KHCA --- wereldoriëntatie --- hoekenwerk --- kleuters --- muzische vorming --- #PBIB:+101.10 --- Zintuigen --- Peuters --- Spelontwikkeling --- Muzische vorming --- Spelen --- Wereldoriëntatie --- Hoekenwerk --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.43 --- techniek --- STEM --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkeling van het kind --- Spelactiviteiten --- Onderzoekend leren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Didactics of the arts --- ontdekkend leren --- manuele expressie --- creatieve expressie --- sensomotorische ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- Spelactiviteit --- Zintuig
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|