Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Theatrical science --- anno 1900-1999 --- Theater rehearsals. --- Répétitions (Théâtre) --- Répétitions (Théâtre)
Choose an application
Doelstelling: Op conferenties gebeurt het soms dat de tolk de spreker niet goed kan zien. In deze scriptie wordt aan de hand van een vergelijkende studie nagegaan wat het belang van nonverbale communicatie is, voor de semantische/pragmatische output van een tolkprestatie. Middelen of methode: Met een periode van twee maanden tussen de vertolkingen werd een tekst die in het Engels gesproken werd, twee keer getolkt naar het Nederlands door één en dezelfde tolk. De eerste keer kon de tolk de spreker niet zien, de tweede keer wel. De verschillen tussen de prestaties en de brontekst werden ingedeeld in: toevoegingen (nieuwe informatie, explicitering, voegwoorden), weglatingen (verdwenen informatie, implicitering, voegwoorden), veranderingen (voegwoorden, andere) en herhalingen (inclusief versprekingen en aarzelingen). Beide vertolkingen werden aan deze indeling getoetst en daarna met elkaar vergeleken. Resultaten: Uit de analyse bleek dat de tweede vertolking semantisch beter aansloot bij de brontekst dan de eerste: er werd minder informatie weggelaten, toegevoegd of veranderd. Ook werden er minder versprekingen, herhalingen en aarzelingen gemaakt. Zicht hebben van de spreker had daarentegen weinig of geen invloed op het gebruikte aantal impliciteringen en expliciteringen en het gebruik van voegwoorden.
Additions. --- Coherence. --- Hesitations. --- Nonverbal communication. --- Omissions. --- Pragmatics. --- Repetitions. --- Semantics. --- Simultaneous interpreting. --- Substitutions. --- Tolkstudie.
Choose an application
Rideau de Bruxelles --- Peinture --- Dessin --- Croquis --- GRIMM : 2 Théâtre --- Répétitions --- Cattier, Yvonne
Choose an application
Acting --- Theater rehearsals. --- Theater --- Répétitions (Théâtre) --- Théâtre --- Production and direction. --- Production et mise en scène --- Répétitions (Théâtre) --- Théâtre --- Production et mise en scène --- Theater - Production and direction. --- Répétitions (théâtre) --- 20e siècle
Choose an application
Ce livre reproduit les deux journaux de travail que la grande comédienne Dominique Reymond a tenus dans les années 1980 durant les répétitions de La Mouette de Tchékhov dirigée par Antoine Vitez et de La Mort de Danton de Büchner montée par Klaus Michael Grüber. L'actrice y décrit, au plus près de la pratique, la réalité quotidienne du travail au plateau, en particulier de la construction pas à pas du personnage de Nina dans La Mouette. Mais c'est avant tout un témoignage depuis le point de vue de la jeune comédienne novice qu'elle était alors, qui apprend son art sous la direction de ces deux géants de la scène contemporaine et travaille à s'inscrire dans ces mises en scène devenues légendaire. Ces documents révèlent donc l'approche du théâtre de ces deux metteurs en scène considérables dans le mouvement même de leur processus de création, en décrivant leurs échanges artistiques et humain avec leurs acteurs, et dans le même temps, ils racontent la naissance de l'une des personnalités d'actrice les plus singulières et les plus respectées du théâtre français d'aujourd'hui.
Acting --- Theater rehearsals --- Art dramatique --- Répétitions (Théâtre) --- Vitez, Antoine --- Grüber, Klaus Michael --- Répétitions (arts du spectacle) --- Vitez, Antoine, --- Grüber, Klaus Michael, --- Mise en scène --- Répétitions (Théâtre) --- Grüber, Klaus Michael --- Art dramatique.
Choose an application
From the Tin Pan Alley 32-bar form, through the cyclical forms of modal jazz, to the more recent accumulation of digital layers, beats, and breaks in Electronic Dance Music, repetition as both an aesthetic disposition and a formal property has stimulated a diverse range of genres and techniques. From the angles of musicology, psychology, sociology, and science and technology, Over and Over reassesses the complexity connected to notions of repetition in a variety of musical genres. The first edited volume on repetition in 20th- and 21st-century popular music, Over and Over explores the wide-ranging forms and use of repetition - from large repetitive structures to micro repetitions - in relation to both specific and large-scale issues and contexts. The book brings together a selection of original texts by leading authors in a field that is, as yet, little explored. Aimed at both specialists and neophytes, it sheds important new light on one of the fundamental phenomena of music of our times.
Repetition in music. --- Répétitions (musique) --- Popular music --- Musique populaire --- Philosophy and aesthetics. --- Musique populaire. --- Repetition in music --- Composition (Music) --- Philosophy and aesthetics --- Aesthetics --- Répétitions (musique)
Choose an application
This a history of rehearsal, from the 16th century to the 18th which examines its nature and changing content and draws upon autobiographical, textual and journalistic sources. It shows how rehearsal affected the creation and revision of plays.
Acting --- anno 1500-1799 --- England --- Theater rehearsals --- English drama --- Répétitions (Théâtre) --- Théâtre anglais --- History --- History and criticism. --- Histoire --- Histoire et critique --- Shakespeare, William, --- Stage history. --- Répétitions (Théâtre) --- Théâtre anglais
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|