Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Confiance dans l'Azur : essai sur la convergence des découvertes scientifiques et de la Bonne Nouvelle depuis 2000 ans
Authors: --- ---
ISBN: 2874020737 284573350X 9782874020735 Year: 2006 Volume: *15 Publisher: [Lieu de publication inconnu]: Mols,


Book
Le ciel et la terre : selon les sciences et les religions : ce que les sciences et les religions nous disent de l'origine et de la destinée de notre univers et de la vie...
Authors: ---
ISBN: 9782806101006 Year: 2013 Volume: 6 Publisher: Louvain-la-Neuve Academia-L'Harmattan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Présente et compare les points de vue des sciences et des religions sur l'origine et la destinée de l'Univers et de la vie. Confrontant le récit de la Création dans la Bible, la formation du système solaire selon les scientifiques, le débat du créationnisme contre l'évolutionnisme, etc., l'auteur invite à la réflexion sur les limites et l'objectivité à la fois des sciences et des religions.


Book
God en Kwamtumfysica : Twee kanten van dezelfde medaille
Authors: --- ---
ISBN: 9789031741946 Year: 2015 Publisher: Averbode Uitgeverij Altiora Averbode nv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak hebben mensen de indruk dat fysica en religie over twee compleet verschillende werelden handelen die niet met elkaar vandoen hebben. De gebroeders Grün tonen in dit boek aan dat dialoog tussen kwantumfysica en religie niet alleen zinvol is, maar ook vruchtbaar kan zijn. Tenminste als men zich erop toelegt om een gemeenschappelijke taal te vinden die met verschillende woorden toch over dezelfde zaken spreekt. Op toegankelijke wijze beschrijven beide auteurs waar zich de raakpunten bevinden tussen kwantumfysica en religie of, in hun eigen woorden : twee zijden van dezelfde medaille.

Agents under fire : materialism and the rationality of science
Authors: ---
ISBN: 0742534049 Year: 2004

Not in our classrooms : why intelligent design is wrong for our schools
Authors: ---
ISBN: 0807032786 9780807032787 Year: 2006 Publisher: Boston Beacon Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

More than eighty years after the Scopes trial, creationism is alive and well. Through local school boards, politicians, strategic court cases, and well-funded organizations, a strong movement has developed to encourage the teaching of "intelligent design" as a viable theory alongside evolution in science classes. Now, in Not in Our Classrooms, parents and teachers, as well as other concerned citizens, have a much-needed tool to argue against teaching intelligent design as science. In clear and lively essays, a team of experts describe not only the history of the intelligent design movement and the lack of scientific support for its claims, but also the religious, legal, and pedagogical problems that proposals to teach this idea in the public schools bring in their wake. Not in Our Classrooms is essential reading for anyone concerned about the teaching of this religious theory as science in the classrooms of our public schools. - Publisher.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by