Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (8)

EHC (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KBR (3)

KU Leuven (3)

AP (2)

Odisee (2)

Vlaams Parlement (2)

DB (1)

EhB (1)

More...

Resource type

book (9)


Language

Dutch (8)

French (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2014 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Het handboek voor nieuwsmakers : in zeven stappen kansen op nieuws zien en benutten
Author:
ISBN: 9789081517218 Year: 2010 Publisher: Z.p. Nieuwsmaker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Jouw nieuws wereldnieuws
Author:
ISBN: 9789081517201 Year: 2012 Publisher: Z.p. Nieuwsmaker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe krijg je meer aandacht voor je verhalen, foto's en video-opnamen op je weblog ? Is het mogelijk om miljoenen hits te scoren met een filmpje van je weggelopen hond ? Wat kun je doen als getuige van groot of klein nieuws ? Wat kun je doen wanneer je als ontevreden klant slecht wordt behandeld ? Of denk je een revolutie via social media in gang te kunnen zetten ? Ook jouw nieuws kan het gesprek van de dag worden. In 'Jouw nieuws Wereldnieuws' leveren veel waargebeurde verhalen het bewijs. Je wordt aan de hand genomen door het woud van social media en je krijgt een kijkje in de keuken van professionele journalisten. In 'Jouw nieuws Wereldnieuws' lees je hoe en waarom de manier waarop wij worden geinformeerd in ijzingwekkend tempo verandert. Door de steeds betere technieken en de ontwikkelingen op internet groeit het aantal mensen dat met hun blog, site, foto's of filmpjes, soms gemaakt met een mobiele telefoon, bekendheid en succes verwerft. Met de talloze praktische adviezen en inspirerende voorbeelden kun je van jouw nieuws wereldnieuws maken. En niet onbelangrijk: op een manier waarop je jezelf en anderen niet onnodig schade berokkent. Verplicht leesvoer voor iedereen die publiceert via internet en social media. Bron : http://www.boek.be


Book
A story to tell ? : laat je inspireren door sprekers van wereldformaat
Author:
ISBN: 9789461561671 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Bertram + De Leeuw Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bijzondere verhalen en anekdotes van de tien grootste wereldleiders. Stuk voor stuk hebben ze een heldere missie en een belangrijke boodschap over te brengen. Ze presenteren deze met een jaloersmakende geestdrift en passie. Jan Driessen heeft als tv-journalist veel wereldleiders ontmoet en geïnterviewd. Zijn persoonlijke indrukken en ervaringen met deze iconen vormen de basis van dit boek vol verhalen. 'De absolute en onverdeelde aandacht die uitgaat van deze meesters in communicatie, is letterlijk voelbaar! Hun overtuigingskracht bijna beangstigend.' Het zijn meesters in het bespelen en het beïnvloeden van het publiek en de media. Barack Obama, Yasser Arafat, Vladimir Poetin, Nelson Mandela, Bill Clinton, De dalai lama, Hillary Clinton, Silvio Berlusconi, Angela Merkel, Tony Blair.Bill Clintons inhoudelijke voorbereiding van een speech voor Nederlandse reclamemakers grenst aan die van een militaire precisieoperatie: zijn tekstschrijver belt maar liefst twee avonden lang ter voorbereiding. Wie zit er precies in de zaal, wie spreekt er nog meer, wat zijn de verwachtingen? Bij zijn vrouw gaat het idem dito: 'The Secretary of State is always sitting at the left handsite!'Tony Blair had destijds zijn kantoor Downing Street 10 als een exacte kopie laten nabouwen in een tv-studio op het partijbureau. Daar geeft hij, perfect uitgelicht en met eigen cameramensen, zijn interviews aan tv-verslaggevers. Met honderd procent grip op wat er wordt gefilmd en dus kan worden uitgezonden.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Mediatraining voor iedereen : 46 praktijklessen voor perswoordvoering
Author:
ISBN: 9789492221766 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Futuro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Niet alleen professionele woordvoerders, maar ook directeuren, sporters of artsen. Woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. Vaak heeft dat te maken met koudwatervrees. En dat is nergens voor nodig.Ga mediawoordvoering dus niet uit de weg. Dat zou zonde zijn, want media zijn de snelste en meest geloofwaardige weg naar jouw omgeving. Journalisten zijn de belangrijkste nieuwsbron voor het publiek. Beschouw ze dus als vrienden en bouw actief een relatie op met de voor jou belangrijke media. Belangrijk is wel dat je ze respecteert en zelf open en eerlijk bent.Zorg ervoor dat je woordvoering serieus neemt en dat je je goed voorbereidt. Anders loop je risico's of mis je kansen. En daarbij gaat het vooral om het maken van zorgvuldige afwegingen, de voorbereiding van interviews, het formuleren van heldere kernboodschappen en het zelf leren regisseren van de gesprekken met media.In dit boek biedt Frank Peters je de onmisbare praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de voorbereiding van media-optredens. Dit boek is eigenlijk jouw persoonlijke mediatrainer. Je zult zien dat je niet per se Barack Obama hoeft te zijn om van jouw mediaoptreden een succes te maken.De lessen in Mediatraining voor Iedereen helpen je niet alleen bij mediawoordvoering, maar kun je ook toepassen op zakelijke gesprekken en presentaties in het algemeen.Bron http://www.futurouitgevers.nl


Book
Mediarelaties en persvoorlichting : framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid
Authors: ---
ISBN: 9789462363861 Year: 2014 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Bron : http://www.bol.com


Book
Wij begrijpen elkaar uitstekend : de permanente wurggreep van pers en politiek
Author:
ISBN: 9789035138919 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Prometheus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Machtswellustig, ondeskundig en ongedurig: politici en journalisten vellen hetzelfde vernietigende oordeel over elkaar. Toch zijn ze, uit het zicht van camera en microfoon, poeslief voor elkaar.Begrijpelijk, hun onderlinge afhankelijkheid is groot. Journalisten bepalen de zichtbaarheid van politici, terwijl die politici de journalisten kiezen aan wie ze een primeur geven, of verhalen van achter de schermen. Niet voor niets is Den Haag een werkplek vol geveinsde liefde en versluierde afkeer.In Wij begrijpen elkaar uitstekend beschrijft nrc-journalist Pieter van Os die werkplek van binnenuit. Hoe wordt een politieke gebeurtenis nieuws ? Welke rol spelen spindoctors en hun trucs ? Waarom besteden politici hun controlerende functie uit aan de pers ? Is trivialisering van het nieuws moeilijk te stoppen en welke rol speelt het 'salonpopulisme' van toonaangevende commentatoren daarbij ?Met gevoel voor humor vertelt Van Os hoe hij zijn weg vond op het Binnenhof, waarbij hij zichzelf allerminst spaart. Door zijn observaties als politiek verslaggever te combineren met zijn kennis als politicoloog, komt hij tot analyses waarin menige Haagse mythe sneuvelt en tot onthullingen die een dieper inzicht verschaffen in de macht van de media.Bron : http://www.bol.com


Book
La communication externe des entreprises
Authors: ---
ISBN: 9782100567126 Year: 2011 Publisher: Paris Dunod

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cette nouvelle édition entièrement mise à jour intègre la dimension 'Internet' qui a révolutionné la pratique de la communication ainsi que l'aspect évaluation des actions de communication. Proposant des définitions claires et précises il est enrichi de nombreux exemples. Cette deuxième édition entièrement mise à jour présente les principales techniques de communication média et hors-média que l'entreprise utilise pour se faire connaître, en tant qu'institution, auprès de ses différents publics. Elle intègre bien évidemment la dimension 'Internet' qui a révolutionné la pratique de la communication ainsi que l'aspect évaluation des actions de com. Proposant des définitions claires et précises il est enrichi de nombreux exemples, remis à jour à l'occasion de cette nouvelle édition.Bron : http://www.dunod.com


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370615 Year: 2020 Publisher: Kapellen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders & persverantwoordelijken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789463370950 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by