Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Zelfontdekkend leren --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Ontdektafel --- Experimenteren --- Onderzoekend leren
Choose an application
Jonge wetenschappers kunnen met deze set onderzoeken en experimenteren. Mooi materiaal voor in een ontdekhoek.
Ontdekhoek --- Techniek (wetenschap) --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Wetenschap --- Kind --- Kleuter --- Wereldoriëntatie --- Onderzoekend leren
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Natuurkennis --- Natuur- en milieueducatie --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Waarneming --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Technologische opvoeding --- Weer --- Wereldoriëntatie --- Schooltuin --- Kleuteronderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Evaluatie
Choose an application
Speciale spelbegeleiding is ontstaan vanuit de praktijk. De in dit boek gevolgde aanpak is een antwoord op de vraag naar de concrete invulling van het begrip zorgbreedte binnen het onderwijs aan kleuters.
Orthopedagogics --- Didactics of sports and games --- kleuterdidactiek --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- Didactiek: kleuterschool --- didactiek: kleuterschool --- Kleuteronderwijs --- Zorgverbreding --- Spelen --- Ontdekhoeken --- Hoekenwerk --- Bouwtafels --- Klasinrichting --- Constructiehoeken --- Watertafels --- Speelplaatsen --- Bouwhoeken --- Poppen --- Winkelhoeken --- Zand- en waterhoeken --- Speeltafels --- Spelontwikkeling --- Speelleerkansen --- Spel --- Ontdekhoek --- Bouwhoek --- Speelleerkans --- Natuur --- Pop (speelgoed) --- Waterhoek --- Speeltafel --- Leeromgeving --- Zandtafel --- Basisonderwijs
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
milieueducatie --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 471.43 --- 476.1 --- 476.5 --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Onderwijsstijlen --- Schooltuinen --- Technologische opvoeding --- Waarneming (activiteit) --- Zelfontdekkend leren --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Natuurbeleving ; onderwijs --- Natuurkennis ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs --- Didactiek --- Techniek --- Basisonderwijs --- 476.55 --- D062169.jpg --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Waarneming --- Ontdekdozen --- Ontdekhoeken --- Weer --- Didactische werkvormen --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Schooltuin --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|