Listing 1 - 10 of 255 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Goed onderwijs bestaat in veel Nederlandse scholen. Goed genoeg onderwijs bestaat niet. De niveaus van de leerlingen verminderen in internationaal perspectief, de ongelijke kansen vormen een open wond en de leesprestaties zijn in landenvergelijkingen abominabel. Verbeteren van de school is geen optie, maar een opgave, telkens weer. De onderwijsinspectie stelt dat scholen met een uitgesproken visie zich hier positief onderscheiden. Weten waar je als school naartoe wilt, beschikken over een onderwijsvisie, is onontbeerlijk. Dit boek geeft daarvoor een praktische voorzet en biedt antwoorden op vragen als: • Wat is een onderwijsvisie? • Hoe kun je een goede onderwijsvisie voor je school ontwikkelen? • Wat helpt om een visie vitaal te maken en te vertalen in concreet handelen in school? Luc Greven over een vitale visie: “Visies op onderwijs zijn inhoudelijk vaak modegevoelig. Nu is ’eigenaarschap van leerlingen’ ernstig in de mode, eerder al ’het ontwikkelen van talenten’ en nog wat eerder ’het kind centraal’. Maar daar gaat dit boek niet over. Het behandelt minder die inhoud, als wel de vorming van de visie en de vertaling ervan in dagelijks handelen. Over hoe een visie overal in school vitaal kan worden en onderdeel van de onderwijspraktijk.” Een vitale visie voor school is inspirerend voor schoolleiders, intern begeleiders, schoolbestuurders en begeleiders van scholen die ondersteuning bij de ontwikkeling en realisatie van een visie willen. Het is deels handboek, deels stappenplan, maar vooral een portfolio met voorzetten en uitdagingen om in je school met visie aan de slag te gaan. Morgen!
School management --- schoolbeleid --- onderwijsstrategieën --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvisie
Choose an application
'De klas in beeld, Video Interactie Begeleiding in School is bedoeld voor studenten, leraren en begeleiders. Voor iedereen die grip wil krijgen op wat er in de interactie tussen leraar en leerling gebeurt. Het boek geeft studenten en leraren zicht op de mogelijkheden die zij hebben om leerlingen te begeleiden en geeft begeleiders concrete handvatten om leraren hierbij te ondersteunen. Het tijdig onderkennen van niet ondersteunende interactie maakt het mogelijk patronen te doorbreken. Inzicht hierin en reflectie erop maken het mogelijk professioneel te handelen.
Teaching --- interactief onderwijs --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën
Choose an application
Teaching --- #gsdbP --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- evaluatietechnieken --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsplanning --- onderwijsprocessen --- onderwijsstrategieën --- onderwijsvormen --- Didactiek
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.
Didactiek ; algemeen --- innovatie --- Onderwijsmanagement --- onderwijsmethoden --- Onderwijsstrategieën --- communicatiebeleid --- innovatiebeleid --- kwaliteitszorg --- onderwijsstrategieën --- personeelsbeleid --- School management --- onderwijsmanagement --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Educational psychology --- Study methods --- Didactic strategies --- studiemethoden --- onderwijsstrategieën --- studievaardigheden
Choose an application
School management --- schoolbeleid --- onderwijsmanagement --- schoolorganisatie --- HRM (human resource management) --- onderwijsstrategieën
Choose an application
474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- Basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Basisschool ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Leerstrategieën --- Samenwerkend leren --- 454.2 --- coöperatief leren --- samenwerken --- onderwijsstrategieën --- leerstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Groepswerk --- sociale vaardigheden --- 370.02
Listing 1 - 10 of 255 | << page >> |
Sort by
|