Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
518.5 --- 658.012 --- OF 2 2020-2021 --- Operationeel onderzoek. Speltheorie --- Planning in het bedrijf --- OO Inleiding tot operationele beleidsmethoden --- Business policy --- Organization theory --- Business management --- Computer. Automation --- OF 2 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- OF 2 2023-2024
Choose an application
Winst is de ultieme vervulling van elke koersdroom. De roem van het hoogste schavot, het geluid van klinkende munt. Recordwattages, comfortabele budgetten en sportieve merkuitstraling zweven rond het droombeeld van de koers. Slappe benen, koppige kasseien of tactische missers milderen de zoete vooruitzichten. Gebroken dromen. Sporteconoom Wim Lagae zit vanuit de zakelijke volgwagen het wielercircus op de hielen. De mannenkoers van toen kon alleen maar dromen van de actuele business. Het vrouwenpeloton rijdt tegen de klok een betere toekomst tegemoet.
Wielrennen --- Sportliteratuur --- 796.6 <09> --- 796.6 <09> Wielsporten--Geschiedenis van ... --- Wielsporten--Geschiedenis van ... --- Wielsporten--Geschiedenis van .. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- racing [physical activities] --- cycling --- Wielsporten--Geschiedenis van . --- OF 2 2022-2023 --- Wielsporten--Geschiedenis van --- OO Sportmarketing --- 79 --- Sport
Choose an application
Het handboek Vennootschapsboekhouden focust op het juridische proces en op de boekhoudkundige verwerking van de oprichting van een vennootschap en van wijzigingen van de inbreng (kapitaalverminderingen en -verhogingen), maar maakt daarbij nu een duidelijk onderscheid tussen de boekingswijze in een (kapitaalhoudende) naamloze vennootschap en in een (kapitaalloze) besloten vennootschap.Dit onderscheid heeft ook een impact inzake resultaatbestemming, waarbij vooral de regels inzake winstuitkeringsbeperkingen duidelijk verschillen tussen een nv en een bv. In de besloten vennootschap werd hiertoe een nieuwe, dubbele uitkeringstest (nettoactieftest + liquiditeitstest) ingevoerd.Andere thema?s in het boek zijn aandeelhouders in gebreke, de verplichte omboeking van een kapitaalhoudende bvba naar een kapitaalloze bv, de inkoop van eigen aandelen, de uittreding of uitsluiting van vennoten in een bv, fiscale aandachtspunten bij de vermindering van de inbreng of kapitaalvermindering ... Daarnaast zijn er hoofdstukken omtrent de obligatielening (uitgifte, rentebetaling, aflossing) en de vereffening van een vennootschap.De auteurs behandelen ook de keuze tussen een eenmanszaak of een vennootschap, de boekingen van de fiscale cyclus en de rapporteringsverplichtingen voor vennootschappen. De didactische aanpak, steeds uitgaande van concrete voorbeelden, vaak aangevuld met situatieschetsen en modeldocumenten, bleef behouden.Na elk hoofdstuk volgt een reeks oefeningen.https://school.vanin.be/vennootschapsboekhouden-2022.html
vennootschapsboekhouden --- Didactics of economy --- Accountancy --- boekhouden --- Vennootschap --- Vennootschapsbelasting --- Vennootschapsrecht --- Boekhouden --- Obligatie --- OF 2 2022-2023 --- OO Financiële rapportering en vennootschapsrecht --- 372.833 --- 657 --- Didactiek van de economie --- Bedrijfsboekhouding --- OF 2 2023-2024
Choose an application
Wie kan zich nog een sportvorm voorstellen die niet gesponsord wordt? Wat is kenmerkend voor de groei en transformatie van zowel sportsponsoring als sponsorwerving? Waarom moet een eigentijdse sportsponsor tegelijk inzetten op zowel conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Niet alleen het (ver)kopen van sportsponsoring, maar ook (en vooral) de conversatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven sponsormanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het kopen van sportsponsoring, maar evenzeer in de integratie ervan in conversatie- en belevenismarketing. Tot slot mag een onderzoek naar de terugverdien- en andere effecten én naar de timing van stopzetting van sportsponsoring niet ontbreken in zijn takenpakket.Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een hoeveelheid unieke sportcases. Wat is de rol van sport in de transformatie van Red Bull van een producent van een energiedrankje tot een iconisch megamerk? Waarom moet een lokale volleybalclub, om zich optimaal te verkopen tegenover bestaande en kandidaat-sponsors, een stappenplan sponsorwerving volgen? Waarom nam wielersponsor Rabobank bruusk afscheid van het wielrennen en moeten sponsors zich wapenen met professionele crisiscommunicatie? Wat zijn de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur? Sportmarketingcommunicatie is een belangrijk onderdeel van de professionele sportwereld. Via sponsoring en reclamecontracten wordt veel geld binnengehaald; sportverenigingen moeten een goede communicatie toepassen om hiervoor in aanmerking te komen. Dit handboek bestrijkt het brede scala van sportmarketing. Het richt zich op de trends in het verleden, het verkopen van sponsoring, de relaties tussen sportsponsoring en hospitality, persbenadering, reclame-uitingen, direct marketing en verkooppromotie. Tevens wordt aandacht besteed aan de effecten ervan, zoals aan sportsponsoring gerelateerde activiteiten. Er is ook aandacht voor het kopen van sponsoring vanuit het sponsorende bedrijf. Een uitgebreid handboek met cases, per hoofdstuk een samenvatting, begrippenlijsten en bronvermeldingen. De auteur is hoogleraar sportmarketing in België. Hij heeft jarenlang onderzoek gedaan naar sportmarketing en publiceerde hier eerder boeken en artikelen over. Gericht op studenten aan hbo en wo en op sportverenigingen die serieus met sponsoring aan de slag willen. Deze uitgave vormt een geactualiseerde en uitgebreide herdruk van 'Sportsponsering activeren'* van dezelfde auteur.
79 --- OF 2 2018-2019 --- Sport --- OO Sportmarketing --- sportmanagement --- 617.12 --- sport --- Sociology of sport --- Applied marketing --- sportpsychologie --- marketing --- consumentengedrag --- sportbeleid --- OF 2 2019-2020 --- OF 2 2020-2021 --- OF 2 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- Sponsoring ; sport --- Marketing ; sport
Choose an application
Het coronavirus heeft veel bedrijven en organisaties besmet en doet de sport- en vrijetijdssector op zijn grondvesten schudden. Het klassieke businessmodel staat meer dan ooit onder druk, waardoor sport-, cultuur- en vrijetijdsorganisatieszich nog beter in de markt moeten zetten. In Winst of verlies? De sponsormatch worden de mogelijkheden van sponsoring als financieringsbron voor verenigingen en als marketinginstrument grondig doorgelicht. Hoe kom je tot de ideale match?Want dat is natuurlijk de droom van iedere merkverantwoordelijke én fondsenwerver: het spelen van de perfecte match, die tot unieke maatschappelijke en commerciële terugverdieneffecten leidt. Wat zijn voorbeelden van een sprookjeshuwelijk en welke managementlessen kunnen we hieruit trekken? In de meeste gevallen is echter sprake van een doorsneematch. In dit verstandshuwelijk kunnen beide partijen leven met het gelijkspel van de tegenprestaties die ze elkaar verstrekken. Hier staat voortdurend het koele rekenwerk centraal. Maar het kan ook aardig fout lopen. Wanneer spreken we van een mismatchtussen sponsor en gesponsorde, die onvermijdelijk in een echtscheiding resulteert?Winst of verlies? De sponsormatch vertrekt vanuit de sponsorpraktijk om tot pertinente vragen, heldere oplossingen en handige managementtips te komen. Het is een must-read voor iedere sport- en cultuursponsor met een toekomstvisie. Ook de bestuurder van een sport- of cultuurvereniging die zijn of haar businessmodel in vraag durft te stellen in de huidige, snel wijzigende marktcontext, zal aan de hand van de vernieuwende inzichten een duurzaam concurrentieel voordeel opbouwen. https://www.standaardboekhandel.be/p/winst-of-verlies-de-sponsormatch-9789054724421
OF 2020-2021 --- OO Sportmarketing (*) --- OF 2 2020-2021 --- Sportsponsoring --- MA FM / verbredende keuzeopleiding 2020-2021 --- OO Marketingcommunicatie (*) --- COVID-19 --- Sponsoring (alle aspecten) --- Sponsoring --- OF 2 2021-2022 --- OO Sportmarketing --- 79 --- Sport --- MA MM 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- sportmarketing --- marketingcommunicatie
Choose an application
OF 2 2020-2021 --- VP 2020-2021 --- VP MA 2020-2021 --- SP 2020-2021 --- OO Bedrijfseconomie --- OO Micro-economie (S) (*) --- OO Bedrijfseconomie (*) --- Microeconomics --- OF 2 2021-2022 --- VP Educatieve master 2021-2022 --- VP MA 2021-2022 --- SP 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- VP MA 2022-2023 --- VP Educatieve master 2022-2023 --- SP 2022-2023 --- 330.104 --- Micro-economie
Choose an application
OF 1 2020-2021 --- OF 2 2020-2021 --- OO Inleiding tot het recht --- OO Financiële rapportering en vennootschapsrecht --- OF 1 2021-2022 --- OF 2 2021-2022 --- 347.72 --- 347.7 --- Vennootschapsrecht. Verenigingsrecht --- Handelsrecht. Economisch recht (algemeen) --- OF 1 2022-2023 --- OF 2 2022-2023 --- Company law. Associations --- Commercial law. Economic law (general) --- Belgium --- OF 1 2023-2024 --- OF 2 2023-2024
Choose an application
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing. Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de blauwdruk vormt voor het te volgen marketingbeleid. De indeling van dit boek sluit dus goed aan b? de manier waarop marketing daadwerkelijk in de prakt?k wordt toegepast. In deze editie zijn nieuwe, actuele cases en voorbeelden toegevoegd van Nederlandse en Vlaamse bedrijven, zowel op het gebied van marketing tussen bedrijf en consument als tussen bedrijven onderling. Het boek is volledig geactualiseerd, met meer aandacht voor online marketing en sociale media. Uiteraard is er ook oog geweest voor de implicaties van de COVID-19-pandemie. Daarnaast wordt de geïntegreerde marketingstrategie uitgebreid behandeld en is er meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ten slotte komt de customer journey (klantreis) in deze editie uitvoerig aan bod. Principes van marketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar voor elke studie waarin marketing aan bod komt. Het is een standaardwerk voor marketingstudenten én -professionals. Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere: ? Het volledige boek in digitale vorm (eText) ? Een begrippentrainer ? Meerkeuzevragen met feedback ? Cases ? Discussievragen ? Verdiepend materiaal ? Animaties ? Alle figuren en tabellen uit het boek Philip Kotler is hoogleraar International Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management. Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School. Lloyd C. Harris is directeur van de Marketing Group en hoogleraar marketing aan de Birmingham Business School. Hongwei He is hoogleraar marketing aan de Alliance Manchester Business School. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Ton Borchert, docent marketing aan de Hogeschool Utrecht; Ed Feijen, docent (strategische) marketing aan de Hogeschool Leiden; Marc Logman, doctor in de Toegepaste Economische Wetenschappen en docent marketing en business modeling aan de KU Leuven en UHasselt; Peter Nonhof, docent marketing aan NHL Stenden Hogeschool; Erno Pickee, oprichter van Your Legacy Academy. www.pearsonmylab.nl www.pearsonmylab.be www.pearson.com/nl www.pearson.com/beBron: www.bookspot.be
658.8 --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing --- marketing --- SP 2021-2022 --- OO Marketing --- 658 --- OF 2 2021-2022 --- Bedrijfskunde --- Strategisch marketingmanagement --- Marketingplanning --- Marktinformatie --- Consumentengedrag --- Prijsvorming --- Positionering --- Ethiek --- Onderzoek --- Marketingresearch --- Marketingethiek --- Marktonderzoek --- OF 2 2022-2023 --- SP 2022-2023 --- Marketing. --- OF 2 2023-2024 --- SP 2023-2024
Choose an application
Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Grammatica --- Frans --- 372.880.4 --- 800.05 --- OF 1 2022-2023 --- OF 2 2022-2023 --- Didactiek van het Frans --- OO Frans 1 (*) --- OO Frans 2 (*) --- 806.0 --- OF 1 2023-2024 --- OF 2 2023-2024
Choose an application
Microeconomics. --- Microéconomie. --- OF 2 2022-2023 --- OO Bedrijfseconomie --- 330.104 --- Microeconomie --- SP 2022-2023 --- VP MA 2022-2023 --- VP Educatieve master 2022-2023 --- OO Micro-economie (S) (*) --- OO Bedrijfseconomie (*) --- OF 2 2023-2024 --- VP MA 2023-2024 --- VP Educatieve master 2023-2024 --- SP 2023-2024 --- Microéconomie.
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|