Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The tales of Hoffmann' is a unique and important film, both in the history of British cinema and in the history of interdisciplinary art-making. It is the first full-throttle presentation of an opera on screen: a Technicolor exploration of romance, fantasy, and failure, more danced than sung, all told without a single spoken word.
Choose an application
Motion picture music --- Motion pictures and opera. --- Operas --- History and criticism. --- Wagner, Richard,
Choose an application
Pour l'auteur, c'est l'opéra et non le théâtre qui est l'ancêtre inconscient du cinéma. Il analyse dans cet essai les filiations entre les deux formes d'art et en imagine une nouvelle forme qui réunirait les meilleurs acquis de l'opéra, et la puissance de diffusion du cinéma.
Operas --- Motion pictures and opera --- Opéras --- Cinéma et opéra --- Adaptations cinématographiques
Choose an application
Choose an application
The allure of opera to cinema early in the century held up through the silent era, into sound films, through the golden age of movies and into the most recent approaches to cinema. This book explores the many different ways that this has happened.
Motion pictures and opera. --- Opera in motion pictures. --- Operas --- Opera --- Motion pictures --- Opera and motion pictures --- Films, cinema
Choose an application
Opera can reveal something fundamental about a film, and film can do the same for an opera, argues Marcia J. Citron. Structured by the categories of Style, Subjectivity, and Desire, this volume advances our understanding of the aesthetics of the opera/film encounter. Case studies of a diverse array of important repertoire including mainstream film, opera-film, and postmodernist pastiche are presented. Citron uses Werner Wolf's theory of intermediality to probe the roles of opera and film when they combine. The book also refines and expands film-music functions, and details the impact of an opera's musical style on the meaning of a film. Drawing on cinematic traditions of Hollywood, France, and Britain, the study explores Coppola's Godfather trilogy, Jewison's Moonstruck, Nichols's Closer, Chabrol's La Cérémonie, Schlesinger's Sunday, Bloody Sunday, Boyd's Aria, and Ponnelle's opera-films.
Motion pictures and opera. --- Musical films --- Opera in motion pictures. --- History and criticism. --- Operas --- Film and video adaptations --- Motion pictures --- Opera and motion pictures --- Opera
Choose an application
Leading scholars of opera and film explore the many ways these two seemingly unrelated genres have come together from the silent-film era to today.
Motion pictures and opera. --- Operas --- Opera --- Opera and motion pictures --- Motion pictures and music. --- Film adaptations --- History and criticism. --- Film adaptations.
Choose an application
Le tournant du siècle à peine franchi, de grands compositeurs d'opéras comme Richard Strauss ou Pietro Mascagni s'intéressaient à cette nouvelle forme d'expression appelée cinématographe. Les premiers créateurs sur pellicule, eux, puisaient dans le corpus des opéras franco-italiens pour élaborer des scénarios susceptibles d'attirer un large public. Certains mélomanes passionnés et critiques professionnels rechignaient à cautionner ce mariage hybride, usant de nombreux arguments. Le plus radical revendiquait un droit de « propriété privée » sur l'opéra, ses parures et ses dorures. Le cinéma, c'était bon pour le peuple, pas pour les connaisseurs patentés Mais peu à peu, il se libérait des foires et du grand-guignol pour prétendre à un véritable statut artistique, un septième art qui allait rapidement phagocyter les six précédents Au moment où les expressions musicales sont transmutées par les technologies refondatrices de l'image et du son, où se dirige aujourd'hui cet art hérité des sociétés aristo-bourgeoises des siècles passés ? vers une mort annoncée, ou vers une renaissance paradoxale ?
Opéra. --- Cinéma et opéra. --- Motion pictures and opera. --- Opera and technology. --- Opera --- Opéras --- Cinéma et opéra --- Motion pictures and operas
Choose an application
A la fin du XIXe siècle, Thomas Edison prophétisait au sujet de son kinetograph : " Je crois que, dans les années à venir, des opéras pourront être donnés au Metropolitan de New York sans qu'ils diffèrent en rien de l'original, mais avec des artistes et des musiciens morts depuis longtemps. " Plus d'un siècle après, on peut s'amuser de l'approximation et de la pertinence de tels propos, alors que les représentations d'opéra les plus prestigieuses sont retransmises en direct dans les salles de cinéma du monde entier. Aujourd'hui, le cinéma reste aussi inséparable de l'opéra qu'il l'était à ses débuts, à travers des relations institutionnelles, techniques, esthétiques, génériques, formelles et humaines multiples. L'étude de ces interactions, qui se répètent et se réinventent constamment, est l'objet de ce livre, divisé en cinq parties : " Espaces de transition entre opéra et cinéma, des pionniers à l'époque du muet ", " L'opéra sous l'influence du cinéma ", " Filmer, capter et montrer l'opéra ", " La question de l'opératique au cinéma ", et " Interactions multiples et multiformes ". Les contributions sont complétées d'entretiens avec la compositrice Michèle Reverdy et les réalisateurs Philippe Béziat, Benoît Jacquot, Jacques Martineau et Olivier Simonnet.
Cinéma et opéra --- Opéra --- Opera in motion pictures. --- Motion pictures and opera. --- Operas --- Opéra au cinéma --- Opéras --- Film and video adaptations --- Adaptations cinématographiques et télévisées --- Opéra au cinéma --- Cinéma et opéra --- Opéras --- Adaptations cinématographiques et télévisées --- Adaptations cinématographiques --- Cinéma et opéra. --- Motion pictures and opera
Choose an application
Cinema and opera have become intertwined in a variety of powerful and unusual ways. Vocal Apparitions tells the story of this fascinating intersection, interprets how it occurred, and explores what happens when opera is projected onto the medium of film. Michal Grover-Friedlander finds striking affinities between film and opera--from Lon Chaney's classic silent film, The Phantom of the Opera, to the Marx Brothers' A Night at the Opera to Fellini's E la nave va. One of the guiding questions of this book is what occurs when what is aesthetically essential about one medium is transposed into the aesthetic field of the other. For example, Grover-Friedlander's comparison of an opera by Poulenc and a Rossellini film, both based on Cocteau's play The Human Voice, shows the relation of the vocal and the visual to be surprisingly affected by the choice of the medium. Her analysis of the Marx Brothers' A Night at the Opera demonstrates how, as a response to opera's infatuation with death, cinema comically acts out a correction of opera's fate. Grover-Friedlander argues that filmed operas such as Zeffirelli's Otello and Friedrich's Falstaff show the impossibility of a direct transformation of the operatic into the cinematic. Paradoxically, cinema at times can be more operatic than opera itself, thus capturing something essential that escapes opera's self-understanding. A remarkable look at how cinema has been haunted--and transformed--by opera, Vocal Apparitions reveals something original and important about each medium.
Cinéma et opéra --- Motion pictures and opera --- Opera en muziek --- Motion pictures and opera. --- Voice in motion pictures. --- Opera and motion pictures --- Music --- Philosophy and aesthetics. --- Hermeneutics (Music) --- Musical aesthetics --- Aesthetics --- Music theory --- Motion pictures --- Opera --- Philosophy --- Film --- Theatrical science --- Philosophy and aesthetics
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|