Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Zelfevaluatie van attitudes: Praktijkervaringen
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het individuele pedagogische dossier van de leerling in het kader van de leerlingbegeleiding
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat kan een delibererende klassenraad leren van de Raad van State?
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een leidraad voor de klassenraad : samen beslissen over scharniermomenten in de schoolloopbaan van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften
Authors: --- --- ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Klassenraden in het lager en secundair onderwijs : een vergelijkende studie
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg


Book
Praktijkgids leerlingbesprekingen
Author:
ISBN: 9789044126167 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs, beschreven hoe het gesprek over leerlingen kan leiden tot effect op het gedrag van leerlingen. Hoewel het instrumentarium is ontstaan in het voortgezet onderwijs, is de praktijkgids evenzeer te gebruiken in MBO-instellingen waar recent een groeiende aandacht te constateren is voor leerlingen met afwijkende leer- en ontwikkelingsvragen.


Book
Handelingsplanning in het buitengewoon onderwijs : praktijkvoorbeelden uit het onderwijs voor kinderen met een verstandelijke berperking
Author:
ISBN: 9789044123289 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het buitengewoon onderwijs geniet men, binnen een wettelijk referentiekader van ontwikkelingsdoelen en inspanningsverplichting, een zeer grote vrijheid. Dit biedt kansen om onderwijs op maat te bieden; men kan het zorgaanbod flexibel en waar mogelijk aanpassen aan de individuele hulpvraag van elke leerling. Een grote handelingsvrijheid heeft echter ook een keerzijde. Vaak is men als school op zoek naar bevestiging: zijn we wel goed bezig? Dit boek wil een mogelijke manier aanreiken om als school om te gaan met onderwerpen als handelingsplanning, intakegesprek, klassenraden, groepswerkplanning en individuele handelingsplanning.


Book
Zicht op toetsen : toetsconstructie in het hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9023234642 Year: 1999 Publisher: Essen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs en toetsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. . Toetsen sluiten doorgaans een onderwijsperiode af. Toetsen maken echter ook deel uit van het onderwijsproces. Een toets kan studenten in staat stellen doelmatiger te leren. Indien toetsen op een zorgvuldige wijze in het onderwijs worden geconstrueerd, vormen ze een middel om het leerproces van studenten te sturen. Met andere woorden, toetsen moeten niet worden gezien, en behandeld, als iets losstaands van onderwijs, ze vormen een integraal onderdeel van het onderwijsproces. Zicht op toetsen volgt een groep docenten die voor de taak staat een toets te construeren die aansluit op het gegeven onderwijs. Iedere stap van het toetsconstructie proces wordt uitgebreid besproken. Het constructieproces begint met het formuleren van de eindtermen en eindigt met het versturen van de uitslag aan studenten en de opleiding. Alle stappen van het constructieproces worden op een uitputtende manier behandeld.Dit boek is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die op een zorgvuldige manier een toets willen construeren. Het is geen theoretisch boek; voorkennis is nauwelijks vereist. Noodzakelijke termen worden op een duidelijke manier uitgelegd met steeds een link naar de onderwijspraktijk van alledag.. Henk van Berkel heeft vijfentwintig jaar ervaring als onderwijskundige in het hoger onderwijs en is als universiteit hoofddocent werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij heeft zijn inspiratie voor de inhoud van dit boek gehaald uit de talloze workshops die hij heeft gegeven in het hoger onderwijs. Daardoor is hij bekend met de praktische problemen die docenten ervaren bij het toetsconstructieproces. De inhoud van het boek biedt de oplossingen. (Bron: covertekst)


Book
Principes van beoordeling : methodiek en ethiek van selectie, examinering en evaluatie
Author:
ISBN: 9026515758 Year: 1999 Publisher: Lisse : Swets en Zeitlinger,

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by