Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Kanovaren --- Watersport
Choose an application
Bewegingsrecreatie --- Triatlon --- Natuursport --- Mountainbiken --- Kanovaren --- Survivaltechniek --- Atletiek --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
De uitgeverij Boycott staat steeds garant voor duurzame, kwaliteitsvolle en niet voor de hand liggende prentenboeken die opvallen door hun bijzondere illustraties en originele verhalen.Zo ook met dit aparte prentenverhaal dat oogt als een aantrekkelijke retro-uitgave uit lang vervlogen tijden.Daarin vangen een jongetje en zijn (speelgoed?)beest een tocht aan in hun gele kajak. Alles start onder een helderblauwe hemel, lekker rustig in de natuur. Vissen springen om hen heen en zeehonden kijken hen na. Eens ze de volle zee opgaan groeien de golven en beginnen de winden te loeien. Meeuwen krijsen er op los en dan steekt een storm op. Bliksemvuur en donderslagen versterken de storm en een muur van water omringt hen. Uiteindelijk valt de nacht in en komt de slaap met diepe dromen. Onder water is het een leven van jewelste. Uiteindelijk komt alles goed en blijft in de herinnering een groots zeeverhaal.Melissa Castrillon verbeeldt een rijke wereld vol sfeer met grootse prenten in aangename kleuren vol details. Haar naïef getinte stijl is kwetsbaar en speels. Je kijkt en ontdekt telkens weer andere details en zo word je elke keer meegenomen op een avontuurlijke trip over de zee, alsof je zelf het jongetje was.Nina Laden voegt daar een poëtische tekst aan toe die subtiel rijmt volgens het schema abcb. Haar halve zinnen of afgebroken zinsconstructies spreken je aan op je eigen verbeeldingsvermogen en fantasie. Zij zijn een mooie aanzet voor verhalende zinnen die je zelf verzint.Edward van de Vendel vertaalde dit alles meesterlijk. Woorden als ?octopusgroetjes?, ?ottergeplons?, ?zeewier wappert?, ?scholen swingen? en veel meer? daar snoep je van. Heerlijk!Een suggestief en gevoelig prentenboek, goed voor vele uren prettige avonturen op zee!Eric Vanthillo - april 2022Pluizuit
English literature --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- dromen (themawoord fictie) --- zeeën (themawoord fictie) --- fantasie (themawoord fictie) --- avonturen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- varen (themawoord fictie) --- Kanovaren --- Zee --- Avontuur --- Reisverhaal --- Storm (wind) --- Fantasie
Choose an application
Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 486.88 --- Lichamelijke opvoeding --- Atletiek --- Spelen (mv.) --- Ritmiek --- Turnen --- Zelfverdediging --- zwemmen --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 477.8 --- (zie ook: bosspelen) --- Sport --- Jazzdans --- Doelspelen --- Zwemmen --- Golf (sport) --- Kanosport --- Klimmen --- Mountainbiken --- Schaatsen --- Skateboarden --- Doelspel --- Kanovaren --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Bewegingsopvoeding; s.o
Choose an application
Handboek Buitensport EHBO behandelt alle relevante eerstehulpverlening bij letsels en aandoeningen die een buitensporter redelijkerwijze kunnen overkomen. De auteur gaat daarbij steeds uit van de vaak moeilijke situatie die specifiek is voor de buitensport. Het boek is zeer geschikt als cursusboek maar is tevens een compact en praktisch handboek voor onderweg. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 behandelt de algemene basiskennis EHBO en stelt onder andere bewusteloosheid, bot-, huid- en spierletsels en verstuikingen aan de orde. Het tweede gedeelte behandelt (sport)letsels van top tot teen en helpt de lezer daarmee snel een diagnose te stellen. Deel 3 ten slotte gaat in op overige onderwerpen die van groot belang zijn voor de buitensporter zoals bergredding, bevriezing, hoogteziekte, noodtransport en uitputting. (Bron: covertekst)
614.82 --- EHBO --- buitensporten --- sport --- 614.81 --- Berg --- Beten --- Bevriezing --- Bewusteloosheid --- Bliksem --- Brandwonden --- Buitensport --- Hoogziekten --- Kwetsuren --- Onderkoeling --- Ontwrichtingen --- Shock --- Sport --- Teken --- Uitputting --- Verdrinking --- Verstuiking --- Warmte --- Zonnesteek --- Eerste hulp bij ongelukken (EHBO) --- Rode Kruis --- Wintersport --- Wandelsport --- Bergsport --- Kanosport --- Mountainbiken --- Watersport --- 042301.jpg --- Wandelen --- Kanovaren --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Sport Education in het zwemonderwijs. Een benadering voor een lesperiode schoolslag in de derde graad. (serbyt, P. Van Herck, A., Van Hoegaerden, T., Wiener, T., Willems, H. ) Sport Education in het zwemonderwijs. Een voorbeeld voor reddend zwemmen(Iserbyt, P. Colson, L., De Burghgraeve, P., Devloo, C., Devloo, K., Donders, E. ) Sport Education in judo. Een benadering voor grondgevechten. (Siegers, M. Eisen, S., Lambreghts, M., Lens, D., Spaas, 3) Sport Education. Een benadering om aan bewegings- en persoonsdoelen te werken in handbal. (Leysen, H., Mols, L. Bertels, S., Bisschop, V., De Groote, C., Heremans, A., Marynissen, P.)Teaching Games for Understanding (TGfU). Een SpelenderWijs benadering in de opbouw naar vier tegen vier in voetbal. (Leysen, H. Benaets, S., Bloemen, D., François, S., Pelgrims, A., Vercauteren, K.)Teaching Personal and Social Responsibility. Een model om Persoonsdoelen na te streven binnen freerunning. (Pardaens, D. Alenteyns, M., Behaeghel, R., Brugman, E., De Ro, S., De Kock, A., Volders, S.) Teaching Personal and Social Responsibility. Een voorbeeld voor kajak initiatie. (Wyckmans, P. Jame, L., Oeyen, J., Soens, H., Sterckx, I.) Play Practice in atletiek. Een voorbeeld voor hoogspringen. (Mols, L. Du Pan, T., Leeuws, W., Van Barel, L., Van der Auwera, F., Vandermeulen, S. ) Expert worden via samenwerkend leren. Een voorbeeld voor gymnastiek. (Vanden Eynden, M. Meurrens, J., Peetermans, T., Swinnen, L., van der Burgt, E., Verhaegen, J.)
Bewegingsopvoeding. --- Lichamelijke opvoeding. --- Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- eindtermen --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 --- 456.78 --- 796 --- Didactiek --- Zwemmen --- Judo --- Handbal --- Voetbal --- Freerunning --- Academic collection --- Vakconcept --- Reddend zwemmen --- Schoolslag --- Kajakken --- Atletiek --- Hoogspringen --- Gymnastiek --- didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding --- Physical education and training --- Handbooks, manuals, etc. --- Competentiegericht onderwijs --- Reddingszwemmen --- Kanosport --- Voetbal (sport) --- Kanovaren
Choose an application
spellen --- Didactics of sports and games --- vrijetijdsbesteding --- lager onderwijs --- sport --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegen --- Sportklimmen --- Kanosport --- Survivaltechnieken --- Vissen --- Rafting --- Inlineskaten --- Conditietraining --- Frisdranken --- Skateboarden --- Fietsen --- Skiën --- Snowboarden --- Zeilen --- Rugby --- Karate --- Balsporten --- Paardensport --- Streetdance --- Tafeltennis --- Bowling --- Sport --- Actieve levensstijl --- 477.8 --- 616.9 --- klimmen --- Kajakken --- Kanoën --- Survival run --- Skeeleren --- Skaten --- Fitness --- Frisbee --- skateboarden --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- (zie ook: aquafitness) --- Beweging --- Kanovaren --- Survivaltechniek --- Frisdrank --- Balsport --- Plezier --- Examen --- Rijbewijs --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Fietsen (werkwoord)
Choose an application
Eerst wordt een visie op doel en functie van het bewegingsonderwijs in de onderbouw van het voortgezet onderwijs gegeven. Daarna schetsen de auteurs de contour van van een programma bewegingsonderwijs voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs in tweeëntwintig leer- of ontwikkellijnen. In elk daarvan staat een cluster activiteiten met een overeenkomstige (bewegings)uitdaging centraal. Daarna geven ze van alle leerlijnen voorbeelden van kernactiviteiten die op groepsniveau voor de leerlijn aan het eind van klas één en aan het eind van klas drie haalbaar zouden moeten zijn. Tenslotte beschrijven ze van elke kernactiviteit op vier verschillende niveaus de wijze waarop leerlingen daaraan deel kunnen nemen, op een manier die docenten kan helpen beter te kijken naar (verschillen tussen) hun leerlingen. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- 486.88 --- Atletiek --- Balanceren --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Doelspelen --- Golf --- Kanoën --- Klimmen --- Mountainbike --- Schaatsen --- Skaten --- Skeeleren --- Springen --- Stoeispelen --- Terugslagspelen --- Trefspelen --- Zelfverdediging --- Zwaaien --- Zwemmen --- 082339.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding --- (zie ook: kunstzwemmen) --- Sport --- Jazzdans --- Turnen --- Golf (sport) --- Kanosport --- Mountainbiken --- Skateboarden --- Doelspel --- Kanovaren --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Zie zo Taal is een overzichtelijke taalmethode voor het 2de tot het 6de leerjaar. De gestructureerde opbouw van de lessen biedt een herkenbaar stramien voor zowel leerkracht als leerling. Leerlingen ontwikkelen belangrijke 21ste-eeuwse vaardigheden. Als leerkracht bereid je hen zo voor om hedendaagse uitdagingen aan te gaan. Elk jaar komen vaste thema's terug, telkens vanuit een andere invalshoek. Daardoor ontdekken je leerlingen hoe rijk taal is. Bij Zie zo Taal staan betekenisvolle, leuke en functionele taken centraal. De verschillende domeinen en vaardigheden komen geïntegreerd aan bod. Leerlingen leren om strategieën te verwerven en in te zetten. Het leren van taal is telkens een interactief en sociaal proces, waarbij samenwerken essentieel is. Op die manier breng je je taallessen tot leven! De flexibele werkvormen zorgen ervoor dat je je leerlingen gericht kunt sturen. De gebruiksvriendelijke handleiding en heldere structuur helpen jou, als leerkracht, om in een oogopslag te zien hoe je de les kunt aanpakken. En dat werkt planlastverlagend!
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- taal --- Lager onderwijs --- Taal --- 475.2 --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spreken --- luisteren --- Begrijpend lezen --- Schrijven --- woordenschat --- Technisch lezen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 837 --- spreken --- prentenboek --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- fictie --- non-fictie --- samen lezen --- didactiek van het Nederlands --- taalmethodes --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- toneellezen --- lezen --- spelling --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Toneel --- AVI-M4 --- Helden --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- AVI-M5 --- Vliegsport --- Vliegtuigen --- Parachutes --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Drummen --- AVI-E3 --- AVI-E4 --- Wonen --- Bouwen --- Zeeën --- Zeemeerminnen --- Zeehonden --- Circus --- Kamp --- Kanosport --- Zeerovers --- Hockey --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Taalbeschouwing --- Held --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Theater --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vliegtuig --- Parachute --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Zee --- Zeemeermin --- Zeehond --- Kanovaren --- Zeerover --- Remediëring --- Evaluatie
Choose an application
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Europa --- Basisonderwijs --- Eenheidsmunt --- EU --- Rubens, Peter Paul --- Vlaggen --- Klimaat --- Levensomstandigheden --- Mensen --- Aarde --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ademhaling --- Luchtverontreiniging --- Geld --- Beroepen --- Boodschappen doen --- hulporganisaties --- Vrijwilligerswerk --- Oorlog --- Wereldoorlog II --- Nazisme --- Jodenvervolging --- Vrede --- Kaarten --- Landen --- Landschappen --- Gebergten --- Zeeën --- Windmolens --- Varen --- Kusten --- Dor --- Droogte --- Kunst --- Toren van Babel --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Zelfcontrole --- Persoonlijkheidsleer --- Sociale vaardigheden --- Talenten --- Emotionele vaardigheden --- Emoties --- Voorlichting --- Mannen --- Vrouwen --- Lichaam --- Naaktheid --- Make-up --- Relatie --- Pubers --- Ouders --- Zonnestelsel --- Maan --- Zon --- Evenaar --- Wereldkaarten --- Groenten --- Water --- Gesteenten --- Steenkool --- Gassen --- Gasfornuizen --- Brandstoffen --- Geallieerden --- Grenzen --- Ademhalingsstelsel --- Longen --- Hart --- Bloedsomloop --- Circulatiestelsel --- Verslaving --- Alcoholisme --- Roken --- Koopverslaving --- Snoepen --- Computerspelen --- Drugs --- Lopen --- Eten --- Fastfood --- Gsm's --- Bewegingsopvoeding --- Bewegen --- Voedingsdriehoek --- Gezonde voeding --- Atomium (Brussel) --- Gent --- Waterlopen --- Leie --- Strand --- Kusttoerisme --- Kanosport --- Ardennen --- Brandweer --- Vuur --- Koks --- Borden --- Maaltijden --- Vliegtuigen --- Stewardessen --- Advocaten --- Soldaten --- Gender --- Kleuters --- Leraren kleuteronderwijs --- Schelpen --- Rechtbanken --- Vrije beroepen --- Bussen --- Chauffeurs --- Techniek --- Bouwvakkers --- Machines --- Herfst --- Bladeren --- Straatvegers --- Bezems --- Stoepen --- Ziekenhuizen --- Ziekenhuisverpleegkunde --- Patiënten --- Bankbiljetten --- Banken --- Onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Horeca --- Restaurants --- Piloten --- Politie --- Postbodes --- Poetsen --- Treinen --- Artsen --- Weiden --- Weideflora --- Kerken --- Dorpen --- Daken --- Bossen --- Rivieren --- Valleien --- Bruggen --- Werken --- Diversiteit --- Arbeid --- Naaiateliers --- Rekken --- Computers --- IPhones --- Kansarmoede --- Klaslokalen --- Klassiek onderwijs --- Meester --- Laptops --- Digitale geletterdheid --- Digitale media --- Ipads --- PC's --- Schrijven --- Logo's --- Sociale media --- Engelen --- Duivels --- België --- Provincies --- Andere culturen --- Jodendom --- Zwavelstokken --- Liefde --- Valentijndag --- Godsdienst --- Dennen --- Dennenappels --- Waterflora --- Waterplassen --- Riet --- Basiskennis --- Heide --- Natuur --- Grassen --- Vijvers --- Waterlelies --- Bloemen --- Bomen --- Seizoenen --- Zomer --- Winter --- Lente --- Kikkers --- Merels --- Dieren --- Eenden --- Pinguïns --- Vleermuizen --- Zeehonden --- Bloesem --- Proeven (wetenschappen) --- Stappenplan --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Luchtvervuiling --- Jeugdliteratuur --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Beroep --- Winkelen --- Waardering --- Verpleegkunde --- Crisis --- Cultuur --- Man --- Vrouw --- Menselijk lichaam --- Naakt --- Communicatietheorie --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Puber --- Gesprek --- Aarde (planeet) --- Wereldkaart --- Groente --- Windmolen --- Gesteente --- Gas --- Brandstof --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Kaart (geografie) --- Grens --- Long (orgaan) --- EURO --- Europese Unie --- Vlag --- Snoep --- Computerspel --- Gsm --- Gokken --- Internet --- Beweging --- Gezondheid --- Plezier --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Atomium --- Waterloop --- Kanovaren --- Ardennen (België) --- Spel --- Veld --- Kok (beroep) --- Bord (schotel) --- Maaltijd --- Vliegtuig --- Steward (luchtvaart) --- Advocatuur --- Soldaat --- Kleuter --- Leraar kleuteronderwijs --- Schelp (weekdier) --- Rechtbank --- Vrij beroep --- Autobus --- Chauffeur --- Techniek (wetenschap) --- Bouwvakker --- Machine --- Blad --- Straatveger (persoon) --- Bezem --- Voetpad --- Ziekenhuis --- Patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Bankbiljet --- Bankwezen --- Leraar basisonderwijs --- Restaurant --- Piloot --- Postbode --- Trein --- Arts --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Land --- Weide --- Landschap --- Kerk (gebouw) --- Dorp --- Dak --- Bos --- Rivier --- Vallei --- Brug (bouwwerk) --- Bouwen --- Arbeid (werken) --- Naaiatelier --- Computer --- iPhone --- Inclusie --- Maatwerk --- Buitenland --- Klaslokaal --- Laptop --- iPad --- Pc --- Logo --- Duivel --- Provincie --- Culturele diversiteit --- Valentijnsdag --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Literatuur --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Volwassene --- Geschiedenis --- Gebergte --- Zee --- Varen (werkwoord) --- Kust --- Stad --- Den --- Dennenappel --- Waterplas --- Gras --- Vijver --- Waterlelie --- Bloem (plant) --- Boom --- Seizoen (jaargetijde) --- Klimmen --- Kikker --- Merel --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Verzorging --- Eend --- Pinguïn --- Vleermuis --- Zeehond --- Pieter Bruegel de Oude --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Proef (wetenschap) --- Zelfbeheersing --- Talent --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Emotie --- Mens --- Mobiele telefoon --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|