Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voeding verbindt mensen. Niet alleen om nutriënten op te nemen, maar ook bij gelukkige momenten en bij diep verdriet zijn er rituelen om samen te eten of te drinken. De cateringsector zorgt er niet alleen voor dat miljoenen mensen van over de hele wereld dagelijks hun honger kunnen stillen, maar ook dat dat op een aangename manier gebeurt, dat de klant tevreden is en dat de kwaliteit de verwachtingen overstijgt. Veiligheid, duurzaamheid, snelheid en low cost zijn daarbij de dagelijkse uitdagingen van de cateringverantwoordelijken. In bedrijven, scholen, zorginstellingen of andere collectiviteiten staan zij elke dag klaar om dat te realiseren, binnen alle grenzen en beperkingen. De auteurs van dit werk bieden vanuit hun jarenlange expertise concrete inzichten en handvaten voor de aanpak van die uitdagingen, van aankoop tot vaatwas.
Choose an application
Aan de hand van een logisch stappenplan gaat dit boek in op het ontwerp en de bouw van de facilitaire servicedesk in brede zin. Dit boek is bestemd voor degenen die in de dagelijkse praktijk nauw te maken hebben met de facilitaire servicedesk (facility managers, projectleiders, managers en medewerkers van een servicedesk).Na het lezen van dit boek zult u in staat zijn uw servicedesk verder te ontwikkelen en te professionaliseren.Bron : http://www.managementboek.nl
Facilitair management --- Management --- Personeelsmanagement --- Dienstverlening --- Klantgericht ondernemen
Choose an application
Facility management heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een professioneel vakgebied. Een vakgebied dat verantwoordelijk is voor een grote diversiteit aan ondersteunende diensten binnen organisaties. Dit boek gaat allereerst over het organiseren van facility management, zoals strategieontwikkeling, zelf doen of uitbesteden, organisatiestructuur, besturing en cultuur en leiderschap. Het tweede deel van dit boek behandelt een aantal thema's die te maken hebben met het in-control blijven van facilitaire organisaties, zoals kwaliteitsmanagement, financieel management en informatiemanagement. Het derde deel van dit boek gaat over de uitvoering van de dagelijkse activiteiten, zoals het professionaliseren van projecten en processen, inkoopmanagement, en huisvesting en vastgoed. Facilitaire organisaties opereren niet in een vacuüm maar zijn onderdeel van een groter systeem. Keuzes die facilitaire organisaties maken, worden daardoor sterk beïnvloed door de context waarin de facilitaire organisatie opereert. Omdat de context telkens weer verschilt, is iedere facilitaire organisatie uniek. Er bestaan in ons denken daarom geen blauwdrukken voor facilitaire organisaties. Dit denken is de inspiratie geweest voor de ondertitel van het boek.Het boek behandelt de meest actuele bedrijfskundige en organisatiekundige onderwerpen op een toegankelijke manier en slaat daarbij de brug naar facility management. Theoretische inzichten worden vertaald naar de dagelijkse praktijk door de vele voorbeelden en cases. Het boek is onmisbaar voor studenten facility management en verder voor iedereen die in dit vakgebied actief is.Bron : http://www.managementboek.nl
Amerikaanse kunst --- Facility management --- Management --- Dienstverlening --- Facilitair management
Choose an application
Dr. Kaye and Dr. Dhor have assembled top experts to write about facility planning and management in Part I of their two issues devoted to Infection Prevention and Control in Healthcare. Articles in this issue are devoted to: Building a Successful Infection Control Program: Key Components, Processes and Economics; Hand Hygiene Sterilization; High Level Disinfection and Environmental Cleaning; Environement of Care; Infection Control in Alternative Healthcare Settings (Long Term Care and Ambulatory); Antibiotic Stewardship; Outbreak InvestigationsWater Safety in Healthcare/Legionella in the Healthcare Setting; Construction and Renovation; Bloodborne and Body Fluid Exposures - prevention and management of Occupational Health Issues; and Informatics and Statistics in Infection Control. Part II is devoted to clinical management of infections.
Infectiepreventie --- Hygiëne --- Facilitair management --- Besmettelijke ziekte --- Besmetting --- Ster (hemellichaam) --- Ziekenhuishygiëne
Choose an application
Ieder gebouw moet onderhouden worden, of u nu eigenaar of huurder bent. Een efficiënte en effectieve huisvesting van de gebruikers van het gebouw en het behoud van de bestaande infrastructuren staan hierbij centraal. Als verantwoordelijke voor het bouwtechnisch beheer moet u niet alleen wettelijke verplichtingen respecteren, maar u moet ook een strategie bepalen en de operationele keuzes hierop afstemmen:- Kies ik voor preventief onderhoud, correctief onderhoud of vervangingsonderhoud ? Welke gevolgen heeft dit voor de dienstverlening ?- Wie voert het onderhoud uit: eigen personeel of besteed ik dit uit aan externen ? Kies ik in dit laatste geval voor een externe firma of meerdere firma's ? - Hoe integreer ik aanverwante beheeractiviteiten, zoals energiezorg, brandveiligheid,administratieve zorg, vastgoedstrategie, in het bouwtechnisch beheer ? In de pocket "Technisch gebouwbeheer" krijgt u de nodige handvaten aangereikt om deze vragen op doordachte wijze te kunnen beantwoorden.Bron : http://www.politeia.be
Protection of buildings against external influences --- Logistiek --- Logistiek management --- Facility management --- Gebouwen --- Facilitair management --- Gebouw
Choose an application
Risicos kunnen zowel een kost als een kans zijn voor organisaties. Om de juiste balans te bereiken, moet iedere organisatie haar risicos op een doelmatige manier beheren en beheersen. Risicomanagement is dus een instrument om de bedrijfsvoering te ondersteunen en de continuïteit te waarborgen. Als facility manager dient u ervoor te zorgen dat de werkplek zo ontworpen en onderhouden wordt dat ze de organisatie ondersteunt bij het bereiken van haar doelstellingen.- Met welke wettelijke verplichtingen moet mijn risico-aanpak rekening houden ?- Hoe kan ik alle elementen die een mogelijk risico inhouden inventariseren ?- In welke fase van de levenscyclus bevinden mijn facilities zich en welke gevolgen heeft dit voor het risicomanagement ?De pocket "Risicomanagement" geeft een antwoord op deze en vele andere vragen.Bron : http://www.politeia.be
Production management --- facility management --- waste management --- Afvalbeleid --- Afvalverwerking --- Facility management --- Regelgevingen --- Risicomanagement --- Management --- Facilitair management --- Regelgeving
Choose an application
Voor facilitair managers is de constante wat betreft mobiliteit de vlotte bereikbaarheid nastreven van de opdrachtgevende organisatie. Die vlotte bereikbaarheid is geen evidentie en is deels stuurbaar via een bedrijfseigen beleid. Deze pocket schetst de krijtlijnen voor een mobiliteitsbeleid binnen het facilitair management van een organisatie. De doelgroepen van dit handboek situeren zich zowel in facilitaire hoek als vanuit de hoek van mobiliteitskunde. Denk hierbij aan facilitair managers en hun medewerkers, mobiliteitsambtenaren, mobiliteitscoördinatoren, studenten uit de diverse samenhangend studierichtingen en directieleden van bedrijven. Er worden kaders aangereikt om te kunnen reflecteren over de eigen organisatie. Bron : http://www.politeia.be
Production management --- mobiliteit --- facility management --- Facility management --- Parkeerbeleid ; Vlaanderen --- mobilite --- Parkeerbeleid --- Vlaanderen --- Management --- Mobiliteit --- Verkeersproblematiek --- Facilitair management
Choose an application
Law of obligations. Law of contract --- Business policy --- Management --- Facility management --- Kritieke succesfactoren --- Outsourcing --- Logistiek --- Trends --- Uitbesteding --- Facilitair management --- Trend --- Kritieke succesfactor
Choose an application
Organisaties zijn door de omvang van hun schoonmaakopdracht niet gebaat bij huishoudelijke schoonmaakmethoden en -technieken. De schoonmaakopdracht staat namelijk niet op zichzelf. Ze wordt uitgevoerd in en ten dienste van een organisatie. Enkel een gedegen voorbereiding en planning, een uitvoering door specifiek daartoe opgeleide medewerkers die gebruik (kunnen) maken van aangepaste schoonmaakmethoden en -technieken, een correcte omkadering van de schoonmaakmedewerkers en een nauwgezette opvolging van de bereikte schoonmaakresultaten kunnen een efficiënte organisatie van de schoonmaakopdracht waarborgen. "Hoe maak ik een schoonmaakcalculatie?"Wat is voor mijn organisatie de optimale dienstverleningsvorm? "Hoe meet ik de schoonmaakresultaten? De pocket 'Schoonmaakbeheer' geeft een antwoord op deze en andere vragenBron : http://www.politeia.be
Beheer gebouwen --- Dwellings Cleaning --- Entretien --- Entretien de la maison --- Facilities management --- Facility management --- House cleaning --- Maintenance --- Onderhoud --- Poetsen --- Preventive maintenance --- Schoonmaken --- Upkeep --- Planning --- Facilitair management
Choose an application
Facility Managers zijn dagelijks bezig met duurzaamheid, vaak gelinkt aan kostenbesparingen via acties op vlak van energie-efficiëntie, technieken om materialen en energie te reduceren, recyclage om de afvalkosten te verminderen, en de aankoop van duurzame producten en diensten. Maar wat betekent duurzaamheid nu eigenlijk in een facilitaire contect ? Dit boek wil de facility manager anders doen kijken naar duurzaamheid en performantie binnen de werking van FM. Het geeft inzichten hoe een overtuigende business case voor duurzaamheid te brengen op het hoogste niveau van de organisatie, en toont u stap voor stap hoe u resultaten kan boeken op duurzaamheid én kost. Bron : http://www.politeia.be
facility management --- Milieu en Veiligheid --- Facility management --- Management --- Duurzaamheid --- Duurzaam ondernemen --- Ondersteunende taken RIZIV (niet-HRM, niet-Doc, inf, com) : Dienstverlening in verband met infrastructuur --- Tâches de support INAMI (non GRH, non Doc, inf, com) : Prestations de services en matière d'infrastructure --- Facilitair management
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|