Narrow your search
Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by

Multi
Op schattenjacht
Author:
ISBN: 9789492616364 Year: 2018 Publisher: Mechelen Baeckens Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ga op schattenjacht en race tegen de tijd! Draai de wijzer en trek een kaart. Welk voorwerp moet jij zoeken? Een gele onderbroek? Een oude telefoon? Je hebt twee minuten om je schat op te sporen! Gegarandeerd uren spelplezier voor de hele familie!(https://baeckensbooks.com/producten/op-schattenjacht/)


Book
Vincent, het ongeduldige kuikentje
Authors: ---
ISBN: 9789044819533 Year: 2013 Publisher: Hasselt Clavis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het ei is Vincent al een erg ongeduldig kuikentje. Hij kan niet wachten om er uit te komen, om wormen te eten in plaats van graantjes, om met zijn broertjes en zusjes naar school te gaan. Maar dan gaat het fout.


Book
Aan de slag met executieve functies : praktisch werkboek voor tieners
Author:
ISBN: 9789492297297 9492297299 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Hogrefe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heb je soms het gevoel dat andere tieners dingen gemakkelijker begrijpen dan jij? Lijkt het weleens alsof je leeftijdsgenoten ?alles op een rijtje hebben?, terwijl jij afen toe helemaal de kluts kwijt bent? Kom je altijd te laat? Ben je steeds alles kwijt of vergeten? Dat kan normaal zijn en bij opgroeien horen. Maar het kan ook komen doordat jouw executieve functies minder sterk ontwikkeld zijn. Executieve functies zijn vaardigheden die je nodig hebt om dingen gedaan te krijgen.Zoals aandacht, plannen, organiseren, initiatief nemen, impulscontrole, flexibiliteit, emotieregulatie, werkgeheugen en doorzettingsvermogen. Op al deze vlakken kun je beter of juist wat minder goed zijn. In dit boek van Sharon Hansen leer je meer over deze vaardigheden. Maar vooral ook hoe je de executieve functies waar je moeite mee hebt, kunt versterken. Aan de hand van voorbeelden, oefeningen en opdrachten kun je precies die vaardigheden trainen die je nodig hebt. Dat kun je alleen doen, maar bijvoorbeeld ook samen met een van je ouders.Aan de hand van 31 activiteiten leer je hoe je beter overzicht kunt houden, je beter kunt focussen, met negatieve gevoelens kunt omgaan, je impulsen kunt beheersen en dingen kunt afmaken. Ga aan de slag met dit praktische boek en loop niet langer vast, maar bereik de doelen die je wilt!https://www.hogrefe.com/nl/shop/aan-de-slag-met-executieve-functies-91671.html


Book
Zelfsturing in de klas : zo doe je dat! : 8 aanraders
Author:
ISBN: 9789463172035 9463172033 Year: 2020 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als IB'er wil je vooral weten wat effectief werkt in de praktijk en hoe je leerkrachten kunt ondersteunen bij hun zoektocht om het beste onderwijs aan hun leerlingen te geven. Zelfsturing kan 'wortelschieten en groeien' wanneer leerlingen frequent de kans krijgen hun cognitieve en metacognitieve vaardigheden expliciet te ontwikkelen. Dit betekent dat je niet alleen veel aandacht moet schenken voor de aanpak van vraagstukken, maar leerlingen vooral ook moet uitdagen om na te denken over de manier waarop zij het beste kunnen leren. In deze TIBtool ontdek je o.a. welke leerkrachtvaardigheden er nodig zijn om zelfsturing te stimuleren en hoe je als IB'er de schoolvisie op zelfsturing het beste kunt onderzoeken binnen je team. Christian van den Brekel is werkzaam als meerscholendirecteur bij stichting INNOVO. Eerder heeft hij gewerkt als leraar, IB'er, locatiedirecteur en (integraal) directeur op diverse basisscholen in Midden-Limburg. Daarnaast is hij werkzaam geweest voor de Stichting Beroepskwaliteit Leraren en heeft hij deelgenomen aan onderwijsprojecten als 'Balintmethode' (Leraar24) en 'Inspirator' (RdMC, Open Universiteit).https://www.instondoboeken.nl/product/264/Zelfsturing-in-de-klas-Zo-doe-je-dat


Multi
The Window of Tolerance
Authors: ---
ISBN: 9789491337604 Year: 2015 Publisher: Doetinchem Graviant Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje verduidelijkt het concept van de 'Window of Tolerance' middels beelden. Tot nu toe wordt dat vooral met spanningscurves gedaan, waarin de gebieden van optimale spanning, hypo- en hyperarousal worden weergegeven. Als ondersteuning bij de uitleg is er nu ook dit getekende Spanningsraam. Het beeld is begrijpelijk voor zowel jeugd als volwassenen; de therapeut past zelf taalgebruik aan. Gebruik als thermometer: Hoe hoog zit jij nu in je spanning? Optimale spanning is nodig om te leren. Dat geldt op school, maar ook in therapie. Als je te laag in je spanning zit, wordt je onvoldoende uitgedaagd. Dat lijkt een comfortabele positie, maar je leert niks, neemt geen nieuwe dingen op. Je blik reikt niet boven de vensterbank uit, zo toont de illustratie. Ook wanneer het lichaam vanwege ervaren gevaar in een toestand van extreem lage spanning komt (bekend als 'passive freeze'), is je blikveld beperkt. Hetzelfde geldt op een andere manier als je te hoog in je spanning zit. Het meisje in de tekening kijkt dan letterlijk tegen het rolgordijntje aan, en niet meer door het raam naar buiten. De laatste tekeningen in dit boekje geven de mogelijkheid een eigen raam te kiezen, en daarin aan te geven hoe hoog actuele spanning is. De een kan meer hebben dan de ander. Mensen verschillen in aanleg, maar ook in wat ze meemaakten, in hoe ze daar op reageerden, of hoe ze opgevangen zijn. Je kan vanaf de start een klein raampje hebben gehad, maar het kan ook zo zijn dat je rolgordijntje door al je ervaringen wat is gezakt, en je nu heel snel aan je bovengrens bent. Gebruik binnen traumabehandeling Met name tijdens traumaverwerking is het belangrijk dat de cliënt binnen zijn raam blijft. Dat vraagt oplettendheid van de therapeut. Het helpt enorm als de cliënt daarin zelf zaken kan aangeven en (mede) regie kan behouden. Daarvoor dient hij een aantal zaken te weten. https://www.graviant.nl/the-window-of-tolerance.html


Book
Draakje druk
Author:
ISBN: 9789044820249 Year: 2015 Publisher: Hasselt Clavis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zodra Draakje Druk uit zijn ei is gekomen, fladdert hij al de grot uit. Door zijn drukke gedrag veroorzaakt hij onbedoeld allerlei ongelukjes. Maar hij is ook heel dapper en behulpzaam. Prentenboek met kleurrijke waterverfillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.J.H.J.B. BoelensNet uit het ei gekropen, fladdert Draakje Druk al de grot uit, terwijl zijn broertje en zusje rustig bij mama blijven. Ongeduldig en zonder echt te luisteren naar instructies probeert hij vol enthousiasme alles uit. Wordt hij dan nooit eens rustig? Jawel, en hij kan ook dapper, lief en behulpzaam zijn. Vrolijk, warm fantasieverhaaltje, geschikt om voor te lezen voor het slapengaan. Hoewel de tekst wat springerig en niet altijd aanneembaar is (een pasgeborene die zijn mama bijna omver knuffelt), maken de kleurrijke illustraties alles goed. Deze sfeervolle prenten, over volle dubbele pagina's, zijn van een kleurintensiteit die kinderen aanspreekt. Met haar gemengde techniek op basis van ecoline en potlood creëert de maakster een geheimzinnige en wonderlijke wereld met een knipoog naar de mensenwereld. Aantrekkelijk prentenboek met stevige pagina?s en geheimzinnig donkergekleurd omslag waar tegen het kleurrijke draakje en de felgekleurde titel goed contrasteren. Kijk- en voorleesverhaaltje, vooral herkenbaar voor drukke kinderen of kinderen met ADHD, hoewel daar nergens expliciet naar wordt verwezen. Vanaf ca. 4 jaar.


Book
Breinhelden : groep 1/2
Authors: --- ---
ISBN: 9789461182586 9461182589 Year: 2019 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maak kennis met de Breinhelden Effi en Furon. Deze helden leren je leerlingen hoe ze hun Breinkrachten kunnen versterken. Bijvoorbeeld de kracht om hun aandacht bij een taak te houden, de kracht om een reactie uit te stellen of de kracht om met veranderingen om te gaan. Volgehouden aandacht, flexibiliteit, doelgericht doorzetten en emotieregulatie zijn een aantal executieve functies ofwel regelfuncties van ons brein. Het zijn de functies die we nodig hebben om ons gedrag te sturen. Executieve functies zijn bepalend voor je (school)succes. Goed dus om daar expliciet aandacht aan te besteden. Breinhelden is een programma van twintig weken, waarmee je in je groep doordacht gaat werken aan executieve functies. De executieve functies zijn vertaald naar tien Breinkrachten. Bij iedere kracht vind je speelse activiteiten en tips om de functie te versterken. In de Breinhelden-reeks verschijnen ook uitgaven voor groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8. Daardoor kun je op school een doorgaande leerlijn op het gebied van executieve functies aanbieden.https://shop.bazalt.nl/breinhelden-voor-groep-1-2


Book
De verkennersmindset
Author:
ISBN: 9789047011255 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel. Om vaker écht gelijk te hebben, moeten we ideeën minder benaderen als een soldaat en meer als een verkenner. Een verkenner overziet het terrein en gaat op zoek naar alle beschikbare feiten -goed of slecht- om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen. Hij staat altijd open voor nieuwe informatie en is bereid zijn mening voortdurend bij te stellen. Soldaat en verkenner zijn allebei essentieel voor een goed functionerend leger, maar bij het nemen van besluiten is de mindset van de verkenner het nuttigst. Aan de hand van fascinerende praktijkverhalen over onder meer klimaatverandering, de Amerikaanse verkiezingen en de ongemerkte invloed van onze ouders op onze studiekeuze laat Galef zien hoe je kunt omschakelen naar de verkennersmindset, zodat je voortaan wél de beste beslissingen neemt.https://www.businesscontact.nl


Book
Fred is druk
Authors: ---
ISBN: 9789044830354 Year: 2017 Publisher: Hasselt Clavis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inktvis Fred mag niet met de andere zeedieren spelen. Hij is te wild. Dat komt door de stuiterballen in zijn lijf. Dan ontmoet hij Scott de schelp. Die heeft ook een stuiterbal. Prentenboek met kleurrrijke paginagrote illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.Linda AdamInktvis Fred heeft stuiterballen in zijn lijf, en de stuiterballen willen alle kanten op. Fred wil spelen! Maar hij mag niet met de anderen spelen, hij is te wild. Fred houdt zich in, hij bijt op zijn tengels en legt zichzelf in de knoop. Het helpt niet, uiteindelijk vliegen de stuiterballen alle kanten op. De zaagvissen zijn boos en sturen Fred weg. Diep in de zee komt hij een bijzondere schelp tegen. Wat zou het zijn? Een eenvoudig, licht educatief prentenboek over vriendschap en druk zijn. Het taalgebruik is toegankelijk. Per twee pagina?s zijn er circa tien vrij lange regels tekst. Fred is een vrolijke inktvis die graag met de andere zeedieren wil spelen. Maar omdat hij te druk is, laten ze hem links liggen. Wanneer Fred diep in de zee een mossel vindt die net zo druk is als hij, sluiten de twee vriendschap. Het verhaal is royaal geïllustreerd met rustige, zachtgekeurde tekeningen die twee pagina's beslaan. We zien Fred, een grote witte inktvis met een guitig gezichtje, de zee, zeeplanten en veel lieve zeedieren. Een fijn prentenboek met een luchtig leerzaam randje. Vanaf ca. 4 jaar.

Executive function in education : from theory to practice
Author:
ISBN: 9781606236468 1606236466 Year: 2010 Publisher: New York The Guilford Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This uniquely integrative book brings together research on executive function processes from leaders in education, neuroscience, and psychology.

Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by