Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Introduction to Information Literacy for Students presents a concise, practical guide to navigating information in the digital age. Features a unique step-by-step method that can be applied to any research project. Includes research insights from professionals, along with review exercises, insiders' tips and tools, search screen images utilized by students, and more. Encourages active inquiry-based learning through the inclusion of various study questions and exercises. Provides students with effective research strategies to serve them through their academic years and professional careers. Ensures accessibility and a strong instructional approach due to authorship by a librarian andaward-winning English professor.
Choose an application
Culture de l'information. --- Jeux vidéo. --- Sciences de l'information.
Choose an application
"Un ouvrage nécessaire pour comprendre la révolution à l'oeuvre dans l'information aujourd'hui. Fakenews, vérification des faits, consommation des écrans et du numérique par les jeunes, irruption des plateformes numériques mondialisées dans l'univers des médias traditionnels... Les médias et l'information sont aujourd'hui en pleine transformation, et tout le monde crie à l'urgence d'une éducation critique à et hors l'école pour faire face à des évolutions que le « numérique » semble accélérer. Partant d'une question d'actualité brûlante (comment et à quoi faut-il éduquer les jeunes dans le domaine des médias et de l'information ?), l'ouvrage de Laurent Petit est une synthèse montrant, à travers l'évocation de précurseurs et d'expériences fondatrices, l'héritage complexe des rapports entre l'éducation et les médias. Il dévoile les enjeux du champ de l'EMI, dans lequel s'affrontent des intérêts contradictoires. Il propose enfin de repenser une approche critique qui rend possible une mise en perspective et une compréhension des enjeux politiques contemporains."
Media literacy --- Éducation aux médias. --- Culture de l'information. --- Désinformation. --- Réseaux sociaux
Choose an application
This book, aimed at an international audience, provides an overview of Information Literacy (IL) in practice; what it is, why it's become so important in the library profession and demonstrates how librarians can cultivate a better understanding of IL in their own organisations. It uses the 'Cookbook' theme throughout to provide a more informal approach, which will appeal to practitioners, and also reflects the need to provide guidance in the form of recipes, tips for success, regional variations, and possible substitutions if ingredients aren't available. This approach makes it easy to read a
Choose an application
La publication des actes du colloque international L'éducation à la culture informationnelle (Lille, octobre 2008 - sous le patronage de l'Unesco) présente les regards de chercheurs, de praticiens ou de représentants d'institutions sur cette notion et ouvre de larges perspectives interdisciplinaires. Le nouveau concept de « culture informationnelle » est proposé par la communauté internationale pour mieux appréhender la complexification actuelle des relations entre l'enseignement, l'éducation et l'information, liée au développement exponentiel des technologies numériques. Quel rapport entretient l'éducation à l'information (information literacy) avec l'éducation aux médias (media literacy) et l'éducation numérique (digital literacy) ? Le périmètre de la « culture informationnelle » s'étend maintenant clairement au-delà du monde de la documentation et des bibliothèques. La notion même doit être précisée, revue, alors que les pratiques continuent d'évoluer. Une place importante est consacrée dans l'ouvrage à l'analyse comparée des approches théoriques et de plusieurs expériences menées dans différents pays.
Information Science & Library Science --- culture de l'information --- recherches documentaires --- mondialisation --- médias --- éducation
Choose an application
Culture de l'information --- Désinformation --- Journalistes --- Médias --- Démocratie --- France --- Déontologie --- Objectivité --- Aspect politique
Choose an application
In an era when many in the science community feel that science is under attack, In Defense of Science explains why ordinary citizens need to have an understanding of science, its methods, and its groundbreaking discoveries. The authors debunk several misconceptions of science and scientists, and advocate that science is an integral part of society and everyday life.
Science --- Information literacy. --- Culture de l'information. --- Sciences --- Study and teaching. --- Étude et enseignement.
Choose an application
The Information-Literate Historian provides a thorough overview of the research process for historians. Presnell admirably guides students of history through the process of conducting research - all the way from identifying basic research terminologies to discussing various kinds of sources to providing numerous examples of how to locate said sources. The sheer amount of information within this text is impressive, especially given its relatively short length. Presnell's prose is clear and concise, but also accessible to students looking to undertake historical research. The utility of The Information-Literate Historian is such that I would assign it without hesitation to both undergraduate students and first-year graduate students as a reference tool. --
Histoire --- Histoire --- Culture de l'information. --- History --- History --- Information literacy. --- Recherche. --- Méthodologie. --- Research. --- Methodology.
Choose an application
Information literacy --- Library orientation. --- Culture de l'information --- Bibliothèques --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Formation des usagers --- Bibliothèques
Choose an application
Information literacy --- Information services --- Information technology --- Culture de l'information --- Services d'information --- Technologie de l'information --- Zurkowski, Paul G.
Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|