Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Diese Einführung liefert einen Überblick über die historisch-kulturellen, theoretischen und analytischen Dimensionen der Beschäftigung mit Comics und Graphic Novels. So informieren ausgewiesene Experten in Einzelbeiträgen etwa über medientheoretische Aspekte, Fragen der besonderen Produktion, Distribution und Rezeption von Comics, über zentrale Genres und ihre Klassiker und stellen ein handhabbares Instrumentarium zur Comic-Analyse vor. Abgerundet wird der Band durch Ausführungen zu Web-Comics und zu Institutionen der Comic-Forschung, durch ein Glossar und kommentierte Hinweise zur Fachliteratur. Mit Beiträgen von Julia Abel, Jochen Ecke, Barbara Eder, Christian Endres, Lukas Etter, Ole Frahm, Björn Hammel, Urs Hangartner, Matthias Harbeck, Christian Klein, Andreas C. Knigge, Stephan Köhn, Stephan Packard, Andreas Platthaus, Monika Schmitz-Emans, Marie Schröer, Daniel Stein, Ralph Trommer, Antonius Weixler, Lukas Werner
Comic books, strips, etc. - History and criticism --- Bandes dessinées. --- Comics. --- Romans graphiques.
Choose an application
Graphic arts --- beeldverhalen --- Literature --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism --- Comic books, strips, etc. - History and criticism --- BANDES DESSINEES --- Bandes dessinées --- ESTHETIQUE --- HISTOIRE --- TECHNIQUE --- Histoire et critique
Choose an application
Comic books, strips, etc --- History and criticism --- beeldverhalen --- Drawing --- Comic books, strips, etc. --- Bandes dessinées --- Comic books, strips, etc. - History and criticism
Choose an application
"Looking at works by Lynda Barry, Ken Dahl, Katie Green, Miriam Katin, and Joe Sacco, presents a new way to see how our bodies read and show up in comics. Emphasizes the discursive, performative, and vulnerable nature of the body"-- Provided by publisher
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Graphic arts --- comics [documents] --- Literature --- Comic books, strips, etc. --- Railroads --- History and criticism. --- trains [vehicle groupings] --- Thematology --- Iconography --- Comic books, strips, etc. - France - History and criticism. --- Railroads - Comic books, strips, etc. - History and criticism.
Choose an application
Graphic arts --- beeldverhalen --- Literature --- Bandes dessinées --- Strips --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism --- Histoire et critique --- Bandes dessinées --- Comic books, strips, etc. - History and criticism --- Bandes dessinees --- Critique et interpretation --- Bibliographie
Choose an application
Comment lire une bande dessinée ? Mais de toutes les manières et dans tous les sens possibles. Même si le trait, la couleur ou le dialogue méritent parfaitement d'être analysés, Benoît Peeters a mis l'accent sur ce que la bande dessinée est seule à mettre en oeuvre : la case, le strip, la planche, les relations entre le texte et le dessin, entre le scénario et sa mise en images. A partir d'exemples variés empruntés à toute l'histoire de la bande dessinée -de Töpffer à Trondheim en passant par Jacobs, Franquin, Loustal ou Spiegelman- il s'est efforcé de donner quelques outils et de lever quelques malentendus. Edité en 1991 et épuisé depuis, Case, planche, et récit est aujourd'hui modifié avec un cahier supplémentaire, un chapitre sur l'ampleur des mangas et les nouvelles tendances de la bande dessinée des années 90. On peut donc le considérer non comme une remise en marché, mais bien comme une nouveauté à part entière, avec une nouvelle couverture et de nouvelles illustrations.
Bandes dessinées --- Strips --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism --- History and criticism. --- Bande dessinée --- Comic books, strips, etc --- Comic books, strips, etc. - History and criticism --- 82-931 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Drawing --- Literature --- beeldverhalen --- Sociology of literature
Choose an application
Contemporary graphic novels show an interesting shift from the extraordinary to the ordinary in slice-of-life series in which nothing happens. Present-day graphic accounts are inhabited by melancholic characters whining about the lack of meaning in life. This book examines this intriguing transition and brings a historical, aesthetical and narratological approach to comics in which boredom is not only a topic, but also awakens a deliberate affective response in the very experience of reading. This volume brings together close readings of work by Lewis Trondheim, Chris Ware and Adrian Tomine.
Academic collection --- Boredom in literature --- Ennui dans littérature --- Verveling in literatuur --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism --- Graphic novels --- Comics artists and cartoonists --- Themes, motives --- Graphic novels - History and criticism --- Comic books, strips, etc. - History and criticism
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|