Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Tijd --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- Games
Choose an application
Choose an application
471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Dierentuinen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sorteren --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding
Choose an application
471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Dierentuinen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sorteren --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding
Choose an application
471.42 --- Boeken --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding
Choose an application
471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- Games --- Educatieve spellen --- Rekenen --- Tijd --- kleuters --- Educatieve spellen. --- Tijd. --- kleuters. --- Kleuters.
Choose an application
471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- Games
Choose an application
Lezen, schrijven en rekenen vormen het cognitief kapitaal dat op de basisschool verworven wordt. Lezen is de kern van dat kapitaal, omdat het voorwaardelijk is voor de cognitieve ontwikkeling van een kind. Met behulp van technisch lezen kunnen kinderen de schriftelijke taal ontsleutelen. Ze krijgen toegang tot de wereld der volwassenen. Door begrijpend lezen worden zij onafhankelijker in het verzamelen en verwerken van informatie. Een belangrijk deel van het cognitief kapitaal wordt in de eerste jaren van het basisonderwijs gevormd. Wie daar tekortschiet of achterstanden oploopt, krijgt het moeilijker met het vermeerderen van kapitaal. Zeker ook in het vervolgonderwijs waar vakkennis en vaardigheden op basis van interesse, inzet en prestaties essentieel zijn. In dit boek maken de auteurs een kritische analyse van opmerkelijke ontwikkelingen die het onderwijs afleiden van zijn primaire taak. Het gaat hierbij om visies op leren, om opvattingen over ontwikkeling en opvoeding van kinderen, en onderwijs dat onder de noemer van de maatschappelijke opdracht steeds dwingender met politieke doelen geconfronteerd wordt. De auteurs pleiten voor meer professionele autonomie van de leraar en voor het veiligstellen van cognitief kapitaal.
Basisonderwijs --- 473 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Onderwijsvernieuwing --- Inclusief onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Leerstijlen --- Meervoudige intelligentie --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Onderwijskunde --- Nederland --- Onderwijsbeleid. --- Onderwijskunde. --- Nederland. --- departement Algemeen 11 --- onderwijs --- onderwijsontwikkeling
Choose an application
Doel van de werkmap is: het stimuleren van het gesprek tussen leraren over hun waarden en hun visie op onderwijs en leren enerzijds en de verbinding met hun dagelijkse (klasse)praktijk anderzijds. In de werkmap staan twaalf essenties van onderwijs en leren centraal. Deze essenties verwoorden waarden die van belang zijn in school. Ze bieden aan leerkrachten de mogelijkheid om te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk.Tevens kunnen ze dienen als richtingaanwijzers voor het uitwerken van een pedagogische visie voor de school. Met de essenties kan op verschillende niveaus gewerkt worden.
Teaching --- motivatie --- leren --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Betrokkenheid --- 450.8 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Conflicten --- Leermethodes --- Leerprocessen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Portfolio's --- Relatie leraar - leerling --- Spieken --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Ruzie) --- Didactische werkvorm
Choose an application
416.23 --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Emotionele ontwikkeling --- Gezinsopvoeding --- Kinderen --- Kinderopvang --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Opvoeding --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Speelgoed --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|