Narrow your search

Library

VIVES (37)

UCLL (26)

Hogeschool Gent (24)

Arteveldehogeschool (21)

Thomas More Mechelen (19)

AP (16)

Odisee (15)

Thomas More Kempen (15)

KBR (14)

Hogeschool West-Vlaanderen (8)

More...

Resource type

book (34)

object (10)


Language

Dutch (38)


Year
From To Submit

2011 (2)

2009 (1)

2008 (5)

2007 (2)

2006 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Multi
Het slaapbeest
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9027682275 Year: 2002 Volume: 2 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
De lange reis van olifant
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9027682291 Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Alle dieren met een slurf
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9027682305 Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Van groot tot klein
Authors: ---
ISBN: 9027682313 Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Het verhaal van de vijf kikkers
Authors: --- ---
ISBN: 902768233X Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Ik wil zo graag een bal
Author:
ISBN: 9027682267 Year: 2002 Volume: 1 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Een vreemd dier in het bos
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9027682283 Year: 2002 Volume: 3 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cognitief kapitaal : Onderwijs als basis voor toekomst.
Authors: ---
ISBN: 9789059316300 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lezen, schrijven en rekenen vormen het cognitief kapitaal dat op de basisschool verworven wordt. Lezen is de kern van dat kapitaal, omdat het voorwaardelijk is voor de cognitieve ontwikkeling van een kind. Met behulp van technisch lezen kunnen kinderen de schriftelijke taal ontsleutelen. Ze krijgen toegang tot de wereld der volwassenen. Door begrijpend lezen worden zij onafhankelijker in het verzamelen en verwerken van informatie. Een belangrijk deel van het cognitief kapitaal wordt in de eerste jaren van het basisonderwijs gevormd. Wie daar tekortschiet of achterstanden oploopt, krijgt het moeilijker met het vermeerderen van kapitaal. Zeker ook in het vervolgonderwijs waar vakkennis en vaardigheden op basis van interesse, inzet en prestaties essentieel zijn. In dit boek maken de auteurs een kritische analyse van opmerkelijke ontwikkelingen die het onderwijs afleiden van zijn primaire taak. Het gaat hierbij om visies op leren, om opvattingen over ontwikkeling en opvoeding van kinderen, en onderwijs dat onder de noemer van de maatschappelijke opdracht steeds dwingender met politieke doelen geconfronteerd wordt. De auteurs pleiten voor meer professionele autonomie van de leraar en voor het veiligstellen van cognitief kapitaal.


Book
Zin in leren : praktisch werkmateriaal bij de zoektocht naar uitdagend en betekenisvol onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789065085634 Year: 2006 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van de werkmap is: het stimuleren van het gesprek tussen leraren over hun waarden en hun visie op onderwijs en leren enerzijds en de verbinding met hun dagelijkse (klasse)praktijk anderzijds. In de werkmap staan twaalf essenties van onderwijs en leren centraal. Deze essenties verwoorden waarden die van belang zijn in school. Ze bieden aan leerkrachten de mogelijkheid om te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk.Tevens kunnen ze dienen als richtingaanwijzers voor het uitwerken van een pedagogische visie voor de school. Met de essenties kan op verschillende niveaus gewerkt worden.


Book
Kijk, vergelijk en verrijk de ontwikkeling van je kind van 0 tot 12
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789027457400 Year: 2008 Publisher: Utrecht Spectrum

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by