Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Beschrijving van de coachende rol van leerkrachten in het voortgezet en beroepsonderwijs, waarbij de zelfregulerende leerling centraal staat.
Coachend lesgeven --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- leraren --- leren leren --- coachen
Choose an application
Dit boek is het vervolg op 'Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen'.Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen, laten dat zien door leerbevorderende feedback te geven, door higher order vragen te stellen en kwalitatief hoogwaardige aanwijzingen te geven.Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes.In dit 2e deel van Didactisch Coachen worden een aantal inhoudelijke verdiepende onderwerpen van Didactisch Coachen nader beschreven, zoals het geven van negatieve feedback, het coachen op cognitieve en metacognitieve strategieën en/of op motivatie en modusregulatie. Het zal niet verbazen dat juist categorie twee en categorie drie vragen hiervoor effectief zijn. Vandaar dat in dit boek daar veel voorbeelden van zijn opgenomen.Ook komen thema's over het leren van ervaren leraren en het duurzaam implementeren van Didactisch Coachen uitgebreid aan de orde.Achterin het boek zit een instrumentendeel met de praktische uitwerking van de beschreven thema's. De meeste van deze kunnen via een QR code worden gedownload van www.didactischcoachen.nl .https://www.standaardboekhandel.be/p/didactisch-coachen-9789083053011
Onderwijs --- Didactiek --- Coaching --- Coachend lesgeven --- Feedback --- Formatieve evaluatie --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Coachend lesgeven --- Zorgverbreding --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Beroepssecundair onderwijs --- Persoonlijke ontwikkeling
Choose an application
Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Coachend lesgeven --- Zorgverbreding --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Beroepssecundair onderwijs --- Persoonlijke ontwikkeling
Choose an application
Volwasseneneducatie --- Personeelsmanagement --- Beroepsopleiding --- Coachend lesgeven --- Personeel --- Training --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
5 minuten didactisch coachen bevat 40 aandachtspunten en handvatten die je kunt toepassen in je gesprek met de leerling om die leerling meer eigenaarschap en verantwoordelijkheid te geven in het eigen leerproces.Didactisch coachen wordt beschouwd als een centrale en cruciale vorm van persoonlijke begeleiding in de context van gepersonaliseerd leren, waarin de leerling steeds meer keuzes kan maken.5 minuten didactisch coachen helpt je om het coachgesprek structuur te geven en op zo'n manier te voeren dat de leerling werkelijk een actieve rol in kan nemen. De inzichten en activiteiten zijn direct toepasbaar in je gesprekken en bevorderen betrokkenheid en plezier.De 40 kaarten zijn verdeeld in vier domeinen:- Het gesprek- Het leren- De communicatie- De aandachtBron: https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/5-minuten-didactisch-coachen.html
Coachend lesgeven --- Coaching --- Leerproces --- Didactiek --- Onderwijsstrategie --- Eigenaarschap --- Motivatie --- Leerstrategie --- Zelfsturend leren
Choose an application
In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunnen helpen bij het op een efficinte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas.
Teacher education. Teacher's profession --- Coachend lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- Reflectie --- 472.7 --- Leraren --- Lerarenopleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding
Choose an application
Als professioneel trainer streef je naar geweldige trainingen waarin deelnemers geboeid leren en die veel transfer hebben. In de praktijk ontdek je steeds meer over wat werkt; je leert en verbetert jezelf continu. Dat is natuurlijk prima, maar het kan handiger. Met dit boek maak je in één keer een enorme sprong in je professionele ontwikkeling.Train-de-trainer Karin de Galan en onderzoeker Peter Baggen hebben hun krachten gebundeld en combineren praktijk met wetenschap. In Evidence-based trainen delen zij al hun inzichten om niet steeds betere, maar direct de meest effectieve én leukste trainingen neer te zetten.Maak kennis met de wetenschap van het trainen, in praktijkgerichte hapklare brokken:-44 prachtige onderzoeken naar trainingsinterventies met verrassende conclusies, direct vertaald naar jouw training;-een excellente leertheorie die verklaart hoe deelnemers nieuwe vaardigheden leren;-een praktisch model voor trainingen in 4 stappen;-7 meta-evaluaties die laten zien hoeveel verschil evidence-based trainen maakt in de praktijk.https://www.thema.nl/boek-evidence-based-trainen/
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- Personeelsmanagement --- Training --- Opleiding --- Leerproces --- Groepswerk --- Coachend lesgeven --- Werkvorm --- Training (vorming) --- Feedback --- Zelfregulatie
Choose an application
Wat is zelfregulerend leren en zelfregulatie nu eigenlijk? Waarom is het belangrijk hier in het onderwijs aandacht aan te besteden? En hoe begeleid je je leerlingen actief bij het aanleren van leerstrategieën en zelfregulerende vaardigheden op weg naar eigenaarschap van hun leerproces?Hierom draait onze uitgave De leercoach.Het kunnen inzetten van zelfregulatie is een essentieel onderdeel van het leerproces, omdat het de kwaliteit en effectiviteit van het leerproces verhoogt. De opgedane kennis wordt daardoor duurzaam behouden (dieper leren). Begeleiden naar zelfregulerend leren is één van de meest onderbouwde en doeltreffende interventies die een leraar kan inzetten om jongeren te leren zelfstandig hun eigen leerproces vorm te geven. Met de zelfregulerende leerstrategieën in de vingers ontwikkelen jongeren proactief een lerende houding aan en werken zij doelgericht en planmatig aan hun eigen leersucces.Zelfregulatie en zelfinzicht ontwikkelen, is de basis voor succesvol leren.Deze uitgave is gericht op alle onderwijsprofessionals die willen insteken op zelfregulerend leren en eigenaarschap bij leren binnen lessen, in praktijksituaties en tijdens coachgesprekken. Denk hierbij aan onderwijsgevenden, mentoren, coaches en leidinggevenden. De leercoach biedt handvatten voor het individueel begeleiden op weg naar en bij zelfregulerend leren.Leercoachen is geschikt om flexibel onderwijs en maatwerk te bieden binnen po, vo, mbo, hbo en universiteit.https://www.cps.nl/publicaties/1401/alle-boeken/88688/de-leercoach
Zelfregulatie --- Zelfregulerend leren --- Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- leerstrategieën --- feedback --- Leraar --- Professionalisering --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Beroepsprofiel --- Coaching --- Coachend lesgeven --- Zelfsturend leren
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|