Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over taal en onderwijs zo'n leeromgeving? Taal leren biedt leraren in spe, leraren(opleiders) en pedagogische begeleiders inzicht in de verwerving van het Nederlands alstweede taal bij kleuters, lagereschoolkinderen, jongeren en volwassenen.Dit handboek beschrijft tweedetaalverwerving als een sociaal gedreven proces, waarvan het succes afhankelijk is van een aantal factoren. Die factoren omvatten onder anderede wijze waarop we taal en onderwijs percipiëren, de manier waarop interactie in de klas opgezet wordt en de mate waarin er sprake is van een leeromgeving waarin het goed gedijen is en veel geëxperimenteerd mag worden. Maar hoe zorgen we voor zo'n leeromgeving? Daarnaar gaat dit handboek op zoek. Bron : http://www.bol.com
tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- NT2 --- didactiek --- 838.5 --- Didactiek --- 641 Taalbeleid --- 474.6 --- Nederlands voor Anderstaligen --- 456.1 --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Meertaligheid --- Anderstaligheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- didactiek van de talen --- Taalonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalbeleid --- 801 --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Anderstalige kleuters --- Anderstalige nieuwkomers --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige --- Anderstalige kleuter --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
Dit cahier biedt een overzicht van de diversiteit in de Belgische samenleving en van de uitdagingen voor (de opleiding van) zorgverstrekkers in de gezondheids- en welzijnssector
668.6 Multiculturele samenleving --- 668.8 Vluchtelingen --- 663 Jeugd --- 670 Gezondheid --- 672 Gezondheidszorg. Behandeling --- sociaal werk --- Multiculturele samenleving --- diversiteit --- hulpverlening --- 364 --- Diversiteit --- Allochtonen --- Interculturele hulpverlening --- allochtonen --- sociale dienstverlening --- zorgverlening --- 328.7 --- 321.4 --- gezondheidszorg --- welzijnszorg --- interculturele hulpverlening --- Transculturele geneeskunde (migrantengezondheidsproblemen, interculturele geneeskunde) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Hulpverlening --- Psychoëducatie --- Asielzoekers en vluchtelingen (vluchtelingenprobleem) --- Gezondheidscentrum --- Anderstaligheid --- Palliatieve zorgen (terminale zorgen) --- 321 --- diversiteit (gez) --- interculturaliteit --- palliatieve zorgen (gez) --- welzijnswerk, methoden --- 499.9 --- intercultureel --- Gezondheidszorg --- Interculturele zorg --- 392 --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Diversité Diversiteit --- Egalité des chances Gelijke kansen --- Allochtone groepen --- Opleiding en beroep --- 361.1 --- Zeden en gebruiken in het particuliere leven --- Diversiteitsbeleid --- Dienstverlening --- Zorg- en welzijnssector --- Sociology of minorities --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- Social law. Labour law --- palliatieve zorgen --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit --- Belgium --- Cultural pluralism
Choose an application
verpleegkundige interventies --- moeilijke patiënt --- agressiviteit (agressie) --- coping --- rehabilitatie (resocialisatie) --- zingeving --- spiritualiteit --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- therapietrouw --- geriatrie --- bejaarden (ouderen) --- verslaving --- drugs --- alcoholisme --- zelfverminking (automutilatie) --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- angst --- communicatie (leesbaarheid) --- rouw (verdriet) --- seksualiteit --- 613.2 --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: dood) --- Evidence-based verpleegkunde --- Agressiviteit (agressie) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Anderstaligheid --- Hulp bij zelfdoding --- Psychiatrische patient (chronische psychiatrische patiënt) --- Seksualiteit bij ziekte --- Suïcide --- Therapietrouw --- Wilsonbekwaamheid --- Zelfmoord (suïcide , zelfdoding) --- Verpleegproblemen --- patiëntenpsychologie --- 616-083 --- 613.22 --- Gordon methode --- agressiviteit --- communicatie --- evidence-based nursing --- gezondheidszorg --- rouw --- systematisch verpleegkundig handelen --- theorieën van de verpleegkunde --- verliesverwerking --- verpleegkunde --- verpleegkundige diagnose --- zelfdoding --- zelfverminking --- (psychologisch) --- (verpleegkundig) --- Angst --- Chronische ziekten --- Communicatie --- Coping --- Familiebegeleiding (ouderbegeleiding) --- Langdurige zorgen (chronische zorgen) --- Mantelzorg --- Medische psychologie --- Mentaal gehandicapten --- Palliatieve zorgen (terminale zorgen) --- Rouw --- Seksualiteit --- Seksuologie --- Spiritualiteit (spiritualisme) --- Spiritualiteit --- Stress --- Zelfverminking (automutilatie) --- Zelfverwonding --- basisverpleegkunde --- patiënt-verpleegkundige relatie --- verpleegkundige opleiding --- verpleegmethoden --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Nursing --- rouwverwerking --- Psychiatry --- agressie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|