Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Werken in groepjes is een organisatievorm die veelal wordt gebruikt. Deze samenstellingskaartjes helpen je om snel en efficiënt groepjes te maken. Deze uitgave bevat 36 unieke kaartjes waarmee je snel en efficiënt personen kunt verdelen in groepjes. Deze kaartjes deel je aan het begin van een activiteit of les uit aan de leerlingen of deelnemers. Op verschillende manieren (op vorm, kleur, dier, getal, letter) verdeel je de groep in kleinere groepjes. Op deze manier kun je willekeurig tweetallen of groepjes van drie tot zes personen samenstellen. Handig om in te zetten bij coöperatief leren!
Choose an application
454.21 ) Projectonderwijs --- projectonderwijs --- themakeuze --- Didactic strategies
Choose an application
Didactic strategies --- 454 --- didactiek --- leren --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- 454.21 --- didactische werkvormen (ler) --- leermethoden --- onderwijs --- onderwijsvormen --- samenwerking --- zelfstandig werken
Choose an application
ar bijhorende diskette aan balie 99/1007
projectorganisatie --- teamwork --- 454.21 --- projectonderwijs --- didactiek --- 65.014 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Teamverpleegkunde --- Sociale vaardigheden
Choose an application
Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Secundair onderwijs --- 454.21 --- motivatie --- didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Motivatieprobleem
Choose an application
Waarom is het belangrijk om met zelfsturing aan de slag te gaan? Wat betekent het begrip zelfsturing? Hoe kan je als leerkracht in het secundair of in de derde graad lager onderwijs aan de slag met zelfsturing in jouw lessen? Met ons ZeG-verhaal geven we alvast een aantal antwoorden. We benaderen zelfsturing in de ZeG-box vanuit drie strategieën die voortdurend met elkaar in verbinding staan: Cognitieve strategieën: Hoe leert een leerling? Metacognitieve strategieën: Hoe begeleidt een leerling zijn leren? Affectieve strategieën: Waarom leert een leerling? Voor elke strategie worden zes beheersingsniveaus omschreven. Deze beheersingsniveaus hebben naast een inhoudelijke opbouw (van inzicht naar toepassing in de klas), ook een opbouw in implementatie in de school (van individuele leerkracht naar de school). In de ZeG-box vind je 9 boekjes die je stapsgewijs ondersteunen om met zelfsturing aan de slag te gaan in je klas. Aansluitend bij de boekjes is er een toolbox met 40 activiteiten die je dadelijk kan inzetten in je lessen. Op de box zelf vind je een code die je toegang geeft tot materialen voor leerlingen en extra's voor leerkrachten.
Games --- #SBIB:37H0 --- Pedagogie --- Educational psychology --- Didactic strategies --- zelfsturing --- 454.21 --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactics of secundary education
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- groepsdynamica --- groepswerk --- didactiek --- Social welfare methods --- groepsonderwijs --- leerkrachten-leerlingen --- didactische werkvormen --- 454.21 --- Groepswerk --- Onderwijs --- 371.3 --- 361.13 --- 371.22 --- Didactische werkvormen
Choose an application
454.21 --- groepswerk --- onderwijs --- didactische werkvormen --- didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Group work in education. --- Interaction analysis in education. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
De kijkwijzer maakt samen met 'Coachen op taal' en de 'Lesfabriek voor taalgericht vakonderwijs' deel uit van het project 'Taalgericht vooruit!' De Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs is bedoeld als ondersteuning bij het gericht observeren en analyseren van taalgerichte vaklessen voor de verdere ontwikkeling en implementatie van taalgericht vakonderwijs. Daarmee heeft het een preventieve functie (voorkomen van achterblijven of uitval van leerlingen) en een stimulerende functie (verbetering van leerresultaten). Het instrument biedt richtpunten voor gesprekken met docenten over de mate waarin hun lessen taalgericht zijn en het biedt aanknopingspunten voor de verbetering van deze lessen. De 'Kijkwijzer' is gebaseerd op de pijlers die het concept taalgericht vakonderwijs vormen: context, interactie en taalsteun. De brochure bevat vier versies van het instrument met een handleiding. De dvd met acht lesfragmenten ondersteunt het leren werken met de observatie-instrumenten.
485.1 --- 484.23 --- 454.21 --- Onderwijsstrategieën --- Nederlands --- Nederlande taal en letterkunde --- Didactische principes --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|