Listing 1 - 10 of 98 << page
of 10
>>
Sort by

Object
Groepers maken : snel en willekeurig groepjes maken
Author:
Year: 2016 Publisher: Helmond Uitgeverij OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werken in groepjes is een organisatievorm die veelal wordt gebruikt. Deze samenstellingskaartjes helpen je om snel en efficiënt groepjes te maken. Deze uitgave bevat 36 unieke kaartjes waarmee je snel en efficiënt personen kunt verdelen in groepjes. Deze kaartjes deel je aan het begin van een activiteit of les uit aan de leerlingen of deelnemers. Op verschillende manieren (op vorm, kleur, dier, getal, letter) verdeel je de groep in kleinere groepjes. Op deze manier kun je willekeurig tweetallen of groepjes van drie tot zes personen samenstellen. Handig om in te zetten bij coöperatief leren!

Keywords

454.21


Book
Themakeuze in open projektonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9023171233 Year: 1982 Publisher: Purmerend : Muusses,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vormen van leren en onderwijzen in de klas
Author:
ISBN: 902650568X Year: 1984 Publisher: Lisse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De eenvoud van projectmatig werken
Author:
ISBN: 9031325376 Year: 1999 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ar bijhorende diskette aan balie 99/1007


Book
Motiveren tot leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789077866221 Year: 2011 Publisher: Meppel School BV


Multi
[ZeG-box : meer ZeG in je leren? Aan de slag met zelfsturing en groei in je klas]
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789082568424 Year: 2021 Publisher: Heverlee UCLL Hogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom is het belangrijk om met zelfsturing aan de slag te gaan? Wat betekent het begrip zelfsturing? Hoe kan je als leerkracht in het secundair of in de derde graad lager onderwijs aan de slag met zelfsturing in jouw lessen? Met ons ZeG-verhaal geven we alvast een aantal antwoorden. We benaderen zelfsturing in de ZeG-box vanuit drie strategieën die voortdurend met elkaar in verbinding staan: Cognitieve strategieën: Hoe leert een leerling? Metacognitieve strategieën: Hoe begeleidt een leerling zijn leren? Affectieve strategieën: Waarom leert een leerling? Voor elke strategie worden zes beheersingsniveaus omschreven. Deze beheersingsniveaus hebben naast een inhoudelijke opbouw (van inzicht naar toepassing in de klas), ook een opbouw in implementatie in de school (van individuele leerkracht naar de school). In de ZeG-box vind je 9 boekjes die je stapsgewijs ondersteunen om met zelfsturing aan de slag te gaan in je klas. Aansluitend bij de boekjes is er een toolbox met 40 activiteiten die je dadelijk kan inzetten in je lessen. Op de box zelf vind je een code die je toegang geeft tot materialen voor leerlingen en extra's voor leerkrachten.


Book
Het didaktische werkvormenboek
Authors: ---
ISBN: 9025599818 Year: 1982 Publisher: Nijmegen Dekker & Van de Vegt


Book
Groepswerk in het onderwijs: een gids voor docenten, gebaseerd op ervaringen in de klas
Author:
ISBN: 9026616643 Year: 1980 Publisher: Nijkerk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Designing groupwork : strategies for the heterogeneous classroom
Author:
ISBN: 0807733318 Year: 1994 Publisher: New York, NY : Teachers College Press,


Book
Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 903292253X Year: 2007 Publisher: Enschede SLO, Stichting Leerplanontwikkeling

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kijkwijzer maakt samen met 'Coachen op taal' en de 'Lesfabriek voor taalgericht vakonderwijs' deel uit van het project 'Taalgericht vooruit!' De Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs is bedoeld als ondersteuning bij het gericht observeren en analyseren van taalgerichte vaklessen voor de verdere ontwikkeling en implementatie van taalgericht vakonderwijs. Daarmee heeft het een preventieve functie (voorkomen van achterblijven of uitval van leerlingen) en een stimulerende functie (verbetering van leerresultaten). Het instrument biedt richtpunten voor gesprekken met docenten over de mate waarin hun lessen taalgericht zijn en het biedt aanknopingspunten voor de verbetering van deze lessen. De 'Kijkwijzer' is gebaseerd op de pijlers die het concept taalgericht vakonderwijs vormen: context, interactie en taalsteun. De brochure bevat vier versies van het instrument met een handleiding. De dvd met acht lesfragmenten ondersteunt het leren werken met de observatie-instrumenten.

Listing 1 - 10 of 98 << page
of 10
>>
Sort by