Listing 1 - 10 of 292 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tijdens onze studie psychologie hebben wij ons regelmatig verdiept in vragen rond het verpleegkundig beroep. Het stond voor ons dan ook vast, dat wij in onze afstudeerfase een onderzoek wilden doen waarin wij onze ervaringen als verpleegkundige konden gebruiken. Een reden om een onderzoek te doen naar de dagelijkse praktijk van leerling-verpleegkundigen is dat artikelen door verpleegkundigen geschreven veelal bestaan uit beschrijvingen hoe het verplegen zou moeten, wat verpleegkunde is, enz. Door de beroepsgroep wordt nog weinig geschreven over de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om de streefrichtingen te kunnen halen. Weinig artikelen zijn gebaseerd op de werkelijkheid van iedere dag en verkregen door onderzoek. Wij hopen met dit onderzoek een bijdrage te leveren aan de inzichten in verpleegkundig handelen, met name over het leren rapporteren door leerling-verpleegkundigen. Hoewel het onderzoek in 1981 heeft plaats gevonden zijn de resultaten van het onderzoek naar onze mening nog steeds actueel. Deze publicatie is een bewerking van het onderzoeksverslag.
Nursing --- Verpleegkunde --- #GBIB:CBMER --- rapporteren --- 450.8 --- rapporteren (gez)
Choose an application
In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend. Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en de inzichten worden snel weer vergeten. Daarnaast zorgt een sterke nadruk op de prestaties dat studenten voorbij gaan aan wat ze persoonlijk leuk of interessant vinden. Ze gaan leren omdat het moet en kunnen het plezier in hun studie verliezen. In Effectiever studeren ligt de nadruk op leren aan de hand van veertien leerstrategieën. Hierbij gaat het niet om het eindresultaat, maar vooral om de weg daarnaartoe. Wetenschappelijk onderzoek van het Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs (GION) heeft aangetoond aan dat studenten die leerstrategieën effectief weten te gebruiken, beter presteren en gemotiveerder zijn voor hun studie. Dit wetenschappelijk onderzoek ligt aan de basis van dit boek. Alle leerstrategieën die het leren bevorderen worden uitgebreid besproken. Per leerstrategie worden praktische tips gegeven waarmee docenten en studiecoaches studenten kunnen helpen om de betreffende leerstrategie onder de knie te krijgen.Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8719_Effectiever-studeren
Studiemethoden --- Leerstrategieën --- Hoger onderwijs --- Studenten --- 450.8 --- Studiemethode --- Leerstrategie --- Student
Choose an application
Study methods --- didactiek --- 450.8 --- leren leren (ler) --- studiemethode
Choose an application
Study methods --- Educational psychology --- 415.4 --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- 450.8 --- concentratie (ler) --- leren leren (ler) --- studiemethoden --- studieplanning --- studievaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Study methods --- zelfstudie --- studeren --- 454.3 --- lesvoorbereidingen --- zelfstandig leren --- 450.8 --- 454.2 --- leren --- onderwijs --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- onderwijsresearch --- lesvoorbereiding --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
In dit boek wordt de scriptie-ontwikkeling stap voor stap besproken, waarbij de nadruk ligt op de verpleegkundige identiteit van de scriptie. Het boek gaat vooral in op de praktische problematiek die zich voordoet bij het schrijven van een scriptie.Aan bod komen onder andere de scriptiebegeleiding en het opstellen van een scriptieplan (raamwerk), waarna de verschillende onderdelen van het scriptieplan worden uitgewerkt. Ter afsluiting wordt nader ingegaan op de lay- out, het taalgebruik en de beoordeling van de verpleegkundige scriptie.
eindwerk --- verpleegkunde --- communicatie --- 800.51 NEDE --- Rapporteren --- 450.8 ) Scriptie --- enquête --- interview --- scriptie --- 450.8 --- rapporteren (gez) --- publiceren --- rapporteren --- Verpleegkunde --- Scripties --- eindwerken --- Scripties. --- eindwerken. --- Eindwerken.
Choose an application
Philosophy of science --- 003 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappen --- 450.8 --- Literatuuronderzoek --- Rapporteren --- Rapporten --- Literatuuronderzoek. --- Rapporten. --- Wetenschappelijk onderzoek.
Choose an application
vragen stellen --- Didactic strategies --- Didactics --- 454 --- assessment --- examinering --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- onderwijskunde --- onderwijsresearch
Choose an application
Didactic strategies --- Teaching --- vragen stellen --- didactiek --- 450.8 ) Leermethoden --- evaluatietechnieken --- onderwijsbegeleiding --- onderwijsresearch
Choose an application
Deze uitgave is een verslag van het vmbo-netwerk Parallelle Processen. Het netwerk heeft de parallellie bestudeerd tussen de voorwaarden voor leren tussen docenten en leerlingen. In de loop van dat proces werd een tweede parallellie zichtbaar: die tussen schoolleiding en docenten. Het leren van leraren bleek de hefboom tot het leren van leerlingen. In deze uitgave komen vier thema's aan de orde: de competenties op het niveau van de schoolleiding, de docenten en de leerlingen, de problematiek van het leren van leraren, de parallellie tussen docenten en schoolleiding en de opbrengsten in de praktijk van het onderwijs. (Bron: covertekst)
Opvoedkunde --- Pédagogie --- leren leren --- didactiek --- 450.8 --- Leerlingen --- Leraren --- Leren --- Schoolleiders --- Onderwijsleerprocessen --- Methodiek van het studeren
Listing 1 - 10 of 292 | << page >> |
Sort by
|