Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Leerkrachten die in de studierichting Humane Wetenschappen cultuurwetenschappen onderwijzen vinden in dit praktijkboek activerende didactische werkvormen die ze meteen in het onderwijsleerproces kunnen integreren. Het ervaringsgerichte leermodel van de Amerikaanse psycholoog David Kolb staat in het theoretische referentiekader centraal. De klemtoon ligt echter op de koppeling van dit referentiekader aan de praktijkgerichte invulling van de zeven profielcomponenten in cultuurwetenschappen. Hiertoe wordt kant-en-klaar lesmateriaal aangeboden, dat ook leerkrachten uit andere vakopleidingen inspiratie biedt. Inhoud: -Didactische werkvormen in een ervaringsgericht leerstijlconcept -Didactische werkvormen voor de verschillende profielcomponenten: Organisatie Interactie en communicatie Identiteit, continuïteit en verandering Samenhang en wisselwerking Expressie Waarden en normen Wetenschappelijke onderzoeksmethodes
Cultuurwetenschappen. --- Ervaringsleren --- Secundair onderwijs. --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurwetenschap --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Philosophy and psychology of culture --- didactiek --- 316.734 --- 378.14 --- S2006307.JPG --- cultuur --- 378.14 Studieprogramma's aan de universiteit --- Studieprogramma's aan de universiteit --- 316.734 Verspreiding van cultuur --- Verspreiding van cultuur --- 008 --- 371.3 --- Kolb; David --- referentiekader --- cultuurwetenschappen --- communicatie --- identiteit --- kunst --- waarden --- onderzoeksmethoden --- probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Cultuurwetenschappen --- Werkvormen --- 040814.jpg --- Cultuurwetenschappen: didactiek secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:3 G --- 485.9 --- Pedagogie --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|