Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- nieuwe media --- AVM (audiovisuele materialen) --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- 372.882 --- 371.315.9 --- Jeugdliteratuur --- Over Jeugdliteratuur --- 372.882 Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Internet --- Mass communications
Choose an application
Computer assisted instruction --- computerondersteund onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- didactiek --- Higher education --- ICT ; hoger onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:ICT --- #KVHA:Informatica --- 371.315.9 --- 378 --- ICT --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 484.52 --- 489.4 --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- computers in het onderwijs --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek --- 371.6 --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- School management --- Didactic strategies --- digitalisering --- onderwijsorganisatie --- didactische werkvormen
Choose an application
In het boek Actief in de digitale leeromgeving maakt u aan de hand van tien uitgewerkte didactische scenario?s kennis met de vele mogelijkheden van de digitale leeromgeving. U krijgt de kans om de troeven ervan te benutten als een meerwaarde binnen de eigen didactische praktijk. Actief in de digitale leeromgeving bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een theoretisch kader geschetst van de didactiek die ten grondslag ligt aan de digitale leeromgeving. Dit referentiekader kent een praktijkgerichte inslag en vormde de basis voor het uitwerken van de didactische scenario?s van het tweede deel. Deze scenario?s bevatten concrete stappenplannen waarin de verschillende componenten van het didactisch handelen uitgebreid worden toegelicht.
Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- ICT --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Onderwijstechnologie. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- e-learning --- Computer assisted instruction --- ICT ; onderwijs --- Didactiek --- 371.3 --- 371.39 --- 371.694 --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:ICT --- 371.2 --- 371.315.9 --- digitale leermiddelen --- digitale leeromgevingen --- portfolio's --- 37 --- Toledo --- elektronische leeromgevingen --- elektronische portfolio's --- onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- digitale leeromgeving --- digitalisering --- 371.:004 --- 489.4 --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgeving --- Krachtige leeromgevingen --- Portfolio's --- hoger onderwijs --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- ICT in het onderwijs --- Leeromgeving --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Digitale leermiddelen --- Digitale leeromgeving --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Computerondersteunend onderwijs --- automatisering (computer) --- coaching --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- innovatie (veranderen) --- internet --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- portfolio --- secundair onderwijs --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- computerondersteund leren --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- ict --- ICT ; hoger onderwijs ; didactiek --- ICT ; secundair onderwijs ; didactiek --- 371.39 Overige leermethoden --- Overige leermethoden --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Onderwijsorganisatie --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: informatie & communicatie technologie) --- departement Algemeen 10 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Hoger onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs --- Digitalisering --- ICT-vaardigheden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
ICT is niet meer weg te denken uit de moderne onderwijspraktijk. Het gebruik van multimediale leermiddelen zoals de pc, cd-roms, PowerPoint-presentaties enz. wordt in nagenoeg alle leerplannen aanbevolen. Van de leerlingen wordt verwacht dat ze vlot overweg kunnen met het internet als bron van informatie en communicatie. Vanuit de praktijk wordt echter aangevoeld dat de rol van de leraar in deze vernieuwde onderwijssituatie niet vanzelfsprekend is. Hoe kunt u ICT didactisch verantwoord en met educatieve meerwaarde integreren in de lessen? Hoe maakt u van de leerlingen kritische internetgebruikers? En in welke mate kan een elektronische leeromgeving de lessen verrijken en ondersteunen? Met Digitale didactiek. De elektronische leeromgeving als krachtig hulpmiddel bij competentieleren richten Valère Awouters en Jan Schuer zich naar studenten lerarenopleiding en leerkrachten die 'competent' willen worden in de digitale didactiek. Daarbij kozen ze voor een leer- en werkboek dat actief leren toelaat. Het boek is opgevat als een geheel van vijftien werksessies, waarin dertig te realiseren doelstellingen omvat zijn. De theoretische toelichtingen zijn functioneel en worden aangevuld met praktijkvoorbeelden. Elke werksessie bevat een aantal concrete reflectie- of zoekopdrachten. Het boek wordt ondersteund door de website www.digitaledidactiek.be waar de gebruikers van het boek hun ervaringen als 'digitale didactici' kunnen uitwisselen op het communicatieforum.
E-learning. --- ICT --- hoger onderwijs. --- Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- Competentiegericht onderwijs. --- Didactiek --- Computer assisted instruction --- e-learning --- onderwijs --- competenties --- didactische werkvormen --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- elektronische informatievoorziening --- ICT ; hoger onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Matériel didactique Leermiddelen --- e-learning e-learning --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Digitale didactiek --- #KVHA:ICT-onderwijs --- 371.315.9 --- competentieleren --- elektronische leeromgevingen --- 37 --- ELO --- Valère Awouters, Jan Schuer --- didactiek --- digitale didactiek --- informatie- en communicatietechnologie --- lerarenopleiding --- portfolio's --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- elektronische leerplatformen --- 371.:004 --- 489.4 --- 528 --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Leertheorieën --- competentiegericht onderwijs --- competentietraining --- didactisch proces --- digitale leeromgeving --- elektronische leeromgeving --- hoger onderwijs --- internet --- leerplan --- leerplannen --- lerarenopleidingen --- onderwijsvernieuwing --- websites --- Competentieleren --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Informatiedragers --- Informatievaardigheden --- Leermiddelen --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- Portfolio's --- Website --- didactiek: digitaal --- 37.02 --- Competenties --- Informatica --- Leerplannen --- Leren --- 454.22 --- Websites --- 371.39 --- E-leren --- Lerarenopleiding : CVO --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Datacommunicatie - Telecommunicatie - Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- informatica --- leermethoden --- portfolio --- 370.02 --- Studiemethode --- Opvoeding --- Hoger onderwijs.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|