Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Social policy --- Europe --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
Human rights --- Educational sciences --- 725 Onderwijsrecht --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 252 Mensenrechten
Choose an application
15
Secundair onderwijs --- Leerling --- Leraar --- Academic collection --- #A0411A --- 720 Onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Kinderrechten en onderwijs. --- Kwaliteit in het onderwijs. --- Onderwijs. --- Middelbaar onderwijs --- Wiskunde
Choose an application
preventie --- schoolmaatschappelijk werk --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdzorg --- #A0103A --- 663.1 Jeugdbeleid --- 364.043 --- Jeugdhulpverlening : preventie --- 361.01 --- 371.21 --- 376 --- 362.7 --- 184 Kinderrechten en onderwijs
Choose an application
Dit handboek wil voor leerlingenraden een bron van inspiratie zijn. Praktijkverhalen en honderden praktische tips helpen je op weg om je leerlingenraad te doen leven op school. Je vindt een antwoord op de volgende vragen. Hoe kan je beter vergaderen? Welke activiteiten kan je organiseren? Hoe kan je leerlingen (blijven) motiveren voor die leerlingenraad? Op welke manier maak je de leerlingenraad bekend? Welke activiteiten zorgen voor een goede groepssfeer. (Bron: covertekst)
School management --- inspraak --- onderwijs --- leerlingenraden --- onderwijsorganisatie --- High school students --- Accompaniment --- 090849.jpg --- Leerlingenraden ; secundair onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- Leerlingenraden --- Organisatie --- Onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingenparticipatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek staat de vraag centraal hoe binnen- en buitenschools leren op een zinvolle manier te combineren zijn. De auterus beschrijven het leren van kinderen en jongeren als proces van identiteitsontwikkeling, dat zich in allerlei omstandigheden afspeelt: zowel binnen als buiten de school, thuis of in de buurt. Zij bespreken of e noe dit leren in de huidige samenleving wordt gestimuleerd en hoe het beter zou kunnen. Diverse deskundigen gaan in op de combinatie van binnen- en buitenschools leren in onder meer ICT, kunst en buurteducatie. (Bon: covertekst)
School management --- Sociology of education --- Netherlands --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O320 --- 030462.jpg --- Opvoedkunde --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- 184 Kinderrechten en onderwijs
Choose an application
Right to education. --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Right to learn --- Civil rights --- Education, Compulsory --- Education and state --- Educational equalization --- Educational law and legislation --- School management --- Human rights --- Right to education
Choose an application
Sommige leerlingen hebben het moeilijk op school. Ze zijn bijvoorbeeld druk in hun hoofd, zien dingen die andere kinderen niet zien of maken moeilijk contact. Goede begeleiding kan ervoor zorgen dat deze leerlingen met plezier naar school gaan en deze met succes afmaken. Hierdoor krijgen ze meer kansen om later zelfstandig aan de maatschappij deel te nemen. In Gewoon, maar dan anders staan de openhartige verhalen van deze leerlingen en hun begeleiders – verhalen over gewone kinderen die speciaal zijn.
460.8 --- Inclusief onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Leerproblemen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Gehandicapte kinderen --- Autisme --- ADHD --- Onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leerprobleem --- Kind met een handicap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Despair over the reported inadequacies of public education leads many people to consider religious schools as an alternative. James G. Dwyer demonstrates, however, that religious schooling is almost completely unregulated and that common pedagogical practices in fundamentalist Christian and Catholic schools may be damaging to children. Courts, legal and political theorists, and the public typically argue that families and religious communities are entitled to raise their children as they see fit and that the state must remain neutral on religious matters. Dwyer proposes an alternative framework for state policy regarding religious schooling and other child-rearing practices, urging that the focus always be on what is best, from a secular perspective, for the affected children.
Church schools --- Religious education --- Parent and child (Law) --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Law and legislation --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- leraren --- zelfevaluatie --- Didactic strategies --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- omgangsvormen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Leraren basisonderwijs --- Reflectie --- Teamwerk --- 454.23 --- didactische principes --- reflecteren --- Klassenmanagement --- 37.064 --- Oplossingsgericht werken --- Klasmanagement --- Leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Elementary school teachers --- Classroom management --- School management and organization --- Belgium --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijsstrategie --- Internationalisering --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|