Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De Nederlandse Vereniging van Registercontrollers (VRC) bestaat twintig jaar. Ter gelegenheid van dit jubileum is het boek Van trendvolger tot trendsetter uitgebracht: hét boek voor de controller van de toekomst.De rol van de Registercontroller is de afgelopen jaren veel belangrijker geworden. Er wordt meer nadruk gelegd op kwaliteit, onder meer door de EMFC-opleidingen en de invoering van permanente educatie. Maar de rol wint nog verder aan belang nu maatschappelijke ontwikkelingen elkaar in hoog tempo opvolgen en er grote druk ligt op de performance van organisaties. De Registeraccountant moet dus scherp en alert blijven en ervoor zorgen dat er balans is in de besluitvormingsprocessen.Het boek Van trendvolger tot trendsetter geeft een goede kijk op de controllersfunctie en de gedragscode van de VRC. Zo moet de Registercontroller van de toekomst zich laten leiden door de beginselen van integriteit, objectiviteit, deskundigheid en zorgvuldigheid, geheimhouding en professioneel gedrag. Naast deze beginselen kunnen ook de artikelen en interviews die in dit boek zijn samengebracht een goed handvat bieden bij het uitoefenen van de functie en het verdiepen van persoonlijke ontwikkeling.
Controlling --- Financieel management --- Trend
Choose an application
Leraar zijn is geweldig, maar niet elke dag even gemakkelijk. Hoe gaat u om met een boze of verdrietige leerling of met een klas die niet vooruit te branden is? Door buiten de les regelmatig te oefenen met lastige, veel voorkomende situaties en te reflecteren op uw eigen gedrag, kunt u (meer) grip krijgen op de uitdagingen van het lesgeven. Het Spel van Lesgeven biedt een schat aan praktische oefeningen die u leren hoe u het beste kunt omgaan met verschillende situaties en leerlingen.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/2216/het-spel-van-lesgeven
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- spellen --- vaardigheden --- leraren --- coachen --- lesgeven --- didactische principes --- 454.2 --- Spellen --- Lesgeven --- Leraren --- Onderwijskunde --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- educatieve spellen --- #PBIB:+110.10 --- Didactische principes --- Klasmanagement --- pedagogisch handelen --- Onderwijsstrategieën --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Games --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Klassenmanagement --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Klasklimaat --- Motivatie --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Leraar --- Beginnende leraar --- Klassfeer --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Internationalisering --- Onderwijs --- Directie --- Gedrag --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Taal en rekenen hebben terecht een prominente plaats in het onderwijs. Bij de overstap van primair naar voortgezet en vervolgonderwijs spelen de basisvaardigheden een niet te onderschatten rol. Taalvaardige leerlingen zijn in staat om (vak)kennis op te doen door te lezen, luisteren, spreken en schrijven. Ook de beheersing van rekenvaardigheden is cruciaal voor een succesvolle schoolloopbaan en een goede maatschappelijke redzaamheid. Het vormgeven van een doorlopende leerlijn taal en rekenen, zoals vastgelegd in het referentieniveau taal en rekenen, zorgt ervoor dat de lees-en rekenvaardigheden van leerlingen worden verbeterd en dat de overgang tussen de verschillende onderwijssectoren soepel verloopt. Over de actuele situatie is al veel gezegd en geschreven; een groot deel van de leerlingen in het huidige onderwijs presteert ondermaats. Veel onderwijsinstellingen herkennen deze problematiek en nemen initiatieven om de doorlopende leerlijn taal en rekenen te verbeteren. In deze publicatie laten we zien wat onderwijsinstellingen doen om de doorlopende leerlijnen in hun scholen concreet vorm te geven en beschrijven we de succesfactoren om te komen tot blijvend resultaat.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|