Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Personality development --- sociaal onderzoek --- evaluatie van de hulpverlening --- andragologie --- Social policy --- Social psychology --- Social service --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- National planning --- State planning --- Economic policy --- Family policy --- Social history --- 301.08 --- 361.2 --- 37.013 --- Social policy. --- Social psychology. --- Social service. --- Methoden en technieken --- algemene methodologie --- algemene methodologie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Er zijn kinderen die voortdurend alert zijn op wat er in hun omgeving gebeurt, kinderen die altijd een voorwerp in de hand houden om eraan te voelen, kinderen die bij het horen van harde geluiden uit de groep rennen, kinderen die regelmatig aan hun groepsgenootjes ruiken, kinderen die overal op klimmen en geen gevaar lijken te kennen en kinderen die om de haverklap tegen groepsgenoten opbotsen. Als ouders, leerkrachten en begeleiders ben je je er niet altijd van bewust dat deze gedragingen ontstaan vanuit een voor dit kind bijzondere manier van verwerken van prikkels.Deze bijzonderheden vragen om een op het individuele kind afgestemde begeleidingsstijl, activiteiten en aangepaste omgeving binnen de groep. Een lastige opgave en een dagelijkse uitdaging, maar noodzakelijk om te voorkomen dat bijzonderheden in de sensorische informatieverwerking de ontwikkeling van kinderen met een verstandelijke beperking belemmeren.'Prikkels in de groep!' biedt praktische handvatten. De lezer kan met de uitleg, voorbeelden en de praktische oplossingen goed aansluiten bij de prikkelbehoefte van de kinderen en passende begeleiding bieden aan de groep.Beschreven wordt welke manieren van prikkelverwerking er zijn en hoe de zintuigen informatie verwerken. Aandacht wordt besteed aan de invloed van omgevingsfactoren en diverse aspecten die nodig zijn om kinderen in een groep te begeleiden. Door een beter begrip van gedrag met sensorische oorzaken ontstaat voor ieder kind een sensorisch waardevolle omgeving. Kijk voor meer informatie en voor aanvullende voorbeelden op www.prikkelsindegroep.nl.
Mentaal gehandicapte kinderen. --- personen met een mentale beperking --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- jeugd --- Social policy and particular groups --- impuls --- kinderen met een mentale handicap --- prikkelverwerking --- sensomotoriek --- 462.2 --- sensorische stoornissen --- Mentaal gehandicapten --- Sensomotoriek --- 376.3 --- Opvoeding --- Personen met een mentale handicap --- Prikkels --- Mentaal gehandicapte kinderen --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- 362.31 --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- Jeugd --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Expert systems (Computer science) --- Database management. --- 681.3*D2 --- 681.3*D2 Software engineering: protection mechanisms standards--See also {681.3*K63} {681.3*K51} --- Software engineering: protection mechanisms standards--See also {681.3*K63} {681.3*K51} --- Data base management --- Data services (Database management) --- Database management services --- DBMS (Computer science) --- Generalized data management systems --- Services, Database management --- Systems, Database management --- Systems, Generalized database management --- Electronic data processing --- Knowledge-based systems (Computer science) --- Systems, Expert (Computer science) --- Artificial intelligence --- Computer systems --- Soft computing --- Database management --- 681.3*D2 Software engineering: protection mechanisms; standards--See also {681.3*K63}; {681.3*K51} --- Software engineering: protection mechanisms; standards--See also {681.3*K63}; {681.3*K51} --- Business management --- Science --- Computer architecture. Operating systems --- Monograph
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|