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The book uses an innovative prism of interorality that powerfully reevaluates Caribbean orality and innovatively casts light on its overlooked and fundamental epistemological contribution into the formation of Caribbean philosophy. It defines the innovative prism of interorality as the systematic transposition of previously composed storytales into new and distinct tales. The book offers a powerful consideration of the interconnections between Caribbean orality and Caribbean philosophy, especially as this pertains to aesthetics and ethics. This is a new area of thought, a new methodological approach and a new conceptual paradigm and proposition to scholars, students, writers, artists and intellectuals who conceive and examine intellectual and cultural productions in the Black Atlantic world and beyond.
History. --- Ethnology. --- Ethnology --- Historiography. --- Oral history. --- America --- History of the Americas. --- Oral History. --- Memory Studies. --- Latin American Culture. --- Cultural Anthropology. --- Latin America. --- America-History. --- Ethnology-Latin America. --- History --- Oral biography --- Oral tradition --- Cultural anthropology --- Ethnography --- Races of man --- Social anthropology --- Anthropology --- Human beings --- Historical criticism --- Authorship --- Methodology --- Criticism --- Historiography --- Caribbean literature --- History and criticism. --- America—History. --- Ethnology—Latin America. --- United States
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The book uses an innovative prism of interorality that powerfully reevaluates Caribbean orality and innovatively casts light on its overlooked and fundamental epistemological contribution into the formation of Caribbean philosophy. It defines the innovative prism of interorality as the systematic transposition of previously composed storytales into new and distinct tales. The book offers a powerful consideration of the interconnections between Caribbean orality and Caribbean philosophy, especially as this pertains to aesthetics and ethics. This is a new area of thought, a new methodological approach and a new conceptual paradigm and proposition to scholars, students, writers, artists and intellectuals who conceive and examine intellectual and cultural productaions in the Black Atlantic world and beyond. .
Cognitive psychology --- Sociology of culture --- Ethnology. Cultural anthropology --- History as a science --- History --- History of North America --- History of Latin America --- historiografie --- etnologie --- mondelinge geschiedenis --- cultuur --- geschiedenis --- culturele antropologie --- geheugen (mensen) --- Amerikaanse cultuur --- Chamoiseau, Patrick --- Caribbean area --- United States of America --- America --- Latin America
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Sociology of literature --- French literature (outside France) --- Caribbean area
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Tales --- History and criticism --- Folk literature --- Oral tradition
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« Le Colloque pluridisciplinaire et international, " l’Esclavage de l’Africain en Amérique du 16e au 19e siècle : les Héritages " a été organisé par l’Association Dodine les 19, 20 et 21 avril 2011 à Fort-de-France. Ce n’était pas, comme d’aucuns pouvaient d’emblée le penser, un colloque de plus eu égard aux multiples rencontres antérieures relatives à l’Esclavage vu du continent européen. La visée ici était tout autre. L’objet assigné se voulait différent, novateur : un colloque axé sur « Les Héritages », à savoir, « les créations des peuples nègres issus des abolitions de l’esclavage au 19e siècle en Amérique. » D’où la définition et la délimitation d’un champ d’interrogations et d’investigations ouvert sur les domaines de l’activité humaine. La manifestation, labellisée « 2011 Année des Outre-Mer Français » a vu ses travaux se dérouler dans d’excellentes conditions. La trentaine de communications fut déclinée en six sessions de demi-journées, animées par des modérateurs avertis. Elles reçurent un écho très favorable d’un public attentif, curieux, de plus en plus nombreux et motivé dans l’échange. En relation avec le colloque, le Vernissage de l’exposition « Prismes d’Artistes ». à l’initiative des Artistes Peintres de l’Association Martiniquaise PABE (Plastik Art Band Experimental) ». E.A « Quel grand honneur que celui d’avoir participé à ce colloque de très haut niveau et de penser qu’il est une graine qui va fertiliser de futurs projets entre nous tous ! » E.T « Je ne connais pas une seule personne qui n¹ait parlé de sa satisfaction totale à la fin de la conférence. » M.B
Humanities, Multidisciplinary --- History --- esclavage --- Amérique --- Afrique --- Noirs --- affranchis --- vie intellectuelle
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