Narrow your search

Library

UGent (4)

EHC (1)

KBR (1)

VAI (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

dissertation (4)

book (2)


Language

Dutch (4)

English (1)

Multiple languages (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2017 (2)

2013 (1)

2009 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Dissertation
Living cities : reconnecting environmental health and urban planning
Authors: ---
ISBN: 9789085789734 9789491937323 Year: 2017 Publisher: Gent Universiteit Gent. Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Impact vanuit de Nederlandse grensregio op de ruimtelijke dynamiek in het buitengebied van de Noorderkempen : residentiële inwijking- grensoverschrijdene wegverbinding Turnhout-Tilburg
Authors: ---
Year: 2007

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Verhouding tussen publiek en privaat gebruik van de Vlaamse open ruimte
Authors: ---
Year: 2009

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Levende steden : het herverbinden van milieugezondheid en stadsplanning
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Gent : Universiteit Gent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het platteland verandert
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Integratie van sociale rechtvaardigheid in de autobeperkende beleidsagenda: waarom en hoe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs van deze BSI Position Paper stellen dat sociale rechtvaardigheid een integraal onderdeel van de autobeperkende beleidsagenda zou moeten zijn door specifiek en expliciet eisen vast te leggen. In dat kader stellen ze voor dat de verdeling van de voordelen en lasten van autobeperkende beleidsmaatregelen geen sociaal-economische ongelijkheden mag teweegbrengen, laat staan ze vergroten. Ten eerste mogen deze beleidsmaatregelen het rijden met een auto of het parkeren niet gewoon duurder maken, zonder dat dit afgestemd wordt op de financiële draagkracht van degenen die betalen. Ten tweede moeten er maatregelen komen voor een eerlijkere verdeling van de ruimtelijke voordelen van autobeperkende beleidsmaatregelen. Ten derde mag het vermogen om de autobeperkende agenda te bepalen niet afhankelijk zijn van de sociaal-economische status. En tot slot zou een efficiënt, vlot toegankelijk en betaalbaar openbaarvervoersnet centraal moeten staan om iedereen van mobiliteit te voorzien.

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by