Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Het lees- en kijkboekje Dabba, Proef India' betekent lunchbox en is een metafoor voor India. Verschillende aspecten van de Indiase cultuur worden belicht. Het is zo opgemaakt dat de leerlingen ook zelfstandig aan het werk kunnen gaan en informatie kunnen verwerken. (Bron: catalogus Docatlas, Antwerpen)
Didactics of social education --- Regional documentation --- India --- Asia --- 478.1 --- mondiale vorming --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Probleemstelling: De vraagstelling die ik relateerde met dit onderzoek, luidt als volgt: Wat zijn de bevindingen van leerkrachten omtrent de handleiding Wonen en Leven in India” en het leerlingenboekje “Wandu Parungal? Welke tips kan ik Studio Globo geven, afgeleid uit de bevindingen van de leerkrachten?Deze hoofdvraag lokte natuurlijk verschillende bijvragen uit.•Wat vinden leerkrachten van de verschillende methodieken die gebruikt worden in de huidige lesmap?•Vinden de leerkrachten de handboeken nog actueel en werkbaar?•Wat willen de leerkrachten Studio Globo aanraden bij de nieuwe handleiding en het leerlingenboek?•En wat vinden ze van de haalbaarheid van onze voorstellen? Conclusies (vervolg2): et klimaat, de voeding, de godsdienst, …..De discussie over kennis of vaardighedenoverdracht blijft een heet topic in het onderwijsmilieu. •De lees en kijkmethodiek van het leerlingenboekjeDeze methodiek wordt door veel leerkrachten positief bevonden. Het nodigt de leerlingen uit hun woordenschat uit te breiden en zelfstandig de tekst door te nemen. Andere leerkrachten vinden deze methodiek soms te simpel voor leerlingen van de derde graad. Vaak moeten de leerlingen een tekst lezen en daarna de inhoud kopiëren op een werkblad. Volgens de leerkrachten moeten de leerlingen meer uitgedaagd worden.De vele teksten in het leerlingenboek zijn voor zwakke lezers een harde dobber. Persoonlijk vind ik het positief dat moeilijke lezers uitgedaagd worden om wat vaardigheden te ontwikkelen in het lezen. Eveneens vind ik het belangrijk dat moeilijke lezers ook een opdracht kunnen maken die hen toont dat ze veel in hun mars hebben. Ik ben bang dat de vele leesteksten hen soms ontmoedigen. Andere methodieken integreren zou ook betekenen dat leerlingen andere capaciteiten aan moeten spreken. Een tekst kan bijvoorbeeld voorgelezen worden, zo kunnen de leerlingen hun luistervaardigheden oefenen. 4MediapakketHet mediapakket is voor vele leerkrachten een ideale manier om het lespakket mee te starten. Het treinspel vinden alle leerkrachten een zeer goed spel, omdat het de leerlingen een goed beeld van India meegeeft. De collega’s van Studio Globo Roeselare dachten dat de leerkrachten kritiek zouden spuien over het non-actieve karakter van het spel. Dit bleek echter niet zo te zijn. Geen enkele leerkracht had kritiek over de activiteit van het treinspel. Eén leerkracht vermeldde zelf dat dit spel een perfect beeld gaf over India. Dit vooral doordat de leerlingen vaak lang moesten wachten. In India wordt wachten op iets niet als hinderlijk aanzien en zijn er bij allerlei zaken lange wachttijden.Enkele leerkrachten opteerden ook v
Choose an application
'Wonen en leven in India' is een project voor de derde graad van het basisonderwijs . Hoogtepunt is het bezoek aan het India-inleefatelier van Studio Globo in Roeselare. In de handleiding krijgt de leerkracht alle informatie nodig voor de voorbereidende lessen, met het verloop van de verschillende activiteiten en de oplossingen van de opdrachten. De handleiding bestaat uit een instap, vijf hoofdstukken en vijftien muzische fiches. Het lees- en kijkboekje Dabba, Proef India' betekent lunchbox en is een metafoor voor India. Verschillende aspecten van de Indiase cultuur worden belicht. Het is zo opgemaakt dat de leerlingen ook zelfstandig aan het werk kunnen gaan en informatie kunnen verwerken. Het mediapakket (met filmpjes, geluidsbestanden) kunnen gedownload worden.
Didactics of social education --- Regional documentation --- India --- Asia
Choose an application
Choose an application
De campagne-dvd bevat de TV-spot "Tilak heeft ook talent", de Campagnefilm "Tilak heeft ook talent", de Jongerenfilm 'De kinderen van Maulipadar, India', een film over de NDWM 'Ongezien', een Introductiefilm "Broederlijk delen", een Promofilm "Broederlijk Delen Wereldkamp" en NDWM-fragmenten voor het Secundair Onderwijs. Campagnefilm 'Tilak heeft ook talent' Jongerenfilm 'De kinderen van Maulipadar, India' Een film over de NDWM 'Ongezien' Introductiefilm Broederlijk Delen Promofilm 'Broederlijk Delen Wereldkamp' NDWM-fragmenten voor Secundair Onderwijs
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|