Narrow your search

Library

AP (5)

VIVES (4)

DocAtlas (3)

PXL (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UGent (3)

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (11)

digital (1)

film (1)


Language

Dutch (13)


Year
From To Submit

2010 (1)

2009 (1)

2007 (4)

2005 (3)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Spelling werkwoorden. Groep 7.
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: 's-Hertogenbosch CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Strategisch lezen en schrijven met jonge kinderen : prototypen voor lees- en schrijfonderwijs in betekenisvolle contexten
Authors: ---
ISBN: 9789077529133 9077529136 Year: 2005 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Strategisch lezen en schrijven' is een praktijkgericht boek voor leerkrachten van groep 2-4 (laatste kleuterklas - tweede leerjaar) van het basisonderwijs. In deze publicatie staat centraal hoe jonge kinderen strategische lezers en schrijvers kunnen worden ofwel hoe ze doelgericht met teksten kunnen leren omgaan. Het geeft leerkrachten handvatten om een betekenisvolle context te creëren voor het onderwijs in strategisch lezen en schrijven, al of niet gekoppeld aan een methode.


Book
Werken aan taalbewustzijn: prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten
Authors: ---
ISBN: 9077529101 Year: 2005 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Werken aan taalbewustzijn" is een praktijkgericht boek voor leerkrachten van groep 1 tot en met 3 van het basisonderwijs. Het boek geeft handreikingen en suggesties om het taalbewustzijn in het algemeen en het fonologisch bewustzijn in het bijzonder te stimuleren. Het biedt hiervoor aan leerkrachten een aantal nieuwe werkwijzen, voorzien van allerlei praktijkvoorbeelden en suggesties voor taalspelactiviteiten. Leerkrachten leren onder meer hoe zij taalpoppen, boeken en teksten, een ABC-muur en spelhoeken kunnen inzetten bij het stimuleren van het fonologisch bewustzijn. Met deze werkwijzen kunnen leerkrachten taalspelactiviteiten uitvoeren binnen een betekenisvolle context. Naast de praktische handreikingen en suggesties biedt het boek inzicht in de ontwikkelingsaspecten van het fonologisch bewustzijn, een wetenschappelijke onderbouwing van de beschreven werkwijzen en aanwijzingen voor implementatie.


Book
Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw. Prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag.
Authors: ---
ISBN: 9789077529058 Year: 2007 Publisher: S.l. : Expertisecentrum Nederlands,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werken aan taalbewustzijn: prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten
Authors: ---
ISBN: 9055542040 9789055542048 Year: 2002 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Werken aan taalbewustzijn" is een praktijkgericht boek voor leerkrachten van groep 1 tot en met 3 van het basisonderwijs. Het boek geeft handreikingen en suggesties om het taalbewustzijn in het algemeen en het fonologisch bewustzijn in het bijzonder te stimuleren. Het biedt hiervoor aan leerkrachten een aantal nieuwe werkwijzen, voorzien van allerlei praktijkvoorbeelden en suggesties voor taalspelactiviteiten. Leerkrachten leren onder meer hoe zij taalpoppen, boeken en teksten, een ABC-muur en spelhoeken kunnen inzetten bij het stimuleren van het fonologisch bewustzijn. Met deze werkwijzen kunnen leerkrachten taalspelactiviteiten uitvoeren binnen een betekenisvolle context. Naast de praktische handreikingen en suggesties biedt het boek inzicht in de ontwikkelingsaspecten van het fonologisch bewustzijn, een wetenschappelijke onderbouwing van de beschreven werkwijzen en aanwijzingen voor implementatie.


Book
Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw : prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw)schrijfgedrag
Authors: ---
ISBN: 9077529055 Year: 2004 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw. Prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: S.l. Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw : prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag
Authors: ---
ISBN: 9055541885 Year: 2002 Publisher: Nijmegen Utrecht Expertisecentrum Nederlands Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werken aan tussendoelen mondelinge communicatie
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Film
Werken aan tussendoelen mondelinge communicatie
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze dvd-rom bevat inspirerende videofragmenten van praktijkvoorbeelden die de nieuwe tussendoelen voor mondelinge communicatie illustreren. Naast de praktijkvoorbeelden bevat de dvd-rom een beschrijving van de achtergronden, een aantal instrumenten voor leerlrachten en een begrippenlijst.

Keywords

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by