Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Historische muziek --- Geschiedenis --- België
Choose an application
Music --- dansmuziek --- Phalesius, Petrus --- Louvain
Choose an application
Eetstoornissen staan meer dan ooit in de kijker. Het aantal romans, documentaires en getuigenissen in media is nooit groter geweest. Maar vaak ligt de focus op het stereotiepe beeld van de eetstoornispatiënten: graatmagere meisjes die worstelen met een onbereikbaar schoonheidsideaal. En dat terwijl heel veel mensen met een eetstoornis en stuk ouder zijn of er niet ongewoon uitzien. Vele publicaties blijven steken bij het eetgedrag en het gewicht. De psychosociale en emotionele aspecten komen vaak amper of zelfs niet aan bod.Toch rijzen er vele vragen voor het leven van alledag, zoals wie licht ik in over mijn ziekte, welke invloed heeft mijn verstoorde eetgedrag op mijn gezin en omgeving, hoe groot is de impact van mijn verstoorde lichaamsbeleving op mijn hele leven, &?
eetstoornissen --- Psychiatry --- Eetstoornissen --- Eating disorders --- Physiological aspects --- Psychiatrie --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Anorexia nervosa --- anorexia nervosa --- 607.65 --- 616.2 --- Voedingsgewoonten --- Psychische stoornissen --- Volwassenen --- Voedingsgewoonte --- Psychische stoornis --- Eetstoornis --- Volwassene --- Age --- Anorexia --- Labour --- Relationship parent and child --- Relationships --- Book --- Bulimia
Choose an application
Zeppelin biedt je in dertien hoofdstukken een scherp beeld op kwalitatieve muzische vorming. Je bouwt in vier stappen een luchtvaartuig waarmee je de leerlingen meevoert door het boeiende landschap van muzische vorming.Het boek geeft een antwoord op vele didactische vragen over muzische vorming.-Wat is een goede muzische activiteit?-Hoe kun je die zelf opbouwen?-Welke doelen streef je na?-Hoe werk je aan een muzische grondhouding?-Hoe stimuleer je creatief gedrag?-Hoe zet je de leerlingen aan tot beschouwen?-Hoe werk je aan een sterk muzisch klimaat op school?Zeppelin biedt je een overkoepelende didactiek die de eigenheid van elk muzisch domein respecteert: beeld, muziek, drama, dans, woord en media. Er is ook aandacht voor integratie en verschillende vormen van samenhang tussen de domeinen. Heldere schema?s, praktijkvoorbeelden, zinvolle verwijzingen naar de kunsten en voorbeeldactiviteiten creëren een brede kijk op de verschillende aspecten van muzische vorming.https://www.pelckmansuitgevers.be/zeppelin.html
Didactics of the arts --- Music --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Muzische opvoeding --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs. --- didactiek --- kunstonderwijs --- cultuuronderwijs --- drama --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- 477 --- beeldopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Drama --- Bewegingsopvoeding --- dans --- mediaopvoeding --- Werkvormen --- Evaluatie --- Leerlijn --- Hoekenwerk --- lager onderwijs --- bewegingsopvoeding --- werkvormen --- Project kunstvakken --- Kunstzinninge vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Muzische opvoeding en expressie --- 642 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- 371.3 --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvormen --- Media --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele media --- Games --- lager onderwijs (doelgroep) --- Primary education --- Theatrical science --- Photography --- Film --- basisonderwijs --- expressie --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2013 --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsexpressie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Didactische werkvorm --- Contains audio-visual material --- Klasinrichting --- Dramatische vorming --- Muzikale vorming --- Dansante vorming --- Didactisch materiaal media --- Kunst
Choose an application
Als kind ging Christof Roggen liever buiten voetballen dan urenlang in de klas te zitten. En ook daarna bleef zijn drang naar vrijheid en variatie hem door het leven leiden, wat hem bracht bij de meest gevarieerde jobs. Tot hij gebeten werd door sales. Deze selfmade ondernemer, die vandaag in de verkoop van print- en kopieerapparatuur zit, wil zichzelf constant vernieuwen. Zo kwam hij ook op het idee in gesprek te gaan met andere ondernemers en zich door hen te laten inspireren. Die gesprekken werden gebundeld tot een boek. Daarvoor rekende hij op de geoefende pen van Karolien Selhorst, freelancejournaliste, copywriter en vertaalster.Het DNA van de Belgische ondernemer doorgelicht is een interessant werk voor en door zelfstandigen. Rolmodellen die dag in, dag uit hard aan de weg timmeren naar hun droom. Hun praktijkervaringen zijn niet alleen boeiend: ze bieden (toekomstige) ondernemers een leidraad om succesvol uit te groeien tot spelers van formaat.Grote leiders zijn grote lezers. Dit werk is zo?n must read voor ondernemers: een verhaal dat leiders helpt groeien en hen de weg toont naar succes.? Bundeling van interviews met een tiental Belgische bedrijfsleiders? Inspiratiegids voor een succesvolle professionele carrière? Wegwijzer naar een sterker leiderschapBron: www.standaardboekhandel.be
Ondernemen --- Ondernemerschap --- Leiderschap --- Merkstrategie --- Merkbeleid --- Biografie --- Succesverhaal
Choose an application
'Zeppelin' biedt je een overkoepelende didactiek die de eigenheid van elk muzisch domein (beeld, muziek, drama, dans, media en woord) respecteert. Er is ook aandacht voor integratie en verschillende vormen van samenhang tussen de domeinen. In dertien hoofdstukken krijg je een scherp zicht op kwalitatieve muzische vorming. Je vindt in dit boek een antwoord op vele didactische vragen over muzische vorming, zoals: Wat is een goede muzische activiteit? Hoe kun je die zelf opbouwen? Welke doelen streef je na? Hoe werk je aan een muzische grondhouding? Hoe stimuleer je creatief gedrag? 'Zeppelin' richt zich tot studenten in de lerarenopleiding, leerkrachten van het basisonderwijs en geïnteresseerden in muzische vorming en kunsteducatie. Er wordt in het boek regelmatig verwezen naar audio- en beeldfragmenten of websites. Op de webpagina bij het boek kun je die raadplegen.
Choose an application
Choose an application
Music --- volksliederen --- Flanders
Choose an application
Music --- oude muziek --- symfonieën --- Schubert, Franz --- Immerseel, van, Jos
Choose an application
LeerWijzer is een totaal nieuw concept schoolagenda waarin de verticale leerlijn leren leren van het eerste tot en met zesde leerjaar op verschillende manieren wordt verwerkt: zo vormt de aangepaste structuur per leeftijd een belangrijk hulpmiddel bij het plannen. Ook in de manier van invullen van taken is er een duidelijke evolutie van 1 tot 6. Het portfoliogedeelte laat toe om te reflecteren en het overzicht te behouden bij bijvoorbeeld het verzamelen en verwerken van informatie. De wekelijkse Vitamientjes geven telkens een nieuwe impuls om het leren leren onder de aandacht te houden.Door de agenda te voorzien van data, fotos, teksten en vakantiepaginas wordt het schooljaar gevisualiseerd en leren kinderen omgaan met tijd en planning.
475.6 --- Planning --- Leren leren --- 474.59 --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolagenda's --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Schoolagenda
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|