Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Aquafitness
Author:
Year: 1995 Publisher: Heverlee H.-Hartinstituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Scholen met zorg : goede praktijkvoorbeelden in de zorg voor leerlingen met leerproblemen.
Authors: --- ---
ISBN: 9033453533 Year: 2003 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste vijftien jaar groeide bij heel wat onderwijsbetrokkenen de overtuiging dat het gewoon onderwijs meer aandacht moet hebben voor leerlingen bij wie het leerproces niet vlot verloopt. Zorgverbreding en inclusief onderwijs worden meer en meer gepromoot als basisideeën voor het onderwijs van de toekomst. In heel wat scholen leeft de wens om in die richting te werken. En een aantal scholen ontwikkelde reeds heel wat creatieve initiatieven op dat terrein. Tegen de achtergrond van haar eigen doelstellingen vond de Stichting Leerproblemen Vlaanderen het belangrijk om in te spelen op deze actuele ontwikkelingen. In de betrachting om basisscholen in hun vernieuwingszoektocht te ondersteunen dachten de auteurs dat het goed zou zijn om een aantal positieve voorbeelden uit het werkveld ook voor de ruimere onderwijswereld toegankelijk te maken. Op die manier hopen ze aan andere scholen inspiratie te bieden in hun zoektocht om beter in te spelen op de diverse noden van de leerlingen met wie ze dag in dag uit werken. Heel concreet wordt in Scholen met zorg ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen, en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders, en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school.


Dissertation
Het voltijds technisch en beroepssecundair onderwijs in Vlaanderen en Zweden : een vergelijkende studie op basis van modellen van voltijds technisch en beroepssecundair onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by