Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het publiceren van een advertentie is tegenwoordig niet genoeg om klanten te lokken. Bedrijven moeten hun reclame en informatie doelgericht de wereld uitsturen om hun doelgroep te bereiken, hiervoor wordt een contentstrategie gebruikt. De scriptie “Een contentstrategie voor Millibeter” onderzoekt hoe er een contentstrategie kan opgesteld worden voor Millibeter. Millibeter is opgericht in 2012 en is een innovatief bedrijf dat duurzame producten aanbiedt. Het bedrijf kweekt de larven van de zwarte wapenvlieg door ze te voeden met plantaardig afval. Via de productie worden dan nieuwe producten gemaakt, zoals gedroogde larven, biochemische extracten en frass. Om een contentstrategie op te stellen moeten de termen en de te ondernemen stappen eerst gekend zijn. De deskresearch hiernaar laat zien dat die opgesteld wordt door middel van het uiteenzetten van de communicatiedoelen, doelgroepen, en kernboodschap. Hierop wordt dan verder gebouwd met het vastleggen van thema’s, opstellen van een contentkalender en een manier bepalen om meer interactie te genereren van de doelgroepen. Tone of voice is de manier waarop content overgebracht, deze is een tool om de contentstrategie uit te voeren. Deze tool kan opgesteld worden in vijf simpele stappen, doormiddel van merkwaarden en het inzetten van bekende personen of personages. Ten slotte worden de stappen toegepast op Millibeter om de contentstrategie te creëren. De tone of voice, die ook vastgelegd wordt in deze scriptie, is een middel voor Millibeter om hun content beter over te brengen aan de doelgroepen. Kernwoorden: Millibeter – Communicatie - Contentstrategie – Tone of Voice
Choose an application
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|