Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een aanvulling, vooral dan op het pedagogische en spirituele vlak, van het boek 'Katholiek of kwaliteit' (2006). Terzelfdertijd staat het ook op zichzelf. en wel als een beschouwing over de mogelijkheden en de beperkingen van een hedendaagse apologie. Hoe kun je het geloof geloofwaardig ter sprake brengen bij het begin van de eenentwintigste eeuw? Hoe kun je de redelijkheid en de zinvolheid van het christendom laten zien aan kritische omstanders? (Bron: covertekst)
Educational sciences --- Religious studies --- Catholic Church --- Education --- Religious aspects --- #gsdbP --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Jongeren --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- religieuze vorming --- katholiek onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Religieuze opvoeding --- 433.2 --- geloofsopvoeding (ler) --- opvoedingsproject --- geloofsopvoeding --- religieuze opvoeding --- geloven --- godsdienst --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Kerken en religie --- Vlaanderen --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Emigratie --- Pastoraal --- Jongeren --- Onderwijs --- Christian religion
Choose an application
Wat zijn de toekomstkansen van het katholiek onderwijs in Vaalderen? Wat betekent het om katholike onderwijs aan te bieden in een postchristelijke samenleving? Staat de 'K' enkel voor kwaliteit of ook voor katholiek? En wat betekent 'katholiek' dan? Deze vragen vormen het onderwerp van dit boek. Het boek richt zich tot een heel ruim publiek, eigenlijk tot al wie vandaag met het katholiek onderwijs te maken heeft, als afnemer (leerlingen, studenten, ouders) of als verstrekker (onderwijspersoneel, directie, schoolbestuur). En ten overstaan van al die goedmenende buitenstaanders die wel de sociale en pedagogische kwaliteit van het katholiek onderwijs willen erkennen maar twijfelen aan de geloofsbetekenis van een katholieke school, wil de auteur de redelijkheid van de christelijke inspiratie in de verf zetten. (Bron: covertekst)
School management --- identiteit --- Research on teaching --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Catholic Church --- Education --- Flanders (Belgium) --- 37 --- 268.221 --- 371.058 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdbP --- C3 --- christendom --- identiteit (x) --- modernisering --- (493.1) Vlaanderen --- 282 katholicisme --- 371 onderwijs --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- kwaliteit --- 240 --- 450.41 --- 451.1 --- 451.2 --- 451.9 --- Christelijk geloof --- Christelijke opvoeding --- Christendom --- Katholiek onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vlaanderen --- identiteit katholiek onderwijs --- vorming --- Godsdienst --- Identiteit --- Moderniteit --- Opvoeding --- Postchristelijk --- Staat --- katholieke school --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kunst en cultuur --- Katholicisme --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Overige onderwerpen --- Christelijke opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- 37 Education --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Geloof --- Pastoraal
Choose an application
Madeleine Delbrêl (1904-1964) was een grote spirituele gids. Piet Raes is aangestoken door hetzelfde vuur dat haar bezielde. Zij schreef in 1938: ?Onze missie is niet voor Christus werken maar Christus laten geboren worden in een geseculariseerde wereld?. De auteur treedt in haar voetspoor. Hij biedt ons niet alleen teksten van Madeleine, maar brengt ook zijn eigen geloofsbeleving onder woorden. We maken kennis met Debrêl in een korte biografie en krijgen basisthema?s uit haar evangelische spiritualiteit aangereikt. Op het einde van het boek ontmoeten we Alcide, een alterego van Madeleine. Deze jonge monnik leert doorheen het samenleven in het klooster wat het betekent christen te zijn. Een uitnodiging tot groei waarin we met zijn allen mogen delen. Bron: flaptekst
Delbrêl, Madeleine --- Christendom --- Geloofsleven --- C1 --- geloofsleven --- christendom --- Kerken en religie --- Geestelijke lezing --- Spiritualiteit --- Geloofsbeleving --- Kerk & wereld --- Christian spirituality
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactics of religion --- Religious studies --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- geloof --- onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Geloof --- 478.6 --- 450.7 --- christelijke zingeving (gez) --- lesgeven (ler) --- leerkracht --- 268.22 --- Kerken en religie --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- #gsdb6 --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Lerarenopleiding : CVO --- Motivatie : onderwijs --- Waardevorming : onderwijs --- Waardevorming --- zingeving --- godsdienst --- 37.014.521 --- PHL-Education 12 --- onderwijsfilosofie --- leerkrachten --- 370 --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs
Choose an application
Wat is christelijk onderwijs? Waar zit het 'in', het christelijke van de school? Velen situeren de christelijke inspiratie in de schoolcultuur, in de waarden die zorgen voor een aantrekkelijke mix van leerlinggerichte zorg en rustgevende structuur. Of zit 'het' in activiteiten en symbolen die naar de christelijke godsdienst verwijzen? Kerkelijke solidariteitsacties, liturgische vieringen, bezinningsdagen, pastorale werking, een schoolnaam die naar een heilige verwijst, een kruisbeeld in een klaslokaal...
Didactics of religion --- lerarenberoep --- christelijke zingeving --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Leraren --- Katholiek onderwijs --- C6 --- onderwijsmethode --- #gsdbP --- Christians --- Middle East --- Orient --- Christianity
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|