Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als eerste wil dit eindwerk een antwoord zijn op wat duurzaam toerisme nu eigenlijk is. Tijdens mijn uitdiepingsstage op het infopunt duurzaam toerisme heb ik dit concreter kunnen ondervinden. Een omschrijving blijft niet altijd eenvoudig maar zeker staat dat duurzaam toerisme streeft naar een harmonie tussen drie pijlers; de economische impact, de ecologische impact en de sociaal-culturele impact van het toerisme. Vanuit het voorbeeld van Mallorca worden eigenlijk de verschillende aspecten onderzocht. Vooreerst wordt het probleem van de Balearisatie op Mallorca geschetst. Vervolgens heb ik de respectievelijk economische-, ecologische- en sociaal-culturele impact van het toerisme besproken aan de hand van Mallorca. Verder werden zij dan nog eens algemeen toegelicht. Het hoofdstuk 'Op weg naar een duurzaam toerisme' onderzoekt verder wat de algemene trend binnen de toeristische sector is en welke verbeteringen er al zijn op Mallorca. Uiteindelijk wordt er ook nog kort toegelicht welke rol de EU hierin speelt. De didactische vertaling van dit eindwerk bestaat uit werkbladen. Ik wil hiermee een voorbeeld aanreiken aan leerkrachten die het thema in hun lessen behandelen. Voor het opstellen van de werkbladen heb ik gezocht achter verschillende werkvormen waarbij de creativiteit van de leerlingen wordt gestimuleerd. (Bron: auteur)
Choose an application
Choose an application
De tweetalige nik-nakboekjes slaan een brug tussen de moedertaal en een vreemde taal, voor kinderen zowel als voor ouders. Spelenderwijs en zonder enige druk raken beiden vertrouwd met woorden en zinsbouw. De boekjes zijn bedoeld voor iedereen die - om welke reden ook - kinderen wil helpen vertrouwd te raken met een andere taal. Ze zijn tevens een hulp voor ouders van kinderen die opgroeien in een taalgebied waarvan zij de taal (nog) niet beheersen. Dit boekje gaat over een olifant die zomaar het zwembad komt binnengewandeld. Dat wordt een leuke zwemles... Het boekje is verkrijgbaar in verschillende taalcombinaties.
Choose an application
Choose an application
Soms maken jullie ruzie, dan ben je weer de beste vrienden. Je broer of zus lijkt op jou, of net niet. Maar één ding is zeker: jullie kunnen niet zonder elkaar. (bron: achterflap) Parfois, vous vous disputez, puis vous redevenez les meilleurs amis. Ton frères ou ta soeur te ressemble. Ou pas du tout. Mais une chose est certaine: vous ne pouvez pas vous passer l'un de l'autre. (bron: achterflap)
478.1 --- Dutch literature --- French literature (outside France) --- Arabic literature --- Meertalige prentenboeken --- Multiculturele samenleving --- NT2 --- Frans --- Broers en zussen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Medicaid --- Child health services --- Children --- Maternal and child health services --- Mother and child health services --- Medical care --- Medical laws and legislation --- Law and legislation. --- Law and legislation --- Services for --- Children's Health Insurance Program (U.S) --- United States. --- CHIP (Children's Health Insurance Program (U.S.)) --- State Children's Health Insurance Program (U.S.)
Choose an application
Steeds meer kinderen hebben te kampen met overgewicht. Onderzoek heeft reeds uitgewezendat voedselmarketingcommunicatie gericht op kinderen hier deels verantwoordelijk voor is, ondanks de vele inspanningen om reclameacties naar deze jonge en kwetsbare doelgroep te. Vaak worden endorsers ingeschakeld bij deze promotionele inspanningen en maken reclamemakers in de voedingsindustrie gebruik van eenvoudige visuele voorstellingen om een product gericht op kinderen gezonder voor te stellen dan het is. Eerder onderzoek heeft al aangetoond dat kinderen gradueel met hun leeftijd wijzer worden in het begrijpen van (televisie)reclame, haar boodschappen en persuasieve intenties. Het huidige onderzoek ging na hoe zit het met de andere overtuigingselementen zoals het plaatsen van een endorser, het merklogo en voedings- en gezondheidclaims op een voedselverpakking gericht op kinderen door de voedingsindustrie. Bekend is reeds dat deze marketingcommunicatietechnieken persuasieve effecten hebben. Dit exploratieve onderzoek deed een eerste gooi gedaan naar het in kaart brengen van de werkelijke marketingwijsheid van Vlaamse kinderen tussen 9 en 11 jaar omtrent deze vormen van voedselmarketingcommunicatie. Ten eerste bestond het onderzoek hoofdzakelijk uit een kwalitatieve studie in de vorm van individuele interviews. Op een semigestructureerde wijze trachtte het kwalitatieve onderzoek zicht te krijgen op de mate waarin kinderen beschikken over de kennis en het begrip omtrent het plaatsen van een endorser, het merklogo en voedsel- en gezondheidsclaims door een voedselproducent. Ten tweede vond naast de kwalitatieve studie ook een bijkomende, kwantitatieve studie plaats. Aan de hand van een vragenlijst met in totaal 10 vragen werd de attitude van kinderen ten opzichte van televisiereclame en verpakkingen van kinderkoeken. Hiermee hoopte het onderzoek een antwoord te vinden op de vraag of kinderen met een hogere of lagere marketingwijsheid (wat moet blijken uit de kwalitatieve st
Choose an application
Deze masterproefscriptie over de perceptie van online risico’s bij jongeren tussen 14 en 16 jaar kadert binnen het EU Kids Online-onderzoek. Deze thesis is het resultaat van kwalitatief onderzoek op basis van informatie verworven uit een intensieve literatuurstudie en uit verschillende individuele interviews en twee focusgroepgesprekken met zestien jongeren uit deze leeftijdscategorie. Via deze scriptie heb ik getracht een beeld te scheppen van hoe deze zestien jongeren omgaan met internet en of zij hetgeen wij als een risico bestempelen ook daadwerkelijk zelf zo zien. De methode die hiervoor toegepast werd, zijn open vraagstelling. Dit gaf de kinderen zelf zoveel mogelijk de kans om onderwerpen en gebeurtenissen over hun visie op internet te communiceren. Naast deze focus op hun eigen perceptie, heb ik ook getracht het hele internetgebeuren van deze jongeren te kaderen aan de hand van een beschrijving van de verschillende activiteiten die hen online bezig houdt. Gebaseerd op deze (niet exhaustieve) lijst van activiteiten werd de link gelegd naar mogelijke online risico’s. Hierbij lag de focus op de perceptie van de jongeren zelf op de verschillende voorvallen, alsook op de ervaringen van de tieners en hun vrienden wat betreft specifieke voorbeelden van risico’s.Naast de risico’s zelf, werd er ook gekeken naar de manier waarop kinderen hiermee omgaan, hetgeen we coping noemen. Deze coping kan vooraf gebeuren, namelijk proactief en voordat een risico werkelijk plaatsvindt, maar gebeurt in de meeste gevallen vooral achteraf en dus reactief, nadat een kind effectief last ondervindt van een negatieve online ervaring. De verschillende manieren van reageren die bij deze copingstrategieën horen, staan in deze masterscriptie beschreven, alsook het zoeken van toenadering tot verschillende mediërende partijen. Dankzij deze mediatie kunnen kinderen hun gevoelens bij het voorval verwerken.In de resultatenbeschrijving achteraan deze masterproefscriptie staan gedetailleerde en specifieke voorbeelden van risico’s waar deze zestien jongeren op een of andere manier mee in aanraking gekomen zijn. Aan de hand van deze beschrijving werd er nagegaan of de bevindingen van deze thesis in lijn liggen met de eerder gevonden resultaten van het EU Kids Online-onderzoek. Het antwoord daarop alsook een verklaring hiervoor vindt u in deze masterproefscriptie zelf.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|