Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
De Gids voor rekenen en wiskunde, groep 3 en 4 bestaat uit een dvd en een boek. In het begeleidende boek wordt op een aantal terreinen extra informatie gegeven. Daarbij is voor een opzet gekozen waarbij de dvd en het boek elkaar aanvullen. De Gids is geschreven voor pabostudenten en hun opleiders. Maar eigenlijk voor iedereen die geïnteresseerd is in het reken- wiskundeonderwijs op de basisschool. Het is flexibel inzetbaar en geschikt voor verschillende opleidingstrajecten op de pabo's, waaronder bij uitstek competentiegericht leren.
lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- rekenen --- Mathematics --- Wiskunde --- Rekenen. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde
Choose an application
Jonge kinderen zijn geweldig goede onderzoekers. Hun natuurlijke verwondering en nieuwsgierigheid vormen het uitgangspunt van het boek Speel Goed – op ontdekking met je spelende kind. Het boek is bedoeld voor leerkrachten en pedagogisch medewerkers die aan de hand van spel de taalontwikkeling en technische ontwikkeling van kinderen willen stimuleren én voor die ouders op een actieve manier bij de ontwikkeling van het kind willen betrekken.
Games --- Jeux d'enfants --- Jeux et récréations --- Kinderspelen --- Pastimes --- Recreations --- Spelen --- Spelletjes --- Speelgoed --- 433.6 --- Taalontwikkeling --- Technologische opvoeding --- Techniek --- Onderzoekend leren --- Kind, spel en speelgoed --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed
Choose an application
Cd bij het gelijknamige boek.
475.4 --- Interactie --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Realistisch rekenen --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Klasklimaat --- Interactief rekenen --- Interactief onderwijs --- Rekenonderwijs
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
Dit boek is een handreiking voor ouders en verzorgers en geeft inspirerende voorbeelden van de manier waarop je bijzondere dingen kunt doen met gewoon speelgoed. De inhoud van dit boek is voor een groot stuk gebaseerd op het project Talentenkracht uit 2012, dat ouders stimuleerde om op een andere manier naar hun kinderen te kijken: nieuwsgierigheid is de motor van de ontwikkeling van kinderen. Spelen is de beste manier om die nieuwsgierigheid aan te wakkeren. Dat betekent: samen op onderzoek gaan, samen redeneren, samen creatieve oplossingen bedenken, samen doen. Alledaags speelgoed biedt uitstekende kansen om samen spelend te leren. Het boek heeft 15 uitgewerkte activiteiten die in verschillende onderdelen beschreven staan: de kracht van het speelgoed (wat het speelgoed kan doen voor de ontwikkeling), spelen (hoe het spel kan verlopen), stimuleervragen (vragen die een kind aan het denken zetten), de pracht van het kind (uitgewerkte voorbeelden van hoe het gesprek kan verlopen), de taal van het kind (suggesties voor gesprekjes), achtergronden bij het speelgoed (kadert het geheel in de wereld, cultuur, maatschappij).
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
Reken XL is een methode voor rekenbegaafde kinderen, voor de kennisgebieden "meten en meetkunde" en "getallen en bewerkingen"
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|