Narrow your search
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De jacht op leraren in Den Haag. Carrièrewinkel: huisstijl voor nieuwe franchiseformule. Rebranding TNS en NIPO
Author:
ISBN: 9013004458 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De jacht op leraren in Den Haag : Nederland kampt in de grote steden met een lerarentekort. Uit recente cijfers van de Onderwijsmeter 2002 komt naar voren dat de bevolking zich zorgen maakt over de grote hoeveelheid vacatures op scholen, maar vaak geen benul heeft welke mogelijkheden er zijn om leraar te worden. De landelijke campagne "Groeien doe je in het onderwijs" richt zich op de flexibele leertrajecten voor het leraarschap. Onlangs is het telefonische Landelijk Informatiepunt voor vragen over werken in het onderwijs opengesteld. De overheid wringt zich in allerlei bochten om het lerarentekort aan te pakken. De vraag is of het niet veel efficiënter is om op stedelijk niveau meer te investeren in de werving van nieuwe leraren en imagoverbetering van het leraarschap. Carrièrewinkel : De carrièrewinkel is een nieuwe en snelgroeiende franchiseformule, in het jaar 2000 opgericht door twee ondernemers. De Carrièrewinkel kent een unieke werving- & selectieformule, waardoor zij weet te groeien in een krimpende markt. Van een geïntegreerde huisstijl en een herkenbaar gezicht was nog geen sprake. Terwijl dit een vereiste is voor een franchiseformule die landelijk een eenduidig en professioneel beeld wil neerzetten. De case betreft de ontwikkeling van een geïntegreerde huisstijl voor de formule. Met aandacht voor onderzoek, creatieve conceptontwikkeling, ontwerp en productie, de verankering en bewaking van de huisstijl. Hoe komt de Carrièrewinkel aan een huisstijl die past bij de eigen ambities en merkwaarden en die wordt omarrmd door haar medewerkers? Rebranding TNS en NIPO : Wat te doen als je het meest bekende marktonderzoekbureau van Nederland bent en je tevens onderdeel vormt van een veel grotere internationale groep die zich wereldwijd graag als één professionele partner wil profileren? Voor deze uitdaging stonden moedermaatschappij Talor Nelson Sofres (TNS) en dochter NIPO het afgelopen jaar. De onbekendheid van de nationale ombudsman : een casebeschrijving van het instituut dat al sinds 1982 klachten over overheidsoptreden behandelt. Onderzoek naar klachten en verwachtingen van het publiek hebben geleid tot een herijking van de presentatie. Bekendheid, vindbaarheid en bereikbaarheid zijn belangrijke items geworden. Dit heeft geleid tot veranderingen in communicatiemateriaal, en aanpassingen in het primaire proces. Tilburgse stadspromotie : de stad Tilburg presenteert zichzelf tegenwoordig als Tilburg moderne industriestad. Hierbij is er geen sprake meer van willekeurige promotie, maar van zoeken naar een goede combinatie van stad, investeerders en belangrijke stakeholders. De gemeente hield zichzelf een spiegel voor, en positioneert zich met nieuw elan. Crisiscommunicatie bij Interpolis : in 2002 deed de storm Jeanette Nederland aan, wat voor veel schade zorgde. Interpolis had hiervoor al een calamiteitenplan ontwikkeld, dat nu zijn vuurdoop onderging. De nieuwe aanpak van een dergelijke crisis werd door de communicatieafdeling niet onder stoelen of banken gestoken. Het motto was "Be good and tell it". Diergaarde Blijdorp : sponsoring is van groot belang voor het bestaan van de dierentuin. Niet eens zozeer op het financiële vlak, maar vooral om het dierenpark te wortelen in de Rotterdamse gemeenschap. Maatschappelijk draagvlak en klantencontacten zijn hierbij zeer belangrijk ; de binding van bezoekers, bedrijfsleven, gemeente en media vraagt om een geïntegreerde visie.


Book
Internal branding bij Diesel: leren van een trendsetter in merkbeleving. Thuis online vergaderen metr de gemeente: een digitaal experiment in het kader van interactieve besluitvorming. Vertrouwen door transparantie
Author:
ISBN: 9013004431 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,


Book
Communicatie in organisaties : cultuur, stijl en leiderschap
Authors: ---
ISBN: 901405940X Year: 1998 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij


Book
Amsterdam : onze hoofdstad
Authors: --- ---
Year: 1968 Publisher: Amsterdam : Contact,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Amsterdam onze hoofdstad
Authors: --- ---
Year: 1963 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Public relations en voorlichting : beleid, organisatie en uitvoering
Authors: --- ---
ISBN: 9014038194 Year: 1987 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,


Book
De auto kan best een dagje zonder u: een betekenisstructuuranalyse van automobiliteit. Internet en interactieve beleidsvorming: praktijkervaringen met het experiment van de duurzaamheidsdialoog in Soest. Nederland gaat digitaal. Intranet: wolf in schaapskleren?
Authors: --- ---
ISBN: 9014069936 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,


Book
Een boerderij op de Dam. Altrecht, creatie en introductie van naam en huisstijl. Het dilemma van Stichting Koppeling. BoekNet, de eerste Nederlandse internetboekhandel
Authors: --- ---
ISBN: 901407512X Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,


Book
De communicatie bij Sara Lee/DE. Rotterdam is vele steden. Samen GTI
Authors: --- ---
ISBN: 9014090781 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by