Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De jacht op leraren in Den Haag : Nederland kampt in de grote steden met een lerarentekort. Uit recente cijfers van de Onderwijsmeter 2002 komt naar voren dat de bevolking zich zorgen maakt over de grote hoeveelheid vacatures op scholen, maar vaak geen benul heeft welke mogelijkheden er zijn om leraar te worden. De landelijke campagne "Groeien doe je in het onderwijs" richt zich op de flexibele leertrajecten voor het leraarschap. Onlangs is het telefonische Landelijk Informatiepunt voor vragen over werken in het onderwijs opengesteld. De overheid wringt zich in allerlei bochten om het lerarentekort aan te pakken. De vraag is of het niet veel efficiënter is om op stedelijk niveau meer te investeren in de werving van nieuwe leraren en imagoverbetering van het leraarschap. Carrièrewinkel : De carrièrewinkel is een nieuwe en snelgroeiende franchiseformule, in het jaar 2000 opgericht door twee ondernemers. De Carrièrewinkel kent een unieke werving- & selectieformule, waardoor zij weet te groeien in een krimpende markt. Van een geïntegreerde huisstijl en een herkenbaar gezicht was nog geen sprake. Terwijl dit een vereiste is voor een franchiseformule die landelijk een eenduidig en professioneel beeld wil neerzetten. De case betreft de ontwikkeling van een geïntegreerde huisstijl voor de formule. Met aandacht voor onderzoek, creatieve conceptontwikkeling, ontwerp en productie, de verankering en bewaking van de huisstijl. Hoe komt de Carrièrewinkel aan een huisstijl die past bij de eigen ambities en merkwaarden en die wordt omarrmd door haar medewerkers? Rebranding TNS en NIPO : Wat te doen als je het meest bekende marktonderzoekbureau van Nederland bent en je tevens onderdeel vormt van een veel grotere internationale groep die zich wereldwijd graag als één professionele partner wil profileren? Voor deze uitdaging stonden moedermaatschappij Talor Nelson Sofres (TNS) en dochter NIPO het afgelopen jaar. De onbekendheid van de nationale ombudsman : een casebeschrijving van het instituut dat al sinds 1982 klachten over overheidsoptreden behandelt. Onderzoek naar klachten en verwachtingen van het publiek hebben geleid tot een herijking van de presentatie. Bekendheid, vindbaarheid en bereikbaarheid zijn belangrijke items geworden. Dit heeft geleid tot veranderingen in communicatiemateriaal, en aanpassingen in het primaire proces. Tilburgse stadspromotie : de stad Tilburg presenteert zichzelf tegenwoordig als Tilburg moderne industriestad. Hierbij is er geen sprake meer van willekeurige promotie, maar van zoeken naar een goede combinatie van stad, investeerders en belangrijke stakeholders. De gemeente hield zichzelf een spiegel voor, en positioneert zich met nieuw elan. Crisiscommunicatie bij Interpolis : in 2002 deed de storm Jeanette Nederland aan, wat voor veel schade zorgde. Interpolis had hiervoor al een calamiteitenplan ontwikkeld, dat nu zijn vuurdoop onderging. De nieuwe aanpak van een dergelijke crisis werd door de communicatieafdeling niet onder stoelen of banken gestoken. Het motto was "Be good and tell it". Diergaarde Blijdorp : sponsoring is van groot belang voor het bestaan van de dierentuin. Niet eens zozeer op het financiële vlak, maar vooral om het dierenpark te wortelen in de Rotterdamse gemeenschap. Maatschappelijk draagvlak en klantencontacten zijn hierbij zeer belangrijk ; de binding van bezoekers, bedrijfsleven, gemeente en media vraagt om een geïntegreerde visie.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:033.AANKOOP --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Profiel en imago --- Opvoeding en onderwijs --- Huisstijl --- Branding --- Merkbeleid --- Casestudy --- Profiel --- Opvoeding --- Onderwijs --- Imago
Choose an application
Communicatie ; organisaties --- Communicatie --- Casestudies --- Mode --- Merkstrategieën --- Televergaderen --- Interactieve beleidsvorming --- Crisiscommunicatie --- Crisismanagement --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:35H510 --- #SBIB:032.AANKOOP --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfscommunicatie; Nederlands --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, ... --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, .. --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, . --- Casestudy --- Merkstrategie --- Videotelefonie --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst,
Choose an application
Mass communications --- Externe communicatie ; ondernemingen --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Communicatie ; organisaties --- Personeelsmanagement --- #KVHA:Communicatie --- Communicatie --- Communicatieplannen --- Leidinggeven --- Cultuur --- Organisatieculturen --- Interne communicatie --- Public relations --- Communicatiestrategieën --- Bedrijfscommunicatie --- Organisatiecultuur --- Communicatieplan --- Leiderschap --- Communicatiestrategie --- Toerisme
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Communicatie --- Communication --- Public relations --- Relations publiques --- 659.4 <036> --- 659 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:309H260 --- Relations publiques Public relations --- Marketing Marketing --- Information (gestion) Informatie (management) --- Communication de masse Massacommunicatie --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Voorlichting: algemene werken --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- 659.4 <036> Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- voorlichtingskunde --- PR (public relations) --- Voorlichting --- Public relations. --- Voorlichting. --- Advertising. Public relations
Choose an application
659.4 <036> --- Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- 659.4 <036> Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- 659 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Communicatie
Choose an application
Elektronische informatie. --- Internet. --- Intranet. --- Mobiliteit. --- Communicatie ; openbare administratie --- Informatiebeleid ; overheid ; Nederland --- Intranetten --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Internet --- Interactieve beleidsvorming --- Overheidscommunicatie --- Intranet --- Voorlichting --- Sensibilisering --- Casestudy --- Communicatietheorie
Choose an application
Communicatie. --- Communicatie ; organisaties --- Informatiebeleid ; overheid ; Nederland --- Internetboekhandel --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- public relations --- Communicatie --- Casestudies --- Huisstijl --- Internet --- Elektronische handel --- Beeldvorming --- Imagomanagement --- Casestudy
Choose an application
Communicatie. --- Communicatie ; organisaties --- Communicatie --- Overheidscommunicatie --- Concerncommunicatie --- Profiel en imago --- Interne communicatie --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:033.AANKOOP --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Profiel --- Imago
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|