Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
onderwijsonderzoek --- onderwijssociologie --- Research on teaching --- #KVHB:Onderwijskwaliteit --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- 450.4 --- leerprocessen (ler) --- onderwijs (ler) --- onderwijsresearch (ler) --- Onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Pedagogiek --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Veranderingsmanagement --- Schoolmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Klassenmanagement --- Leerlingbegeleiding --- Leidinggeven --- Schoolleiders --- Natuurwetenschappen --- Leiderschap --- Schooldirectie --- Onderzoek (wetenschap) --- Schoolleider
Choose an application
Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- woordenschat --- KHCA --- schooltaal
Choose an application
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- Onderwijskunde --- Reflectie - Reflecteren --- professionalisering --- 450.7 --- #PBIB:+110.10 --- Reflectie --- Professionalisering --- Leraren basisonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- bijscholing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Opleiding en bijscholing --- onderwijskunde --- lesgeven --- reflectie --- PXL-Education 2018 --- Lesgeven --- Leraren --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Leraar --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: -welke didactische methodieken werken echt? -Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? -Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? -Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren
Onderwijsonderzoek --- Kwaliteitszorg --- 450.4 --- Onderzoek --- Klasmanagement --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leidinggeven --- Management --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leiderschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsresearch. --- Onderwijsvernieuwing.
Choose an application
Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven. Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: Welke didactische methodieken werken echt? Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? Welke vormen van betrokkenheid van ouders maken echt verschil? Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren.
Onderwijsonderzoek. --- schoolomgeving --- professionaliteit --- onderwijssociologie --- kwaliteit --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- didactiek --- schoolorganisatie --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- onderwijsresearch --- leerprocessen --- schoolmanagement
Choose an application
The popular author of Classroom Instruction That Works discusses 10 questions that can help teachers sharpen their craft and do what really works for the particular students in their classroom.
Effective teaching --- Classroom management --- Teaching --- Learning, Psychology of. --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Curriculum materials --- Educational media --- Instructional materials --- Teaching materials --- Educational technology --- Media programs (Education) --- Aids and devices. --- Psychological aspects
Choose an application
Explains why insufficient background knowledge is a chronic cause of low achievement, and describes how a carefully structured combination of two approaches--sustained silent reading and instruction in subject-specific vocabulary--can help rescue low achievers and boost the academic performance of all students.
Education --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- Academic achievement --- School supervision --- Silent reading --- Vocabulary --- Study and teaching.
Choose an application
Provides information for schools and teachers on how to improve student achievement. Discusses which instructional strategies really work; why data is a critical component to school improvement; how important collegiality and professional development are; and what types of parental and community involvement make a difference.
School improvement programs. --- Teaching. --- Academic achievement. --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Educational achievement --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- School success (Academic achievement) --- Student achievement --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- School management and organization
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|