Narrow your search

Library

UGent (2)

Hogeschool Gent (1)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2012 (2)

2007 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Digital signage: het effect van informationele en transformationele reclameboodschappen in verschillende retail settings.
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze studie onderzocht het effect van informationele en transformationele reclameboodschappen, die uitgezonden werden via digital signage, in een rustige en een drukke winkelsetting. De verschillende effecten op de attitude, de aankoopintentie en het geheugen van de consument werden zo goed mogelijk geanalyseerd en omschreven.

Keywords


Dissertation
Digital signage: het effect van informationele en transformationele reclameboodschappen in verschillende retail settings
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze studie onderzocht het effect van informationele en transformationele reclameboodschappen, die uitgezonden werden via digital signage, in een rustige en een drukke winkelsetting. De verschillende effecten op de attitude, de aankoopintentie en het geheugen van de consument werden zo goed mogelijk geanalyseerd en omschreven.


Dissertation
ARNON GRUNBERG, DE ASIELZOEKER PRODUCTION DRAMATURGY: FROM TEXT TO CONTEXT
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: In deze thesis staan 4 onderzoeksvragen centraal:- Wat is drama?- Wat houdt dramaturgie in?- Aan welke dramaturgische criteria moeten romans en speelteksten voldoen? - Welke technieken heeft de dramaturg te zijner beschikking om een roman om te vormen tot een volwaardig toneelstuk?In concreto wordt nagegaan wat de verschillen zijn tussen een roman en de uiteindelijke speelversie: van roman tot script, van speeltekst tot context. Bovendien tracht dit werkstuk de dramaturgische technieken en patronen, waaraan de dramaturg zich houdt tijdens het productieproces, in kaart te brengen. Voorts wordt ook de rol van de dramaturg in dit geheel naderbij toegelicht. Middelen of methode: Het eerste deel van deze thesis tracht een antwoord te formuleren op de eerste twee onderzoeksvragen. Enkel de aspecten die van belang zijn voor linguïsten, zijn in dit werkstuk opgenomen. Dit alles is in een theoretisch kader gegoten dat moet voldoen aan de noden van het departement Vertaalkunde. Bovendien wordt de theorie afgewisseld met illustratieve voorbeelden zodat de lezer zich een goed beeld kan vormen van het onderwerp in kwestie. Het eerste deel is gebaseerd op basiswerken uit dit vakdomein, aangevuld met persoonlijke ervaringen en expertise. Het tweede deel van de thesis is veeleer praktijkgericht. De theorie uit het eerste deel wordt nader besproken aan de hand van één concreet voorbeeld, namelijk de toneelversie van ‘De asielzoeker' naar de gelijknamige roman van Arnon Grunberg. Verschillende invalshoeken worden belicht en alle technieken die de betrokken dramaturgen hebben toegepast op dit toneelstuk worden uitvoerig behandeld en geïllustreerd. De bevindingen uit dit deel zijn gebaseerd op de werknota's van de betrokken dramaturgen,persoonlijke toelichtingen en eigen ondervinding. Resultaten: De belangrijkste bevinding is misschien wel dat de thesis de lezer geen pasklare antwoorden aanreikt, d.w.z. dat de bevindingen niet zomaar veralgemeend kunnen worden. Elk toneelstuk vergt een andere aanpak, wat inhoudt dat dramaturgie een kwestie is van persoonlijke invulling en interpretatie. De thesis toont echter wel aan dat de dramaturg zich kan beroepen op heel wat technieken en invalshoeken die als algemeen gangbaar worden beschouwd, maar niet steeds toepasbaar. De theorie reikt dus heel wat alternatieven en oplossingen aan om het dramaturgisch proces praktisch in te vullen. Het laatste woord ligt echter wel bij de dramaturg die, in overleg met de acteurs en de regisseur, naar de best mogelijke oplossing toewerkt. Daarbij moet met heel wat aspecten rekening worden gehouden; artistiek en financieel. Deze scriptie bewijst eens te meer dat kunst niet onder één noemer te brengen valt en persoonlijk ingevuld dient te worden.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by