Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als Simon in de tuin speelt, vindt hij een hoed. Met zijn hoed verzint hij allerlei leuke spelletjes. Hij wordt soldaat, een kapitein op zee, een treinconducteur... Maar op een dag is de hoed van Simon zoek...
American literature --- fantasie (themawoord fictie) --- kleding (themawoord fictie) --- hoeden (themawoord fictie) --- planten (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Hoeden --- Planten --- Fantaseren --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- 990173.jpg --- Spelen --- prentenboeken --- 684.94 --- boekillustraties --- fiction --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- Hoed --- Plant --- Fantasie --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Eva wint op de kermis een lieve knuffel-neushoorn. Ze noemt hem Neus en neemt hem overal mee naartoe. maar op kerstochtendwordt Eva wakker en ontdekt ze dat Neus weg is. Waar is Neus nu toch ?
Dutch literature --- knuffels (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Knuffels --- Knuffelberen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Kermis ; verhalen --- Kermis --- Kerstmis --- Kerstverhaal --- Knuffels ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Kermis - prentenboek --- Knuffels - prentenboek --- Knuffeldier --- Knuffelbeer
Choose an application
Jeroen en Maartje gaan in de speeltuin spelen, achter hun huis. Jeroen holt vooruit en verstopt zich. Als Maartje hem zoekt, laat hij haar schrikken. Hoe vindth Maartje dat? Samen zitten ze zin de speelhut en vertellen elkaar griezelverhalen. Dan steekt een onbekend meisje haar hoofd naar binnen. Mag Aïsha meedoen? Met z'n drieën spelen is leuk. Maar op de wip kun je maar met z'n tweetjes. Wat nu? En als Maartje valt, troost Aïsha haar dan? Aan het eind valt Maartjes bellenblaas om. Wat jammer. Of heeft Jeroen een goed idee?
Gevoelens- gedrag --- Klassengesprek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelen ; verhalen --- Vrienden --- 472.9 --- Samen spelen --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Aardig zijn --- sociale vaardigheden --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- lief zijn (themawoord fictie) --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Lief zijn
Choose an application
Sterre is verdrietig want haar papa en mama gaan scheiden. Zou dat komen omdat zij niet lief genoeg is geweest? Zullen papa en mama, nu het allemaal zo anders wordt, nog wel van haar blijven houden? Gelukkig is daar juf met wie Sterre kan praten. En samen met haar grote broer Tijl ontdekt Sterre dat er ook leuke dingen zijn aan het wonen in twee huizen.
prentenboeken --- echtscheidingen --- emoties --- JB SNOE --- 471.44 --- echtscheiding --- sociaal-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- gevoelens --- echtscheiding (themawoord fictie) --- Didactics of social education --- verdriet (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- socio-emotionele opvoeding
Choose an application
Jacco en Simon zijn vriendjes. Simon komt woensdag graag bij Jacco spelen. Die middag ontdekken Jacco en Simon dat sommige regels en afspraken bij de één thuis anders zijn dan bij de ander. Handen wassen voor het eten, zelf de hagelslag op het brood strooien, speelgoed meteen opruimen, wachten bij oversteken, wat mag en moet wel, wat mag of hoeft niet?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- regels --- wereldoriëntatie --- prentenboeken --- afspraken --- opvoeding --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- dagelijks leven --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Afspraken maken --- Regels --- 472.9 --- luisteren (themawoord fictie) --- Omgangsvormen --- Omgangsvorm --- Afspraak
Choose an application
Robin gaat met mama naar de kinderboerderij. Daar is een lief konijntje. Robin durft het konijntje niet op te pakken. Een jongen tilt het konijntje op en duwt het in Robins armen. De jongen ziet er een beetje anders uit dan andere jongens en hij praat en loopt ook anders. Hij heet Max en zorgt voor de dieren. Max lacht veel en heeft leuke plannetjes. Robin heeft met Max die middag veel plezier. Als Max vraagt : "Vriend?" weet Robin het wel : ja, ze worden vriendjes.
diversiteit --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- anders zijn --- emotionele opvoeding --- JB STAR --- dieren --- kinderboerderijen --- prentenboeken --- 462.3 --- 471.44 --- Anders zijn --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Anders zijn (jeugd) --- Anders zijn ; verhalen --- Gevoelens -gedrag --- 472.9 --- Anders zijn : basisonderwijs --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- diversiteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- RSV basisonderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Romy ligt in bed. Papa heeft haar een heel hoofdstuk voorgelezen, zij heeft hem verteld wat ze het leukst heeft gevonden die dag ... en nu moet Romy gaan slapen. Maar Romy kan niet slapen. Nu eens zoemt er een vlieg door haar kamer, dan weer moet ze een plas. En wat is het warm in bed! Bovendien bewegen de gordijnen zo raar heen en weer, zou er een griezelig spook achter zitten? Als Romy eindelijk slaapt als een roos wordt ook duidelijk waarom ze eerst maar niet in slaap kon vallen!
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- slaap (themawoord fictie) --- prentenboeken --- slapen --- slapeloosheid --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Slapen --- Sociale opvoeding --- Gevoelens- gedrag --- 472.9 --- Slapengaan : kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Choose an application
Romy gaat met mama op bezoek bij opa Bart. Ze is dol op hem, hij is haar liefste opa. Opa Bart woont niet meer in zijn eigen huis. Hij woont in een tehuis. Daar zorgen ze voor hem. Want opa Bart kan niet meer voor zichzelf zorgen. Hij heeft namelijk de vergeetziekte.
dementie --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- JB SNOE --- grootouders --- 471.44 --- 605.93 --- Dementie --- Grootouders --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- ouderdomsbepaling --- Dementie ; verhalen --- Multiculturele samenleving --- Ziek- gezond --- 472.9 --- Sociale en emotionele opvoeding --- Ouderdomsziekten (Geriatrie) --- dementie (themawoord fictie) --- Kleuteronderwijs --- Bejaarden --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|