Listing 1 - 10 of 122 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- kostenbeheersing --- #SBIB:316.334.1O213 --- Onderwijsbeleid: regionaal --- E-books --- 450.42 --- 37.061 --- Armoede --- Geld --- School --- Studiekosten ; secundair onderwijs --- Onderwijssociologie --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Kosten --- Schoolmanagement --- Emigratie
Choose an application
Hoe kunnen concentratiescholen zich herprofileren en weer aantrekkelijk worden voor autochtone leerlingen? Dit werkinstrument, dat uitgaat van concrete ervaringen, reikt geen materiaal uit de goocheldoos aan: veranderingsprocessen vragen tijd. Maar het biedt wel de stapstenen om dat veranderingsproces op gang te brengen. (Bron: folder Koning Boudewijnstichting)
Educational sciences --- allochtonen --- 450.9 --- 451.2 --- Concentratiescholen --- Discriminatie --- Migranten --- 373 --- Onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:316.8H16 --- #A0103A --- 734 Multicultureel onderwijs --- 454.6 --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- autochtone leerlingen --- concentratiescholen (ler) --- concentratiescholen --- intercultureel onderwijs --- non-discriminatiebeleid --- verdraagzaamheid --- etnisch-culturele minderheden --- gelijke kansenbeleid --- integratie --- onderwijs --- onderwijs, bestuur --- school- en onderwijsproblematiek --- 37.014 --- Analyse --- Begeleiding --- Beleid --- Scholen --- 373 Algemeen vormend onderwijs --- Algemeen vormend onderwijs --- Overige onderwerpen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen. --- D40874.jpg --- migranten: in onderwijs
Choose an application
In het voorjaar van 2011 wisselden 34 Vlaamse secundaire scholen ervaringen uit omtrent acties en beleid inzake preventie en remediëring, met de groep van kansarme leerlingen en ouders als invalshoek. Dit verslagboek stelt de getuigenissen en de ervaringen van de deelnemende scholen centraal. Het eerste deel rangschikt deze verhalen volgens de pijlers van een preventief beleid: breed observeren, welbevinden, krachtige leeromgeving, ouderparticipatie, ... Het tweede deel heeft het beleidsmatige aspect als invalshoek. Hier laat het verslagboek de scholen uitgebreid hun acties inzake een algemeen preventief beleid toelichten.
Social problems --- Didactics --- Secondary education --- kansarmoede --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- gelijkekansenbeleid --- preventiewerking (mensen) --- Kansarme kinderen --- Secundair onderwijs --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Gelijke onderwijskansen --- Kansarmoede, Kind
Choose an application
Met dit rapport wou de Koning Boudewijnstichting leerkrachten, directie en andere betrokken actoren van het basisonderwijs over de eigen schoolmuren laten kijken. Aanvankelijk was kansarmoede het gezichtspunt, later is dit verbreed naar "Hoe omgaan met de diversiteit in je klas en school?" De praktijk van de school stond centraal, de leerkracht als ervaringsdeskundige, geen top-down aanpak maar een procesbegeleiding. En het werkte. Door het erkennen en herkennen van problemen en succeservaringen bij anderen, zagen de deelnemers hun eigen schoolwerking als in een spiegel. Die schokjes van herkenning gaven de bevestiging dat je niet alleen aan het ploeteren bent, dat je beter bezig bent dan je dacht. En dat is voldoende om met nieuw enthousiasme terug naar de eigen schoolpraktijk te stappen. Het boek maakt een balans op van twee projectjaren. Concrete school-voorbeelden worden afgewisseld met analyses over het projectmodel en visieteksten over netwerk-leren en omgaan met diversiteit. Moge het inspirerend werken voor ieder die verder wil kijken dan de eigen school lang is.
Lager onderwijs --- Samenwerkingsverbanden --- Schoolmanagement --- Kansarme kinderen --- Intercultureel onderwijs --- Zorgverbreding --- Armoede --- Onderwijs --- #gsdbP --- #SBIB:316.334.1O253 --- #SBIB:316.334.1O251 --- basisonderwijs --- diversiteit --- kansarmoede --- kinderen --- intercultureel onderwijs --- didactiek --- 474.6 --- 37.014 --- Begeleiding --- Diversiteit --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: onderwijzers --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: directie --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Sociology of education --- Social policy and particular groups --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- multiculturele samenleving --- ervaringsdeskundigen --- culturele diversiteit --- Belgium --- Samenwerkingsverband --- Kansarmoede, Kind --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Primary education --- Secondary education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Sociale agogiek --- moderne schoolsystemen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Teaching
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Higher education. --- Sociology of culture. --- Sociology of minorities. --- Teaching. --- Belgium.
Listing 1 - 10 of 122 | << page >> |
Sort by
|